fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי

נתקלתם במקרה של רשלנות רפואית בעקבות ניתוח בקע מפשעתי? הכתבה הזאת בשבילכם
מה לעשות במקרה של רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי?! | תמונה: Freepik
מה לעשות במקרה של רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי?! | תמונה: Freepik

בקע מפשעתי הוא מצב רפואי נפוץ ביותר, במיוחד בקרב קשישים או אנשים שסובלים מעודף משקל. מצב זה עלול להתרחש כתוצאה מניתוח או מאמץ גדול מדי. הבקע נוצר במפשעה או באזורי אברי המין, כאשר שלפוחית השתן או המעי דוחפים לאזור המפשעה. בעוד שניתוח בקע הוא אחד מסוגי הניתוחים הנפוצים ביותר, רופאים ומנתחים מיומנים עדיין עשויים לטעות. 

אם מטופל היה קרבן למקרה של רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי, יתכן שהוא יוכל לקבל פיצוי בגין הפסדים, כגון חשבונות רפואיים, כאב וסבל.

בקע נגרם במצב של חולשה או פתח בשריר

לחץ באזור עלול לגרום להיווצרות בקע. לדוגמא, הרמת משאות כבדים, מאמץ במהלך עצירות, ניתוח או עיטוש ושיעול מוגזמים עשויים להיות צורות לחץ שעלולות לגרום לבקע. למרות שפעילויות אלו עלולות לגרום לבקע, לעתים קרובות מטופל לא ישים לב שיש לו בקע רק כעבור שנה עד שנתיים, כאשר מופיעים תסמינים כואבים.

המטופל עשוי להבחין בבקע במהלך ביצוע פעילויות כגון פעילות גופנית מאומצת או עבודה אנשים שיש להם בקע יבחינו בסימפטומים כמו כאב שמחמירים במשך תקופה ארוכה, כאב חד או בליטה שהולכת וגדלה. כאב כרוני באזור הבקע הוא תסמין שכיח.

בחלק מהמקרים, אין צורך בתיקן הבקע מכיוון שהוא אינו גורם לתופעות אלו. אבל ברוב המקרים, בקע מפשעתי מצריך טיפול רפואי, והשיטה היחידה לתיקו היא באמצעות ניתוח בקע.

ניתוח לתיקון בקע מפשעתי

ניתוח לתיקון בקע מפשעתי הוא ניתוח נפוץ. ההליך הכירורגי כולל הצבת הרקמות או האיברים הבולטים במיקום המקורי שלהם וסגירת החור. קיימים שני סוגי ניתוחי בקע מפשעתי: ניתוח הרניורפי, וניתוח רשת בקע.

ניתוח הרניורפי

זה היה הסוג הראשון של ניתוח בקע שרופאים ביצעו, וזו עדיין שיטה נפוצה לתקן היום את הבקעים. המנתח מבצע חתך על הבקע ופותח אותו באמצעות כלים כירורגיים. 

מהלך זה מאפשר לו לגשת לאזור הבעייתי ולדחוף את הרקמה או האיבר הבולט למקומו. בהמשך, המנתח מסיר את שק הבקע וסוגר את אזור הניתוח. 

ניתוח רשת בקע

בניתוח זה, המנתח מבצע חתך מעל הבקע ודוחף את האיבר או הרקמה הבולטים למקומם. אבל במקום לתפור את פתח הבקע הסגור, המנתח יניח רשת על האזור, שעשויה בדרך כלל מפלסטיק גמיש. 

המנתח תופר רשת זו לרקמות שמסביב, כדי לספק תמיכה לרקמות חלשות ופגועות אחרות סביב הבקע, כשהן גדלות ומתאוששות. סוג זה של ניתוח ידוע גם כתיקון בקע ללא מתח.

סיכונים פוטנציאליים מניתוח בקע

תופעת לוואי שגרתית לאחר ניתוח בקע היא נפיחות או אדמומיות באזור החתך, כמו גם כאבים למגע באזור הניתוח, או כאבים גם כשהמטופל אינו זז. תופעות אלו תקינות ואינן נחשבות לתוצאה של רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי. אבל קיימות כמה שגיאות כירורגיות שעלולות להוביל לתסמינים אצל המטופל, וצורך בטיפול רפואי נוסף:

  • עצבים לכודים
  • פציעות במעיים
  • זיהום סביב האזור המנותח
  • חסימה במעיים
  • הישנות הבקע.

למרבה הצער, חלק מהמטופלים שסובלים מתיקון בקע עשויים שלא לחוות סימפטומים רק שנים לאחר הניתוח. החדשות הטובות הן שמקרי רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי מהווים עילה לתביעת פיצויים בגין החשבונות הרפואיים הנוספים.

חוויתם מקרה של רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי?

לפעמים, גם אם בחרתם מנתח עם מוניטין מצוין, והצוות הרפואי מקצועי ומיומן, ועברתם את הניתוח במרכז הרפואי הטוב ביותר, התוצאות מהניתוח עשויות להיות בלתי צפויות. מקרים אלו עשויים להתרחש בגלל אופי הבקע או מצבים רפואיים בסיסיים אחרים. 

יחד עם זאת, קיימים כמה סימנים לכך שניתוח לתיקון בקע התנהל ברשלנות והמטופל יכול להגיש תביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי נגד המנתח:

כישלון באבחון נכון של המצב. אם הרופא לא איבחן את מצב המטופל כראוי בפעם הראשונה, המטופל עלול לחוות טיפול שהוחמץ.

אבחון מושהה של נקב במעיים. ניתוח שגוי לתיקון בקע עלול לגרום לנקב במעיים, שעשוי שלא לגרום לתסמינים אצל המטופל אלא לאחר ביצוע תיקון הבקע.

מתן תרופה שגויה. דוגמה אחת למקרה של רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי היא כשהרופא רושם למטופל תרופות שאינן נכונות או מינונים שגויים של תרופות.

ניתוח עם רשת שגויה. קיימים מספר סוגים של רשתות שמסייעות בתיקון בקע, והרשת הנכונה תלויה בסוג הבקע שיש למטופל. שימוש בסוג הרשת השגויה עלול לגרום לפציעה אישית קשה.

השארת חפץ זר בגוף המטופל. כל מה שמנתח משאיר בגוף מטופל, יכול להיחשב למקרה של רשלנות רפואית.

אם אחד מהמצבים האלו התרחש, יתכן שלמטופל או לבני משפחתו תהיה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי. חשוב לקבוע אם הבעיה היא במרכז הרפואי ובצוות הרפואי או ביצרן הציוד, כדי לסייע להסדרת התיק מהר יותר.

מה משפיע על סכום הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי?

כמה גורמים משפיעים על פיצויים שאפשר לקבל בתביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי:

  • גובה החשבונות הרפואיים
  • שכר אבוד
  • כאב וסבל.

כמה מסקנות לסיום

למרות שניתוח לתיקון בקע הוא אחד מסוגי הניתוחים הנפוצים ביותר, רופאים, מנתחים וצוותים רפואיים עדיין עשויים לטעות. החדשות הטובות הן שלעתים קרובות מטופלים יכולים להתמודד עם החשבונות הרפואיים הנוספים שלהם באמצעות תביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי

אם מטופלים מאמינים שהיו קרבן למקרה רשלנות רפואית, חשוב להתייעץ עם עורכי דין מומחים בתחום, כדי לבחון את המקרה ולהבין אם קיימת עילת תביעה לפיצויים בגין ניתוח בקע שבוצע באופן שגוי.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות