fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בין טכנו של מרתפים במעמקי ברלין לבין האוס קליל שאפשר לשמוע על שפת הבריכה – וידאו

ינאי אסיף ועומרי דדון מנתניה הם שני יוצרי מוזיקה מקומיים, הפיקו אלבום מוזיקה אלקטרונית אותו הלחינו וניגנו. את הקליפ שלו צילמו באיצטדיון בנתניה
ינאי אסיף ועומרי דדון באיצטדיון צילום לירון סער

המוסיקה של ינאי אסיף ועומרי דדון מנתניה נעה בין טכנו של מרתפים במעמקי ברלין לבין האוס קליל שאפשר לשמוע על שפת הבריכה. את הקליפ לאלבום החדש שלהם הם החליטו להפיק באצטדיון נתניה כשהוא ריק מאנשים, כדי להמחיש את העוצמות ואת יופיה של העיר. הם באים מעולמות שונים ורוצים שהמוזיקה שלהם תגיע לכל מקום בעולם

ינאי אסיף ועומרי דדון מנתניה הם שני יוצרי מוזיקה מקומיים, אשר עבדו עם מיטב האומנים בארץ כגון משינה, פורטיס, מיי פיינגולד, איזי פלד ואומנים רבים נוספים. השניים הפיקו לאחרונה אלבום מוזיקה אלקטרונית אותו הלחינו, ניגנו והפיקו. עם סיום ההקלטות לאלבום הם חיפשו דרך יצירתית לשווקו בעולם והחליטו לצלם את הקליפ של עצמם מתקלטים באצטדיון החדש בנתניה. עוצמת הריקנות בעידן הקורונה מומחשת חזק בקליפ הזה ומאידך זאת תקופה של יצירה מקורית ואיכותית.

"המוזיקה האלקטרונית מופנית לעבר קהל הבליינים ברחבות ריקודים ובפסטיבלים הגדולים בארץ ובעולם. דווקא עכשיו שמסיבות והתקהלויות אסורות – צילמנו באצטדיון נתניה כשהוא ריק מאנשים בכדי להמחיש את עוצמות המוזיקה ואת יופי המקום והיופי של העיר, דבר שיתרום גם לתיירות בנתניה בתום ימי הקורונה".

הסרט, באורך של כמעט שעה, שוחרר לפני שבוע וכבר הספיק לעורר הדים ועניין עצום בעולם ואף שודר בתוכניות מוזיקה במקסיקו ובארצות הברית.

"העבודה שלנו מתרכזת בעיבוד השיר והפקתו המוזיקלית לחן מיקס ומאסטרינג וכמובן הופעות חיות עם האומנים".

Chapter.1 פרויקט המוזיקה הבינלאומי – וידאו

ינאי אסיף ועומרי דדון בהקלטת הקליפ צילום לירון סער

מוזיקה מגיל שמונה

עומרי דדון נחשף לעולם המוזיקה כבר בגיל שמונה: "למדתי כמה שנים לנגן על תופים, אחר כך עברתי לגיטרה בס ומשם לגיטרה חשמלית. החיבור שלי עם המוזיקה הוא מקום מפלט. בגיל 14 נחשפתי לעולם ההפקה של המוזיקה האלקטרונית. שם התחיל התהליך שלי. לפני חמש שנים הכרתי את ינאי אסיף, לימים שותף שלי להרכב צ׳פטר 1. בגלל שאני וינאי מגיעים ממקומות נורא שונים החיבור ייצר מוזיקה שעוד לא נעשתה. הרקע שלי במוזיקה והרקע שלו במוזיקה התגבשו לצ׳פטר 1. המוזיקה שלנו נעה בין טכנו של מרתפים במעמקי ברלין לבין האוס קליל שאפשר לשמוע על שפת הבריכה. האלמנט הכי קריטי במוזיקה הוא לייצר איזשהו רגש אצל המאזין. זה יכול להיות אופוריה, עצב, שמחה או געגוע. ההשראות המוזיקליות שלנו נורא מגוונות, מהחבר׳ה שבטכנו ועד למוזיקה אפריקאית אותנטית ואפילו השראות מהבית".

ינאי אסיף, נשוי ואב לשלושה, הוא דיג׳יי ויוצר מוזיקלי יליד נתניה: "משחר ילדותי תמיד נמשכתי למוזיקה והופעות. אחרי שסיימתי את תיכון 'שרת' והייתי לוחם בצה"ל טסתי לטיול מסביב לעולם שערך שנתיים. במהלך הטיול נחשפתי להשפעות מוזיקליות חדשות והשתתפתי במספר פסטיבלים גדולים. בכל מקום בעולם שאבתי את התרבות והפנמתי את המוזיקה של המקומיים ואף הקלטתי אותה. באוסטרליה עם האבוריג'ינים, בהודו עשיתי סדנאות סיטר על הגנגס, בדרום אמריקה וצפון אמריקה נמשכתי לפולקלור המקומי. ידעתי כבר אז שהייעוד שלי בחיים הוא המוזיקה. לאחר שחזרתי ארצה החלטתי להקדיש את חיי למוזיקה ולתרבות. כבעלים של חברה לשירותי מוזיקה, פיתחתי קריירה ענפה כדיג׳יי בהפקות מסחריות ופרטיות. בין השאר, תקלטתי את טקס הפתיחה של המכבייה באצטדיון טדי, הייתי מנהל מוזיקלי והתקליטן באליפות העולם בגלישת גלים (קונטיקי), וזה על קצה המזלג. כיזם מוזיקלי, ביום יום שלי אני מתקלט, יוצר, ומופיע עם הלהקה וההרכב שלי, כמו כן, שותף במספר פרויקטים שמחברים בין הייטק ומוזיקה. כנתנייתי, אני פעיל אקטיבי בשיפור פני העיר והים, ומעורב חזק בסצנת הסקייט והגלישה. בין החוף לבין הסקייטפארק, נכנסתי בחודשים האחרונים כדי לעבוד על השלב הבא – Chapter.1 פרויקט המוזיקה הבינלאומי שלנו".

מה נתניה בשבילך?

"כמי שנולד בעיר, גדל והתבגר בה, ידעתי תמיד שאשוב אליה. כמשפחה גרנו במושבים בסביבה אבל נתניה זה הבית. אני חייב להודות שלנתניה יש ווייב והיא משקיעה בצעירים: במוזיקה, בתרבות ובחיי הלילה. ווייב צעיר ומפרה וההוכחה לכך היא שיש כאן מוזיקאים, להקות של צעירים, הרכבים שונים ותקליטנים מעולים. הסצנה בעיר התחזקה ויש היום מקומות בילוי בהם ניתן לתקלט ולהופיע".

1 מתקלטים באצטדיון. אסיף ודדון

2 מקליטים קליפ חדש. ינאי ועומרי

צילומים: לירון סער

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות