fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זה לא פורים – זה האלווין

"צריך לקחת את זה למקום טוב. משחקים כאלה מביאים כייף לילדים. גם ככה קשה לכולם עכשו".
ליל כל הקדושים ברמת פולג

כל מי שעבר אמש ברחובות רמת פולג הישנה נתקל בילדים מחופשים בעיקר בתחפושות של שטן, מכשפות, שלדים ודמויות מפחידות.

הם עברו בין בתי רמת פולג , הראו את התחפושת שלהם וקיבלו ממתקים.

הם לא התבלבלו ולא הקדימו את פורים. הם ציינו את ההאלווין.

תחשבו אתם איך לעשות טוב לילדים שלכם

דורית בריסקין שטיין: "ייצרנו מפה עשינו להם משחק. שלושים משפחות השתתפו. זה היה מגבש. היה ערב קהילתי נהדר בשכונה, התושבים יזמו לילדים שלהם פעילות מגבשת ומאחדת. בתקופה זו ובכלל פעילות שכזו מבורכת. תחשבו אתם איך לעשות טוב לילדים שלכם. הלוואי ונצליח להרים עוד ערבים כאלו לילדים. לגבי פורים.. מישהו באמת יודע מה יהיה?? ממש לא נחכה להזדמנות לשמוח ולעשות לילדים שלנו טוב"

האלווין (באנגלית: Halloween) הוא חג עממי הנחגג בערבו של ה-31 באוקטובר. החג נחוג בצפון אמריקה והפך נפוץ יותר ברחבי העולם בזכות תרבות הפופ האמריקאית.

בארצות הברית, בקנדה כוללות חגיגות ליל כל הקדושים מספר אלמנטים: בתים מקושטים ברוח החג, בחזית הבית ומוטיבים מסרטי אימה. הילדים מתחפשים לדמויות מעוררות פחד – החל מרוחות רפאים ועד דמויות מודרניות מסרטי קולנוע ויוצאים לאסוף ממתקים ולעיתים כאשר הם מתחרים זה בזה על התחפושת הטובה ביותר.

עם השנים צברה פופולריות המסורת של "תעלול או ממתק"  והיא נחשבת מאז לאחת מהמסורות העיקריות בחג. לפי המסורת, הילדים יוצאים בתחפושות מפחידות לרחובות, עוברים מבית לבית, דופקים על הדלת ואומרים "תעלול או ממתק!". אם האדם שנמצא בבית לא נותן לילדים ממתקים, הם מעוללים לו תעלול כלשהו, בדרך כלל זריקת ביצה על הבית, או כריכת נייר טואלט סביב הבית.

אז מה לנו ולחג הזה שנוצר מחגיגה של שבטים פגאניים?

משפחות בשכונת רמת פולג ששהו ברילוקיישן בארה"ב וגדלו שם כילדים – אוהבים את החג הזה ומעבירים את זה לשכונה שלהם ולילדים.

כהכנה לפורים זה די מוצלח. ומי יודע אם נחגוג את פורים השנה.

הישארו מעודכנים בעמוד הפייסבוק שלנו חדשות נתניה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות