fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנער השווה מיליונים שמקמבק את העבר

תומר זילברשטיין רק בן 17 וכבר עובד עם רונה קינן, קורין אלאל וערן צור. אתם סקרנים לדעת איך?
תומר זילברשטיין \ צילום: באדיבות תומר זילברשטיין
תומר זילברשטיין צילום: באדיבות תומר זילברשטיין

תומר זילברשטיין מקדימה, הוא רק בן 17. אבל כבר יש לו רזומה של מפיק במגרש של הגדולים. הוא עשה הופעות חצר בחצר בית הוריו בימי הקורונה, בימים שבהם היה מותר להתקהל. לפחות חלקית. ובמהלך החודש האחרון, מצא נישה חדשה. שבמסגרתה, הוא עושה כסף: תקליטי וניל. אותם הוא קונה ואחר כך מוכר. "אם לא לומדים בבית הספר ועובדים חכם, אפשר לעשות משכורת של הייטקיסט", הוא אומר. ומוסיף: את הכול אני עושה לגמרי לבד, ואני יודע בדיוק איך. ההורים שלי, לא עוזרים לי. לפני שלושה ימים, כבר הקמתי בבית חנות קטנה לתקליטים. וזה הולך ממש טוב".

ראיון עם נער מפוקס, שיודע בדיוק מה הוא רוצה וגם איך להשיג את זה.

חובב אייטיז מושבע

תומר זילברשטיין, הוא בן לאב בעל חברת הייטק שהוא גם מוסיקאי ולאם בעלת סטודיו לפילאטיס. "יש לי גם שני אחים ג'ינג'ים קטנים, בני 11 ו-15", הוא מוסיף. ומגלה, שהוא מוסיקאי וחובב אייטיז מושבע.

"אני אוהב מאוד מוסיקה, מנגן ושר ושומע הרבה אייטיז. קורין אלאל, ערן צור, ועוד כאלה. כשאפשר היה לארח, הפקתי וקיימתי הופעות חצר, בבית הורי. בהן הופיעו למשל דן תורן וקורין אלאל. ובנוסף, הפקתי גם הופעות במקומות אחרים. של רונה קינן, דביר בנדק, לירית בלבן, משה פרסטר ועוד. בקרובמאוד, יהיו גם סדרת הופעות של קורין אלאל וערן צור. ואני עובד על הוצאה מחודשת של התקליט 'עוזי והסגנונות'. ביחד עם עוזי פוקס עצמו ומאיר ישראל. והיו עוד כל מיני תכנונים, שנהרסו בעקבות הסגר".

וואו. וההורים עוזרים?

"זה הכל אני. בעבר, הלכתי להרבה הופעות. חיפשתי איך לעשות את זה והצלחתי".

מי בכלל התייחס אליך? אתה רק בן 17

"אם אני רוצה משהו, אני ננעל עליו ועושה אותו עד הסוף. אני מוצא באינטרנט את המספר של המפיק, מתקשר ומתאם".

 

תומר זילברשטיין והתקליטים \ צילום: באדיבות תומר זילברשטיין
תומר זילברשטיין והתקליטים \ צילום: באדיבות תומר זילברשטיין

 

תקליט שדרים של אביב גפן

בחודש האחרון, כאמור, מצא תומר זילברשטיין נישה חדשה: תקליטי וניל. אותם הוא קונה ומוכר בעמר חפר, חדרה וגם בכל הארץ.

איך הגעת לזה בכלל?

אם אני מוצא שיטה טובה שאפשר לעשות בה כסף בקלות, אני ננעל עליה. אז תוך יום יומיים, קניתי כ-300 תקליטים. ויום למחרת, מכרתי אותם בסכום יפה מאוד. רק אתמול, קניתי בסביבות 200 תקליטים. ויום לפני כן, קניתי 100. אני קונה 40 תקליטים ב-200 שקל. ומספיק שתקליט אחד שווה 400 שקל, אז אני הרווחתי. ובשנייה מעיפים היום תקליטים".

ואיך אתה יודע איזה תקליט שווה יותר כסף?

"במשך חודש שלם, עברתי על קבוצות הפייסבוק של פשפשוק ולמדתי את שווי הערך של כל תקליט. והיום, כבר יש לי הערכה. וכשאני נכנס לתוך בית כדי לקנות אוסף של תקליטים, אני כבר יודע מה שווה ומה לא".

אילו תקליטים שווי ערך עברו תחת ידיך?

"אתמול, למשל, הייתי בבית מסויים. וראיתי שם תקליט שדרים נדיר של אביב גפן, השווה 400 שקלים. והבנאדם אמר לי: קח אותו ב-20 שקל. הוא מבחינתו, רצה לזרוק את התקליט לפח. עולם התקליטים, הוא עולם משוגע כרגע. כי הרבה רוצים ומעט מוכרים. יש 30,000 איש שמתעניינים בנושא, בקבוצות פייסבוק שונות בארץ. ואפילו יותר".

 

אני לא אספן

לדבריו של תומר זילברשטיין, הוא עצמו אינו אספן של תקליטים. "יש לי עשרה כאלה בבית, להם אני מאזין בימים אלה. אבל בהמשך, אמכור גם אותם".

ואיך אתה מגיע למוכרי התקליטים?

"אני מפרסם את עצמי, בכל מיני קבוצות פייסבוק. ומקבל טלפונים שלוש פעמים ביום, בממוצע. מאנשים הרוצים שאקנה את התקליטים שלהם. אנשים לא יודעים. אבל תקליט ממוצע, עולה היום בשוק כ-100 שקלים. ויש ביקוש מטורף".

בנוסף למכירת התקליטים, הוא עובד גם כקצב בקצביה. "אני לומד את שוק העבודה בישראל. ותוך כדי תנועה, גם מבין ממה אני נהנה יותר וממה פחות".

אז ממה אתה הכי נהנה להתפרנס?

"מכל מה שקשור במוסיקה. זה נשמע שאי אפשר לעשות מזה כסף, אבל אפשר. וגם מזה, הייתי יכול לעשות משכורת הייטקיסטית ואולי יותר. אם לא הייתי לומד".

שאיפות לעתיד?

"נדל"ן ומניות. יש לי תיק מניות גם היום. אני עושה את הכל לבד. וההורים? מתלהבים"

תלמד באוניברסיטה?

"כן. בטח. אי אפשר להסתמך רק על הלמידה בשטח ממכירות. למרות שגם מזה כמובן לומדים. ואני פחות משקיע בבית הספר ויותר בעבודה ובמוסיקה. למרות שהוצאתי במתמטיקה 94, גם בלי ללמוד אני מתכנן ללמוד מנהל עסקים ומקצוע מדעי נוסף, אולי מדעי המחשב. אני רוצה ללמוד במרכז הבנתחומי בהרצליה. כמו ההורים שלי, שהכירו שם".

וצבא?

"בשנה הבאה אעשה מכינה קדם צבאית. ואחר כך? אני שואף להגיע לקורס טייס".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות