fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הועדה לתכנון ובניה נתניה תדון הערב במדיניות בניה לגובה לאורך החוף. מתארגנת הפגנה

חוששים מחומת מגדלי ענק על המצוק. שתחסום את זרימת האויר מהים ואת השמש. פגיעה בערכי טבע בתושבי העיר כולה.
מגדלי מגורים לגון צילום רותי ברמן

חברי הוועדה לתכנון ובניה שיגיעו הערב לישיבה יפגשו בכניסה לבנין בצורן מפגינים. המפגינים הם תושבי נתניה שחוששים מאישור תכנית הבניה לגובה לאורך החוף. התכנית עברה את וועדת המשנה ואושרה שם. אך לדרישת הציבור לשיתוף, נתנה הוועדה את הזמן לתגובות הציבור והעבירה את הדיון לוועדה המקומית. וזו עומדת לאשר אותה הערב.

חבר מועצת העיר רני אלוש מתנגד נחרץ לבנית מגדלים עד 40 קומות פרסם בפייסבוק: "מתכוונים לאשר מדיניות בניית חומת מגדלי ענק על המצוק. שתחסום את זרימת האויר מהים ואת השמש. ופגיעה בערכי טבע וכך בתושבי העיר כולה.

רני אלוש: " מדובר למעשה בקיר של מגדלים. בעיר נפרדת שכל נתניה תהיה בעורף שלה ותסבול מכל התשתיות שיהיו נלוות לקיר המגדלים. כגון תחבורה, מבני ציבור, העדר אור אוויר, העדר נוף חופשי לים. וכן כל שאר העיר העורפית תזכה" לצל גדול מאד אחה"צ."

"זה בידיים שלכם! " "תושבי נתניה לא שותקים!" הם אומרים. המתנגדים מבקשים מהוועדה לתכנון ובניה הדמיה של קיר המגדלים. והסבר האם יש בנמצא תשתיות עבור כמות כזאת של תושבים.

גיא שחר מועד קריית השרון יהיה שם:  "הערב אני אעמוד מול בניין העירייה ואומר להם ש"מדיניות" לא יכולה לעבור ולא יכולה להגיע לדיון ללא שיתוף וידוע ציבור רחב לכל שכונה ושכונה".

המתנגדים דרשו מחברי הוועדה לתכנון ובניה שיתוף הציבור

בישיבתה של ועדת המשנה בדצמבר התנגדו לתכנית חברת המועצה ציפי קפל וטלי מולנר. הם טענו שיש לקיים שיתוף ציבור בטרם מאשרים מדיניות עירונית בסדר גודל שכזה. כמו כן הן סברו כי לא נכון לאשר גובה כזה בחלק ממתחמי העיר לאורך החוף משום שהדבר יפגע בשכונות ותיקות קיימות..

גם חברי סיעת "כולנו למען נתניה" אהרון אורגד, עופר אורנשטיין ואדיר בנימיני הצביעו נגד המדיניות המבקשת לבנות עד 40 קומות בתוכנית קו הבינוי הראשון לים. הם העלו את הדרישה לקיים שיתוף הציבור בטרם אישורה. לדבריהם ההתנגדות שלהם היא עקרונית בשל הפגיעה בשכונות הסמוכות לקו החוף, קושי לניהול איכות מגורים בגודל כזה של בניינים ופגיעה אפשרית בערכי הטבע. "נמשיך להתנגד גם בעתיד לכל תוכנית קונקרטית מהסוג הזה". הם אמרו בדצמבר.

לאור ההתנגדות קיבלו חברי הוועדה לתכנון ובניה את בקשתם של המתנגדים לאפשר שיתוף ציבור. במהלך התקופה מדצמבר ועד פברואר הגיעו התנגדויות של הציבור והיתה התעניינות בתכנית. בעיריה רואים בזאת "שיתוף ציבור".

התכנית מחלקת את רצועת החוף  ל – 17 מתחמים. בכל מתחם נערכה בדיקה תכנונית שהתייחסה להגדרת המתחמים, המוקדים העיקריים בהם והנחיות לתכנון ופיתוח לרבות גובה הבינוי המירבי.

מה שהנחה את המתכננים הוא שקו הבינוי הראשון יאפשר ככל שניתן מראה נוף ימי פתוח מצירים ומוקדים בעיר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות