fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית תל אביב-יפו טיפסה בדירוג ה-CDP: מדד בינלאומי המתייחס לביצועי חברות וארגונים בתחום האקלים

עיריית תל אביב-יפו התבשרה כי קיבלה את הציון המתקדם -A בדירוג ה-CDP, הפלטפורמה הבינלאומית הגדולה ביותר למדידה, ניהול ודיווח על הנתונים הסביבתיים של חברות וערים. זוהי עליית מדרגה משמעותית לעומת הציונים שקיבלה העירייה בשנים קודמות, ומיקומו גבוה יותר מהממוצע העולמי של כלל הערים המדווחות. 
העיר תל אביב - מגדלי עזריאלי | צילום: pixabay

עיריית תל אביב-יפו דיווחה מזה עשור ל-CDP באופן וולונטרי, ולאחר הצטרפותה בשנת 2018 ל-40C, רשת ערים בינלאומית המחויבת לפעול לצמצום השפעות משבר האקלים והפחתת פליטות גזי חממה, הפך הדיווח לחובה.
הדיווח ל-CDP כולל הצגת נתוני צריכה וביצוע בנושאי פליטת פחמן, צריכת אנרגיה וניהול נגר, יחד עם הצגת תוכנית אקלים מקיפה הכוללת הסתגלות (אדפטציה)  לשינויי האקלים ואפחות (מיטיגציה) של פליטות גזי חממה תוך עמידה ביעדים העירוניים של תוכנית זו.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב- יפו: "משבר האקלים לא עוצר- גם לא מול הלחימה בה אנו מצויים- ואם לא נפעל היום, הרי שחוסנה של החברה שלנו ייפגע בצורה דרסטית בדורות הבאים.
החשיבה על קיימות, אנרגיה ירוקה, ניהול נגר והערכות לשינויי אקלים היא חלק מהד.נ.א של עיריית תל אביב-יפו, והעלייה המשמעותית בדירוג במדד ה-CDP מוכיח זאת. העיר תל אביב-יפו היא מהערים המובילות בעולם במדיניות הגנת האקלים ואנחנו חברים בארגון המנהיגות C40 יחד עם רשת של ערים מובילות בעולם, הפועלות יחד בנושא. אלו לא מילים, אנחנו מחויבים למעשים. נמשיך לקדם ולבצע את תכנית האקלים העירונית, נגבש תכניות חדשות ונרחיב את השטחים הירוקים בעיר, כדי להבטיח שאנחנו, ילדינו ונכדינו נוכל להמשיך וליהנות מהחיים בעיר ובישראל כולה ".

אין ספק כי המאמצים העירוניים הכוללים הערכת סיכוני אקלים, הטמעת תוכנית הפעולה להיערכות לשינוי אקלים בשיתוף פעולה עירוני רחב,  יחד עם ערוצי הפעולה להפחתת פליטות גזי חממה ממקמים את העיר תל אביב-יפו על גבי המפה הבינלאומית. דיווח ל-CDP ממלא תפקיד משמעותי בקידום קיימות ואחריות תאגידית. חשיבותו עבור העירייה באה לידי ביטוי בכמה ערוצים עיקריים:

• שקיפות ואחריות – דיווח ל-CDP מטפח שקיפות על ידי מתן לבעלי עניין, לרבות משקיעים, לקוחות והציבור, ומספק מבט ברור על הביצועים הסביבתיים של העירייה וכלל החברות המדווחות בתחום האקלים. הדבר מטיל אחריות על  טביעת הרגל הפחמנית העירונית ומעודד אותה לנקוט בצעדים משמעותיים לשיפור ביצועים וצמצום פליטות.

• ניהול סיכונים – הדיווח מסייע לעירייה לזהות ולהעריך סיכונים והזדמנויות הקשורות לאקלים. סיכונים יכולים להיות פיזיים (למשל, אירועי מזג אוויר קיצוניים) וסיכונים הקשורים במעבר לעתיד נטול פחמן  (למשל, שינויים במדיניות ותכנון הקשורים לפעולת אקלים).הבנה וניהול של סיכונים אלו חיוניים לחוסן עירוני לטווח ארוך.

• אמון המשקיעים – משקיעים שוקלים יותר ויותר גורמים סביבתיים, חברתיים וממשל (ESG) בעת קבלת החלטות השקעה בעיר. דיווח ל-CDP ממחיש את מחויבותה של העירייה לטפל בסיכונים הקשורים לאקלים ויכול לשפר את אמון המשקיעים בנכסים ובחברות המתנהלות בה.

קפיצת המדרגה הראשונה בציונה של עיריית תל אביב-יפו במדד ה-CDP התרחשה בשנת 2020 לאחר פרסום תוכנית הפעולה להיערכות לשינוי אקלים. תכנית זו הינה התכנית הראשונה בארץ להיערכות לשינוי אקלים, ונבנתה לאחר מיפוי האיומים המרכזיים שהעיר ניצבת לפניהם בהקשר של אקלים.  תוכנית הפעולה מתמקדת בשתי משימות מפתח – קירור העיר וניהול מים.  ערוצי הפעולה כוללים מגוון פתרונות מבוססי טבע כגון נטיעות עצים כחלק מיעד עירוני של 100,000 עצים עד 2030 ושיפור החלחול הטבעי בעיר על ידי הוספת בריכות השהיית נגר. הדיווח השנה כלל התייחסות לכלל הפעולות שנעשו, והציון הגבוה שהתקבל מצביע על הטמעה טובה של התוכנית בעירייה, ועמידה ביעדים תוך התייחסות לסיכוני האקלים.

נוסיף כי זו השנה הראשונה שהעירייה דיווחה על פעולות שנכנסו לתוכנית המיטיגציה להפחתת פליטות גזי חממה.  התוכנית תפורסם בקרוב לציבור וכוללת התייחסות לשלושה סקטורים עיקריים: אנרגיה, פסולת ותחבורה עם יעדים מדידים להפחתת פליטות.  היעדים שנקבעו בתוכנית הם יעדים שאפתניים העומדים בקנה אחד עם ערים מובילות בעולם ומתייחסים להפחתה של 50% פליטות גזי חממה עד שנת 2030 ואיפוס פליטות עד 2050.

הדירוג הגבוהה שקיבלה עיריית תל אביב-יפו במדד השנה, מצביעה על כך שהיא שמה את תחום האקלים והקיימות במעלה סדר העדיפויות שלה. העירייה משקיעה משאבים לתחום האקלים ועוסקת בו בצורה רצינית ומקצועית; הן מבחינת ניתוח הסיכונים והבנתם, הצבת יעדים שאפתניים לטווח ארוך והן מבחינת ערוצי פעולה ישימים במגוון הסקטורים וזירות הפעולה.

CDP)) – Carbon Disclosure Project הוא ארגון עולמי ללא מטרות רווח המעודד חברות, ערים, מדינות ואזורים לחשוף את השפעתם הסביבתית, לרבות פליטת הפחמן והאסטרטגיות לטיפול בשינויי אקלים. CDP מספקת פלטפורמה להשוואת ביצועים סביבתיים מול עמיתים ברחבי העולם. תהליך הדיווח והשוואת הביצועים מעודד חברות להציב יעדים שאפתניים, לאמץ שיטות עבודה מומלצות ולשפר ללא הרף את יוזמות הקיימות שלהן.

לפרטים על תכנית האקלים העירונית באתר העירייה- https://bit.ly/3sVO9e2

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות