fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כבוד לנתניה: זוכה חידון התנ"ך העולמי הוא תלמיד ישיבת בני עקיבא בעיר

גלעד אברהמוף, תלמיד ישיבת בני עקיבא נתניה, זכה בתואר חתן חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"א בחידון המסורתי שנערך היום בירושלים.
חידון התנ"ך העולמי | צילום: איציק בלניצקי
חידון התנ"ך העולמי | צילום: איציק בלניצקי

חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"א התקיים היום (ה') בתיאטרון ירושלים, במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החינוך, יואב גלנט, יו"ר הכנסת יריב לוין ומנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי. השנה עמד החידון בסימן "שלום עולמי" – "וְנִכְרְתָה קֶשֶׁת מִלְחָמָה וְדִבֶּר שָׁלוֹם לַגּוֹיִם" (זכריה, ט',י').

בחבר השופטים ישבו: יו"ר הכנסת ויו"ר חבר השופטים – ח"כ יריב לוין, איתן פטיגרו – ראש מועצת שוהם
מחבר השאלות, חתן התנ"ך העולמי לשעבר ומחבר השאלות – יואב שלוסברג, יו"ר ברית יוצאי מרוקו ומנהל מרכז דהאן – ד"ר שמעון אוחיון, כלת התנ"ך העולמי לנוער תש"ף – רות כהן וסגן חתן התנ"ך העולמי לשעבר – שי אלוני.

הזוכים בתארים הם: חתן חידון התנ"ך העולמי- גלעד אברהמוף, ישיבת בני עקיבא נתניה, סגן חתן התנ"ך העולמי – דביר ברח"ד, ישיבה תיכונית קריית אתא, במקום השלישי זכה – בנימין רום ארצות הברית ובמקום הרביעי זכה – עמית אלגזר ישראל מקיף יא אשדוד.

שר החינוך יואב גלנט: ״אין לנו השראה גדולה יותר מהתנ״ך, אין לנו שורשים עמוקים יותר מאלו הנטועים בתנ״ך, ואין לנו תכלית או תוחלת ללא יסודותיו הערכיים של התנ״ך.

עָם הספר הוא, בראש ובראשונה, עָמו של ספר הספרים. עָם אשר מתהווה ומתעצם בין דפי התנ״ך, עָם המגבש לעצמו זהות ומקבל עוּלה של תורה, עָם אשר שיאיו ומשבריו משתקפים היטב גם בסיפורי התנ״ך. וּבדיוק משום כך, יום של קורת נחת הוא לנו.

מתמודדות ומתמודדי החידון, כולכם מושא להוקרה ולהערכה עבורנו. מָעיינות של ידע בלתי-נדלה, של סקרנות אין-קץ, של שקדנות ושל תבונה.

מכנה משותף מחבר בין כל אחד ואחת מכם: אהבתכם האמיתית לתנ״ך ובעיקר למה שהוא מייצג עבורנו – כפרטים וכעם.
מכאן, מעל בימה זאת, אני מברך אתכם – משתתפי החידון מכל תפוצות ישראל. אני מקווה כי נזכה בעתיד לראות גם אתכם בונים את ביתכם איתנו, בישראל״.

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי: "נביאי ישראל הורישו לאומה היהודית ולאומות העולם נכסי רוח נצחיים. את הצדק, את האחדות ואת השלום. ערכים אלה מהווים את היסוד המקיים של החברה ואת היסוד הבונה של מערכת החינוך, המחויבת בהנחלתם.

השנה חידון התנ"ך מתקיים בסימן השלום ובימים אלה תפקידה של מערכת החינוך מקבל משנה תוקף, להמשיך ולפעול ללא לאות כדי לחבר בין כל חלקיה של החברה ולשמור על אחדותה. זהו צו חינוכי ומוסרי מהמעלה הראשונה.

אני מבקש לברך אתכם הזוכים בחידון. עמלתם רבות כדי להגיע לרגע החשוב והמרגש הזה. חוויתם מסע מפרך ומתוח, אך בד בבד גם תהליך שהנחיל לכם ידע עצום וסל ערכים שישרתו אתכם לאורך שנים רבות. אני רוצה להביע את הערכתי בפני כל אחת ואחד מכם ולאחל לכם הצלחה בהמשך דרככם".

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות