fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה זה ביטוח חובה וצד ג'?

כשהאנשים שאחראים על הבטחת הבטיחות שלכם והבריאות של משפחתכם משתמשים במושגים כל כך מסובכים, אתם חייבים מישהו שיעזור לכם להבין על מה מדובר.
ביטוח לרכב בשפה שלכם | תמונה: Freepik
ביטוח לרכב בשפה שלכם | תמונה: Freepik

ביטוח חובה וצד ג' מספק פיצוי לאנשים שנפגעו או נהרגו כשהרכב שלכם היה מעורב בתאונה, וזהו ביטוח שחובה על כל הנהגים לרכוש. הביטוח אינו מכסה את המבוטחים בגין נזקים לרכבים שלכם או של צדדים אחרים, ואינו מכסה נזקים לרכוש או מקרי גניבה. למקרים אלו יש צורך לרכוש ביטוח נפרד.

פוליסת ביטוח חובה וצד ג מגנה על כל אדם שאתם עלולים לפגוע בו במהלך הנהיגה ברכב, כולל הולכי רגל, רוכבי אופניים ואנשים אחרים שנמצאים בסביבה. לכל חברת ביטוח יש פוליסות עם רכיבים, תנאים וכיסויים שונים, כך שחשוב לבחור את הפוליסה שתואמת את הרגלי הנהיגה שלכם ומתאימה לצרכים שלכם.

מה מכסה ביטוח חובה וצד ג'?

ביטוח חובה וצד ג מעניק פיצוי לאנשים שנפגעו במהלך תאונה, כשהרכב המבוטח היה הגורם לתאונה. כלומר, שנהג הרכב שגרם לפציעה משופה נגד תביעות בגין הנזק והאובדן שנגרם. ביטוח לצד שלישי הוא חובה, ולכן פיצוי בגין אובדן אינו תלוי באמצעים של מי שגרם לאובדן. ללא ביטוח זה, יתכן שלא ניתן יהיה לקבל פיצוי שווה לכל הצדדים שזכאים לפיצוי כלשהו.

בעלי רכבים מסתכנים באובדן כפסי ואישי משמעותי שיכול להגיע למיליוני שקלים, אם אינם רוכשים ביטוח רכב צד ג' לצד כיסוי החובה שלהם.

האם עדיין יש צורך בביטוח מקיף?

ביטוח מקיף וביטוח חובה וצד ג' הם ביטוחים שונים לחלוטין. ביטוח חובה וצד ג אינו מכסה נזק לרכוש, נזק לרכבים או גניבה, והכיסוי לאירועים אלו מכוסה בדרך כלל בביטוח מקיף.

דמי ביטוח החובה של צד ג מתקבלים על ידי חברת הביטוח או הגוף שהרכיב את התוכנית, וחברת הביטוח או גוף החיתום משלמים גם תביעות.

איך אפשר למצוא ביטוח חובה וצד ג' שמתאים לצרכים האישיים?

התשובה לשאלה זו תלויה לחלוטין בצרכי הביטוח שלכם, אבל תמיד מומלץ להשוות מחירי ביטוחים כדי למצוא את המשתלמת ביותר הזמינה, עם כיסוי לצרכים האישיים. אתר השוואות מחירי ביטוחים מציג את ההצעות של חברות הביטוח השונות כך שניתן למצוא את הכיסוי המשתלם ביותר, במהירות ובקלות.

הנה כמה שאלות שחשוב לקחת בחשבון במהלך רכישת ביטוח, ואם אינכם בטוחים מה לשאול, שאלו את יועץ הביטוח שלכם:

  • איזה סוג של ביטוח רכב אתם צריכים?
  • האם אתם זקוקים להטבות נוספות כמו ביטוח רכב שכור?
  • האם הרכב מבוטח בשווי שוק או בערך מוסכם? שווי שוק נקבע על ידי חברות הביטוח בהתאם לשווי הרחב, בדרך כלל תוך התחשבות במצבו של הרכב במהלך הביטוח, גילו ושיקולים אחרים. ערך מוסכם נקבע על ידי חברת הביטוח בהתאם לשווי הרכב במהלך הוצאת הפוליסה.
  • אם התאונה נגרמה באשמתכם, האם תנאי הפוליסה שלכם משתנים?
  • האם יש לשלם סכום השתתפות עצמית אם נהג אחר אחראי לאובדן או לנזק?
  • האם מותר לבחור מוסך תיקונים מועדף או שמא חברת הביטוח קובעת את המוסך המועדף, והאם התיקונים מבוטחים?

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות