fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרימון ממלחמת ששת הימים התגלה אחר עשרות שנים

לוחם הצנחנים ציגי כרסנטי עבר דירה ובבוידעם ציפתה לו הפתעה

הרימון ממלחמת ששת הימים התגלה אחר עשרות שנים

ציון כרסנטי, ציגי, עבר דירה לפני חודשים אחדות, בין כל הארגזים בבוידעם, גילה ציגי רימון אשר לקח למזכרת מהקרבות העקובים מדם בגבעת התחמושת. "הצבתי את הרימון מולי, בחדר העבודה שלי, הרימון הזה מזכיר לי בכל יום את המחיר הכבד בשחרורה של ירושלים שלנו," אומר כרסנטי.

ציון, ציגי, כרסנטי, אחד משלושת הצנחנים, משחררי ירושלים ומהראשונים אשר פרצו לעיר העתיקה, אשר הונצח בתמונתו האייקונית של חתן פרס ישראל, הצלם, דוד רובינגר, עבר בשעה טובה אחרי עשרות שנים לדירה חדשה.

"בבית בן עשרות שנים באופן טבעי נצברים ארגזים רבים של דברים חשובים ופחות חשובים, משתף ציגי ומוסיף, כשפתחתי את הארגזים גיליתי להפתעתי הרבה את הרימון אשר לקחתי עימי מהמלחמה, מלחמת ששת הימים, בקרב גבעת התחמשת. הכל צף ועלה לנגד עיניי, המראות, הריחות, התמונות הקשות, המלחמה הקשה שהייתה בגבעה הזו הרוויה בדמם של מיטב לוחמנו.

עצרתי את כל העבודה בפתיחת הארגזים הנוספים, ישבתי כשאני מחזיק ברימון ונזכרתי איך הרימון העשוי מפלסטיק ועשה לנו המון צרות במהלך המלחמה, היינו זורקים אותו והרימון היה חוזר אלינו, לא הייתה ברירה השתלטנו עם רימונים הללו וניצחנו את המלחמה."

ציגי כרסנטי, משלושת גיבורי ספר הילדים, "אריות על הגבעה", אשר יצא בימים אלה במהדורה חדשה, סיכם, "הרימון נמצא בחדר העבודה שלי, מולי, לצד הספר היקר לי, "אריות על הגבעה", ומזכיר לי יום יום, חמישים וחמש שנים, את המחיר ששילמנו על שחרורה של ירושלים, בירת הנצח של עם ישראל והעם היהודי, לדור דור."

 

ציגי כרסנטי והרימון
צילום: טליה בן סבו

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות