fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בקרוב נצא מהסגר ונחזור לווירוס הישן והטוב שנקרא כדורגל"

ההתאחדות לכדורגל הודיעה על סיום העונה בליגות הילדים, הנערים ונוער, ומאמן קבוצת הנוער של מכבי נתניה, גילי לבנדה, מסכם את העונה שהסתיימה בפתאומיות
גילי לבנדה, מאמן קבוצת הנוער של מכבי נתניה. צילום: באדיבות המועדון
גילי לבנדה, מאמן קבוצת הנוער של מכבי נתניה. צילום: באדיבות המועדון

הכדורגל הישראלי המקצועני טרם הודיע על החזרה לאימונים ובינתיים ההתאחדות לכדורגל הודיעה על סיום העונה בליגות הנמוכות, הנוער, הנערים והילדים. כאות לסיום העונה ערך מאמן קבוצת הנוער של מכבי נתניה, גילי לבנדה, ראיון מיוחד לאתר הרשמי של הקבוצה בו דיבר על העונה המטלטלת שעברה על קבוצתו.

הייתם מועמדים לירידה ובסוף סיימתם מקום חמישי. איך זה מרגיש מהצד שלך כמאמן?

"כמו בשנים קודמות, גם השנה ליגת העל לנוער היתה צמודה ושוויונית מאוד, מה שגרם לכך שבמשך רוב העונה שני שליש מהליגה התמודדה נגד הירידה. לצערי, פתחנו פחות טוב את העונה. הגרלת המשחקים לא היתה פשוטה. פגשנו את שתי המובילות במשחקי חוץ כבר במחזורים הראשונים, מה שהוביל לחוסר ביטחון אצל השחקנים.

"כדורגל הוא משחק של מומנטום. התרכזנו בהקניית בטחון לשחקנים ולקבוצה. לשמחתי, ככל שהזמן עבר הקבוצה התייצבה, צברנו ביטחון ונקודות, הבקענו שערים, הצגנו משחקים מאוד איכותיים, בעיקר במשחקי הבית וסיימנו בצמרת".

הגעת לנוער של נתניה אחרי לא מעט קבוצות גדולות ברזומה שהאחרונה בהן בית"ר ירושלים. מה הוביל אותך למחלקת הנוער של נתניה?

"אם לשים רגע בצד את ליגת העל, אין הבדל גדול בין הליגה הלאומית וליגת העל לנוער מבחינת רמה, חשיפה ותנאי אימון. לאחר פגישה שנערכה בפגרה ביני לבין מנכ"ל הקבוצה ניב גולדשטיין, נוצר חיבור מצוין, התרשמתי מאוד מהאיש עצמו, מהכוונות של המועדון, תנאי העבודה, הגישה המקצועית וההתייחסות לנוער כאל קבוצת בוגרים. מכאן ההחלטה היתה קלה וברורה להצטרף למועדון הגדול שנקרא מכבי נתניה.

 מה היו הציפיות שלך מעצמך כשהגעת?

"הגעתי למכבי נתניה ממוקד ועם המון מוטיבציה להצליח ולחזור לקדמת הבמה. היה לי חשוב להכיר מהר את המערכת ולבנות צוות מקצועי איכותי סביבי. אני מאוד מאמין בעבודת צוות וזה גם ההזדמנות להודות להם ולציין את העבודה המסורה החל ממנהל הקבוצה ועד אחראי המשק"

האם הקבוצה נפגעה מהמעבר של שחקני נוער לשחק ולהתאמן עם הבוגרים, למשל כארם ג'אבר ורוי קורין? ומנגד כמה גאווה זה הסב לך?

"המטרה העיקרית של מחלקת הנוער בכלל וקבוצת הנוער בפרט, היא לייצר כמה שיותר שחקנים איכותיים, מוכנים טכנית , טקטית, מנטלית וגופנית לקבוצה הבוגרת. על המטרה הזאת אנחנו מסמנים וי אחד גדול. רוי קורין שיחק בתחילת העונה, כארם ג'אבר הפך לשחקן הרכב השנה ולשנים הקרובות. בנוסף יש את עמרי גנדלמן ומשה מולה שמיועדים עוד העונה להשתלב בקבוצה הבוגרת, במידה וימשכו המשחקים, והם יהפכו לשחקני סגל בעונה הבאה.

"חשוב לציין את צוות מאמני הקבוצה הבוגרת סלובו וברדה שהאמינו בשחקני הנוער, כחלק מחזון הבעלים והמועדון ושילבו אותם. יש שיתוף פעולה הדוק ופורה בין הנוער לבוגרים. גאווה גדולה וסיפוק אדיר עבורי לראות שחקנים שמשתלבים בקבוצה הבוגרת. אמרתי לא פעם לשחקנים שברגע שהקבוצה מצליחה כולם מרוויחים. שחקנים עולים לבוגרים ואחרים מקבלים הזדמנות במקומם בנוער".

כמאמן ומנטור, איך אתה מקבל תבוסה ומעביר את המסר של "יהיה בסדר" לשחקנים שחלומם הוא להגיע לבוגרים?

"ברגעי משבר השחקנים שואבים את הכוח בעיקר מהמאמן. באספת פתיחת העונה העברתי מסר ברור לשחקנים שכולנו ביחד באותה סירה, ביחד בהצלחות ובכישלונות. חשוב ששחקנים יתמודדו עם מצבים שונים במהלך התקופה שלהם בנוער, זה מחשל אותם לקראת הבוגרים שם הלחץ הוא גדול. הוכח לאורך זמן שלאו דווקא השחקנים המוכשרים ביותר הם אלה שמצליחים אלא אלה שחזקים ושורדים את המשברים בדרך. עונת כדורגל היא מרתון של מטרות קטנות בדרך למטרת על אחת ברורה".

במי אתה נתמך בזמנים שקצת יותר קשה?

"בימים קשים אני נתמך תמיד במשפחה היקרה שלי, בחברים קרובים אבל בעיקר בבורא עולם. בשביל לייצר ביטחון עצמי נדרשת אמונה חזקה, שהיא מעבר לכל מחשבה שלילית ורעש רקע. אני מאמין שלכל דבר שקורה יש סיבה והכל לטובה".

מה חסר לך בתקופה הזאת?

"השגרה. שגרת האימונים והמשחקים, להגיע למועדון, השחקנים הצוות, האווירה באימון, המתח של המשחקים, הטרוף בגולים ובניצחונות".

מסר אופטימי לאומה?

"התקופה הנוכחית היא פסק זמן לחשבון נפש אישי ועולמי. בעזרת השם בקרוב נצא מהסגר לחירות. הווירוס החדש והרע 'קורונה' ייעלם ובמקומו יחזור את הווירוס הישן והטוב שנקרא כדורגל".

לעדכוני משרד הבריאות על מחלת הקורוונה

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו חדשות חדרה, כל הפרדס וכל זכרון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות