fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תראו מה אפשר לעשות מחוטי ברזל?

לא מפליא שיצירה שלה שהיא שטיח קיר מחוטי ברזל נבחרה להיות מוצגת בביאנלה במוזיאון ארץ ישראל.
תמר לוי צילום | עומר מסינגר

תכירו את תמר לוי, 57 אם לשלושה ילדים מקרית רבין בנתניה. במקצועה היא מדריכה לאומנות. היא למדה אומנות משקמת ועובדת עם ילדים בחינוך המיוחד ובבתי ספר רגילים. היא אומנית רב תחומית שנוגעת בכל פעם בחומר אחר. היא חברה בעמותת אומני נתניה ולפני שנה זכתה בפרס ראש העירייה כמו כן  היא חברה באיגוד האומנים בישראל ומציגה בתערוכות קבוצתיות ותערוכות יחיד.

האומנות של תמר היא בחוטי ברזל. לא תאמינו איזה יופי של יצירות היא עושה. לא מפליא שיצירה שלה שהיא שטיח קיר מחוטי ברזל נבחרה להיות מוצגת בביאנלה במוזיאון ארץ ישראל.

בשנתיים האחרונות היא מכינה עבודות כדי להתקבל לפרוייקט "צבע טרי" והשנה היא התקבלה.

תמר לוי . השטיח

תמר לוי: זה מזכיר לי את השטיחים של סבתא

היא עובדת כבר הרבה שנים בחוטי ברזל ולשאלה למה שטיחים היא אומרת: "יכול להיות שזה בתודעה העמוקה שלי מזכיר את השטיחים שסבתא שלי ארגה במרוקו ואני מביאה את זה למשהו עכשווי". על הבחירה בחוטי ברזל היא אומרת: "מאז נגעתי בחוטים האלה גיליתי שאפשר ליצור איתם הרבה מאד דברים. אני כל הזמן בודקת כיוונים שונים. החוטים הם גמישים, הם עמידים וגם עומדים כיצירה בפני עצמם. כאשר חוט מתכסה בחלודה זה הופך את זה לחלק מהיצירה ויש אנשים שאוהבים את זה. לאלה שלא אוהבים חלודה יש אמצעים למנוע אותה".

בשנתיים האחרונות מתרכזת תמר בשטיחים בגדלים שונים. היא מייצרת רשתות משלבת בהם חיות ופרחים ללא צבע ותוספות והיצירה עומדת טבעית בזכות עצמה.

צבע טרי הוא יריד לאמנות ולעיצוב, תל-אביב, שנוצר כדי לתמוך באמנות ובעיצוב ישראלים עצמאים. המהדורה המיוחדת תושק בתאריך ה-28 באוקטובר, תחשוף את האמניות והאמנים שנבחרו להשתתף ביריד צבע טרי 2020, ועבודותיהם יוצעו למכירה במסגרת חממת האמנים העצמאים. המשימה לספק פרנסה ליוצרות וליוצרים מקומיים, בכל פורמט אפשרי, בתקופה בה הם זקוקים לה יותר מתמיד. השנה יוצגו גם מעצבות ומעצבים ישראלים צעירים בחממת העיצוב – פורמט חדש שהוקם על ידי צוות היריד לרגל המצב.

תמר לוי שטיחים מחוטי ברזל צילום עומר מסינגר

לרגל המצב תהיה תצוגה דיגיטלית, המהדורה תכלול גם עבודות וידיאו ומדיה חדשה, מבוססות מסך, וכן תוכן מעשיר: עצות להכנסת אמנות ועיצוב למרחב הביתי, ומדריך לאספן המתחיל. מעניין.

המהדורה הדיגיטלית של צבע טרי 2020 תוצג ברשת לחצו כאן כדי לראות את התערוכה : המהדורה המיוחדת

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו חדשות נתניה

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות נתניההאפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות