fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ארז שטרסבורג: טיולי חוויה אישיים – אם אתה יזם הוא יראה לך את הורדוס

ארז שטרסבורג הוא מומחה בחיבור סיפורו של אדם וסיפורו של מקום. והוא עושה את זה  30 שנה ברחבי הארץ.
ארז שטרסבורג צילום יעל קורלנדר

"אמור לי מי אתה ואקח אותך לשם". זה המוטו של ארז שטרסבורג מדריך לטיולים אישיים מצור משה. ארז הוא מומחה בחיבור סיפורו של אדם וסיפורו של מקום. והוא עושה את זה  30 שנה ברחבי הארץ.

"אחד הערכים המובילים אותי בחיים בכלל ובעבודה בפרט הוא שהכל אישי וחברי. הרב רודניק אמר לי פעם שהדרך היחידה לעבור חוויה משמעותית בישראל היא לקחת את החוויה באופן אישי".

ארז שטרסבורג, 60 נשוי ואב לשלושה הוא בן למשפחה ממושב חוגלה. הוא עבד ברשות שמורות הטבע, עשה הסבה למלונאות וניהל את משאבי אנוש של דן פנורמה בתל אביב. בעקבות משבר התיירות באינתיפאדה יצא לשליחות חינוכית של הסוכנות בסן דייגו קליפורניה לשלוש שנים. כשחזר הוא היה בטוח שהוא ימשיך לעסוק במשהו חינוכי. הוא היה צריך להמציא את עצמו מחדש.

"משהו צבט לי כשהייתי בארה"ב. הבנתי שאנחנו ויהדות ארה"ב מתרחקים, שהשיווק של ישראל בארה"ב לא נוגעת לדור הצעיר. רציתי שיתחברו לארץ והמצאתי את הנישה של תיירות אישית בה אני מוצא את הקשר האישי של כל תייר לארץ ומעניק לו חוויות ולא רק אתרים."

איך עושים את זה?

"אני מברר מי האדם מאחורי השם, מזהה את המקומות בארץ שיש לו קשר אישי אליהם, או מקומות בהם ירגיש את עצמו. למשל אדם שהוא יזם במהותו אני אביא לקיסריה ואדריך אותו דרך משקפי היזם במקרה הזה הורדוס. כשהגיעה משפחה ששני ילדיה עשו עבודת גמר על מסוגלות – הבאתי אותם לבית הלוחם ושם הם רקדו עם נכים על עגלות. אני מקשט לתיירים את הטיול בפרטים מחייהם בערכים שהם מחפשים. תיירים שהנחישות בולטת באופיים אביא למרגלית זינתי בפקיעין שהיא נחושה להישאר בביתה מזה דורות".

אז אתה עוסק באנשים.

ממנכ"לי חברות גדלות כמו HP אינדיגו , דרך סלבריטיס כמו אביו של לאונרדו דה קפריו ואשתו כחולת העין ותורבאן סיקי על ראשה, ועד השכן שלי שביקש להראות למשפחתו היכן נלחם במלחמת יום כיפור.

"אני מאמין שהערך הגדול שיש לישראל להציע הוא אנשים מעוררי השראה. ברור לי שאנשים זוכרים יותר מפגשים וחוויות מאשר אתרים. המומחיות שלי היא במציאת הסיפור האישי של הלקוח עוד לפני שהוא מגיע ומציאת האנשים והמקומות שיגעו לו בלב בנשמה ויצרבו אצלו כחוויה מיוחדת במינה בזכרון העמוק שלו".

בעקבות משבר הקורונה ומאחר וכולנו הפכנו להיות קצת יותר לוקאלים, יזמו ארז באבני דרך – תיירות אישית ואיריס כץ את פרוייקט סיפורים פשוטים בשרון.  בו הם  מלקטים ברחבי השרון אנשים מעוררי השראה כמו אמנים, אספנים, יוצרי כלי נגינה ייחודיים, אנשים שמשנים את העולם.

"בשנה האחרונה אני מתרגש במיוחד מהמיזם: 'עבר עובר עתיד' בו אני נפגש או מראיין בזום את דור ההורים שייסד, בנה ומעט מידי סיפר לנו על לבטיו מחשבותיו והצלחותיו. אני אוסף ומשמר תובנות מסיפורי החיים שלהם, עורך את הסיפורים בקפסולות אודיו ווידאו שמונגשות קצר ולעניין את הדור הצעיר על גבי אתר אינטרנט שם ישמרו הסיפורים עד ליום שבו ירצו הנכדים והנינים  לדעת יותר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות