fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיוחד לוולנטיין: האהבה הקולומביאנית של חואן קינטרו וסהר כהן

הדראג סהר כהן מסביר שמדובר בקשר עמוק. "יש לנו המון שיחות נפש וההורים שלי תומכים ועוזרים לו לקבל את האישורים"
מימין: חואן, משמאל: סהר | צילום: באדיבות סהר כהן
מימין: חואן, משמאל: סהר | צילום: באדיבות סהר כהן

סהר כהן, 30, הוא דמות מיוחדת בקרב הקהילה הגאה בנתניה. שקט, עמוק, קצת נחבא אל הכלים. ובניגוד לסטיגמה המתבקשת, בקרב מי שהם סטרייטים: הדמות הצבעונית הבימתית שלו, אינה באה לביטוי בחייו. ובד בבד איתה, הוא עובד בחברת הייטק בהרצליה. במלים אחרות: הוא בכלל לא מוחצן, אלא בדיוק להיפך. ואולי זאת הסיבה, שהיה לו קשה למצוא אהבה אמיתית. לפחות עד עכשיו.

"היו לי בני זוג", הוא אומר לחדשות נתניה. "אבל און אנד אוף, לא ככה. עם חואן, זה פשוט משהו אחר. וזה היה משהו אחר-ממש על ההתחלה. עם המון שיחות נפש לתוך הלילה, בלי דיבורים על סקס בכלל. שזה מאוד נדיר אצל הומואיות. פשוט היה לנו הרבה על מה לדבר".

חואן קינטרו, מצדו, הכיר את סהר שנה וחצי אחרי שנפרד מבן זוגו, שאיתו הגיע לישראל. הוא התגורר אז בתל אביב, עבד בניקיון 24/7 וניסה לשמור על שפיות בארץ הזרה. כשהוא אינו דובר עברית כלל. ואפילו לא אנגלית. "הדבר היחידי שעניין אותי, זה לשלם שכר דירה ולהתגלגל, יום אחרי יום", הוא אומר. "ואז הגיע סהר".

סיפור אהבה קצת אחר, שיש בו גם לא מעט ביקורת על הקהילה הגאה.

ויזה של פליט

אנחנו נפגשים בדירת השני חדרים הקטנה של סהר כהן בנתניה. שאותה הוא חולק עם בן זוגו, מאז חודש מאי. על הקירות, תלויים ציוריו של סהר. שרבים מהם אוטו-פורטרטים שלו, בבגדי דראג. ויש שם גם צילומים של מרלין מונרו. "שהיא הכי יפה שיש". וגם מכונת תפירה, בה הוא תופר את תלבושות הדראג. הוא מתיישב בנינוחות על הספה. בעוד חואן קינטרו מסדר ומנקה מסביב. "אני לא כל כך מדבר על עצמי",  מסביר חואן במבוכה".

"הוא חולה נקיון, ואני לא כל כך", מחייך סהר כהן, לפני שאנחנו מתיישבים. "והוא כבר מדבר אנגלית לגמרי בסדר, רק שהוא קצת מתבייש". לוקח קצת זמן עד ששניהם מדברים. אבל כשהשיחה מתחילה לזרום, לוקח בה חואן קינטרו חלק פעיל לגמרי. על אף העובדה שסהר הוא הדומיננטי. בשיחה, ויש לשער שגם בכלל.

"חואן הוא פשוט אלוף", מעיד עליו בן זוגו. "הוא עושה הכל. תספורות, צבע, פן-לקהילה הקולומביאנית בתל אביב וללקוחות פרטיים בבתים. ועכשיו, הוא לומד גם לעשות תוספות שיער. הוא פשוט מצטנע".

בימים אלה, מסדירים השניים את מעמדו של חואן בישראל, בסיוע בני משפחתו של סער. שנרתמו לטובת העניין. סהר כהן: "חואן נמצא פה כרגע, עם ויזה של פליט. שלא בדיוק ברור לנו איך סידרו לו אותה ולמה. הוא הגיע לישראל מקולומביה לפני שנתיים, עם בן זוגו לשעבר. שיש לו משפחה בישראל. קרה מה שקרה והתפצלו דרכיהם. והסדרו לו את הויזה הזאת ולא ויזת עבודה. זו ויזה זמנית, שבמסגרתה הוא לא יכול לפתוח חשבון בנק. אבל הוא עובד, הרשויות עוצמות עין. ואנחנו עשינו לו ביטוח במכבי והוא בתהליך במשרד הפנים, לקבלת ויזת עבודה. כי בשלב הזה, הוא אפילו לא יכול לטוס לקולומביה לבקר את המשפחה שלו".

חואן: "וזה ככה כבר שנתיים. אם אטוס עכשיו למשפחה שלי בקולומביה, לא אוכל לחזור לישראל. לפני חודשיים, סבא שלי נפטר. ולא יכולתי לנחם את אבא שלי".

 

סער וחואן | צילום: באדיבות סער כהן
סער וחואן | צילום: באדיבות סער כהן

 

לא שייך לדור הזה

חואן הגיע לישראל בעקבות האהבה. "היה לי בנזוג בקולומביה", הוא משחזר, "שרצה להשתקע בישראל ותכנן לטוס ביחד עם אחותו. אלא שהיא נפטרה. הוא הציע לי לבוא איתו, כשהקשר בינינו התהדק. חששתי מהמעבר לארץ הזרה, אבל הסכמתי ללכת בעקבותיו, כי לא רציתי שניפרד. ואימא שלי אמרה לי: 'לך בעקבותיו. ומקסימום, תחזור בחזרה לקולומביה אם תחליט שזה לא בשבילך' ".

אלא שהדברים התגלגלו קצת אחרת. וכעבור כחצי שנה, בן זוגו של חואן בגד בו עם גבר אחר. והתנדף. כשהוא מותיר את חואן עם התשלומים על הדירה ועם אפס קשרים בישראל. חואן, מצדו, לא אמר נואש. והחל לעבוד סביב השעון, על מנת לחסוך כסף כדי לשוב לקולומביה. אבל כל הכסף הלך לטובת שכר הדירה שלו, והעניינים לא התקדמו לשום כיוון. ואז הגיעה הקורונה.

אבל קצת לפני שנשבר סופית מהמצב שנקלע אליו, הכיר את סהר.

"אני בכלל לא שייך לדור הזה, למרות שאני רק בן 30", מתערב סהר בשיחה. "יש לי אינסטגראם, אבל מבחינתי-זו לא פלטפורמה להכרות. והכרנו, דווקא כשחואן הגיב לי לאיזה סטורי. ואני מרגיש ילדה בת 16, כשאני אומר את זה. כן, זה מטומטם. אבל זה בדיוק מה שקרה. העליתי איזה סטורי וככה הכרנו. אז אמרתי לעצמי: יאללה, עוד מישהו מחו"ל שהתלהב, הוא אפילו לא ישראלי. כי לא ידעתי אז שחואן גר בישראל. אבל זה התגלגל והתגלגל. והסכמתי לכל זה. קודם כל, כי הוא חתיך ברמות. ובנוסף, אני נחמד מטבעי. אז אמרתי לו תודה רבה. והשיחות הפכו לשיחות וידאו אל תוך הלילה, שבהן פשוט דברנו על הכל.

חואן: "ולא דברנו על מה שאנשים מדברים בדרך כלל, שזה על סקס. איך אתה אוהב את זה, והאם אתה אקטיבי או פאסיבי".

 

קודם כל דיק פיק

סהר: "כי אצל הומואיות, ככה זה עובד. אם את לא מקבלת קודם כל דיק פיק לפני שאומרים לך היי, או לפני שבכלל אומרים לך מה השם של הבנאדם, זה לא נחשב. (כשדיק פיק,  לטובת מי שלא, זה צילום בתקריב של איבר המין). ואני אף פעם לא עשיתי את זה. אני לא מתחסד או משהו, אבל אף פעם לא התחברתי לשיח הרדוד הזה. כי אני לא מצטמצם לכדי גודל הזין שלי. ו-98 אחוזים מהשיחות של הומואיות, הן כאלה".

חואן: "ככה זה. קודם כל-אומרים לך: תראה לי מה יש לך.ורק אחר כך מדברים. אם בכלל".

הפגישה הראשונה שלהם, אגב, הייתה אחרי שיחת וידאו ממושכת לתוך הלילה. כם הפסקה של שעות שינה ספורות.

סהר: "בפעמים אחרות, ניסיתי תמיד להרשים. והפעם אמרתי לעצמי: זובי. וקבלתי אותו בבגדי בית. אפילו לא עשיתי פן"

חואן: "אבל הרכבת משקפי שמש".

כעבור שבוע, אגב, נסעו השניים להורים של סהר ביישוב צורן. "אימא שלי הומואית בטירוף ובעד זכויות להט"בים", הוא מסביר.

 

הומואית להומואית-זאב

מופע הדראג האחרון שעשה סהר, היה בחודש יולי. לזכרה של אישה טראנסית מהמגזר, שמתה ממנת יתר. אחרי שעברה ניסיון רצח בתל אביב.

"הקאתי את כל כולי החוצה, כי זה ישב לי בבטן וסיימתי את המופע בדמעות", הוא משחזר. "דראג ונשים טראנסיות, תמיד הלכו יד ביד. ויש לי המון חברות טראנסיות, שהן כמו משפחה. המופע, בנוסף, היה אחרי מקרים רבים של רצח נשים. והרגשתי שאני צריך לעשות משהו עם כל זה".

הקורונה קטעה את מופעי הדראג של סהר. אבל הוא ממשיך לעבוד בחברת ההייטק, כרגיל. חואן, מצדו, עובד חלקית. "אני לא יודע מה היינו עושים בלי המשרה הקבועה של סהר", הוא מחייך. ומוסיף: "היה איזה בחור שיצאתי איתו קצת קודם. והוא תמיד קרא לי 'הקולומביאני האקזוטי שלי'. עם סהר, זה לא ככה.

סהר: "זה דוחה בעיני, לדבר ככה. מה זה, אננס? תיק ממותג של פראדה? זה בנאדם. אבל יש לו מבטא סקסי. זה כן. ואני מודה ומתוודה שהמנטליות הישראלית-לא יורדת לי טוב בגאון. אז החיבור הזה, היה לי די טבעי. ישראלים הם גסים בכלל, והומואיות-באופן ספציפי. מבחוץ אנחנו כלבלבים מתוקים. אבל הומואית להומואית-זאב ".

 

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות