fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עם איפור פול מון כזה לא צריך מסכה

פפי לוי מנתניה, מציירת, תופרת, קונדיטורית , מלמדת והכי נהנית מחג פורים
פפי לוי ציורי פנים וגוף
פפי לוי ציורי פנים וגוף

פפי לוי, 38 גרושה ואמא לבר, 8 מנתניה, היא אמנית, ציירת, פסלת וקונדיטורית. היא עסקה בפיסול וציורי קיר ועברה לעסוק בציורי פנים איפור פול מון, ואיפור גוף. היא מציירת באירועים משפחתיים, בבנות מצווה, בחתונות ובהפעלות של ימי הולדת. עם עיסוקה זה היא גם מתנדבת בפנימייה לילדים בסיכון ומגייסת את חבריה גם להתנדב.

היא מלמדת בסדנאות איפור ביוטי, ציורי פנים וגוף, מלמדת עיצוב בגדים מחדש כלומר מחזור בגדים, תכשיטנות ועיצוב תסרוקות. בימים אלה היא פתחה קורס לקונדיטוריה במרכז הקהילתי נאות שקד בתמיכתם הנפלאה של מנהל המרכז מר מוטי דוק, מר אלי דלל סגן ומ"מ ראש העיר ועמותת קרן עזרה.

קעקוע ביד חופשית. פפי לוי

"אני מלמדת שם את כל סוגי הבצקים, קינוחים ומאפים. כל השיעורים הם מעשיים וכאשר הבצק או המאפה בתנור אני מעבירה את החומר העיוני. חשוב לי שהנשים ייגעו בכל החומרים, בבצקי שמרים, בצק עוגיות, קרמים ולחמים. חצי מבנות הקורס הן זוגות של אמהות ובנות וזה מרגש אותי לראותן אופות יחד. בסוף כל שיעור המשתתפות יוצאות הביתה עם מאפים מעשה ידיהן הביתה למשפחותיהן. כשאני מלמדת לאפות אני נותנת למשתתפות טיפים וסודות מהמטבח איך למחזר, לייעל ולזרז  אפייה, תפיחה ולעצב את המנה".

רוק בנד. מי צריך מסכה?

מדוע עלה בדעתך לעסוק בעיצוב בגדים מחדש ?

"אני עובדת הרבה עם נוער וחושפת אותם למלאכות הבסיסיות ונושא השימוש החוזר בבגדים הוא ערכי. אנחנו לוקחים בגדים משומשים מהארון שלא נגענו בהם שנים ויוצרים משהו חדש. למשל למכנסי ג'ינס או נעליים שכבר לא מעניינות אפשר להוסיף תחרות, כפתורים, ניטים ואפליקציות וליצור בגד חדש שהוא טרנדי. כשאני עובדת עם נוער זה מרגש אותי כשהן לומדים לראשונה להשחיל חוט למחט, לתפור משהו, תפירה זו מלאכה של פעם, זה משהו אמיתי ואוטנטי. בני הנוער מתלהבים מזה בעיקר כשהם רואים את המוצר המוגמר, אני מאפשרת להן להתנסות, לעשות את הדברים לבד, הערך שאנחנו מעבירים לילדים בעת שאנחנו מייצרים משהו לבד הוא חשוב, זה מאתגר אותם וגורם להם להיות גאים ולהאמין ביכולות שלהם".

נראה לי שבני הנוער לא חשופים מספיק למלאכות של פעם.

"זה נכון. יש שלא יודעים להשחיל חוט למחט או לתפור כפתור. אני שמחה להרחיק אותם לשעה או יותר מהמסכים ולתת להם חוויה ולמידה מעצימה".

פפי נולדה בנתניה למדה באלומות ואת התיכון עשתה בפנימייה צבאית בבית הספר לקציני ים בעכו: "אני בחרתי תיכון מקצועי ברמה גבוהה, היה מאוד מאתגר אך נהנתי מאד מהלימודים שם, מההפלגות בים התיכון וליוון , היינו ארבע בנות בלבד בכיתה של שלושים בנים".

כבר שנה וחצי שיש לה בן זוג שגר בגרמניה בשם כריס מרקל והוא לא קרוב של הקאנצלרית אנגלה מרקל, איתו היא מדברת אנגלית וגם עם בנה: "למזלי ולשמחתי אני מדברת עם בר אנגלית בבית מאז שהוא קטן, אז כשכריס נכנס לחיינו התקשורת בבית היתה ממש קלה"

גולגולת מקסיקנית זוהרת

מה זה איפור פול מון?

"איפור פול מון זה זוהר בתאורת אולטרה סגול. בדרך כלל מוסיפים אביזרים זוהרים ואלמנטים מדליקים למסיבות, ומציירים על הפנים עם מכחול דמויות שילדים אוהבים, עכשיו הילדות אוהבות במיוחד את הציור של החד קרן, פלמינגו, קשת בענן וכמובן נסיכות. יש דברים שחוזרים מדי שנה בפורים כמו גולגלות וליצנים. אני מנסה להתאים את הציור לאופי הילדים ולמבנה הפנים שלהם. ציורי הפנים הפכו לטרנד ומאסט בימי הולדת , במסיבות ואירועים ,לפעמים אני נתקלת בבקשה מיוחדת כמו למשל אישה בהריון שבקשה לצייר לה על הבטן דמות של מפלצת ירוקה כחלק מתחפושת משפחתית לפורים"

היא ציירה ציורי קיר גדולים וצבעוניים בבתים פרטיים ולמוסדות. זו עבודה של שעות וימים ובסופם יצירת אומנות. מלצייר על קירות היא עברה לצייר על אנשים על הפנים והגוף "זה הרבה יותר מיידי וכיף ואני אוהבת לעבוד עם אנשים ולשמח אותם, ועוד יותר ללמד אותם איך להתאפר ולאפר אחרים".

פפי וכריס רוקדים בצ'אטה צילום גבריאל מורטוב

איזה מזל שמרקל רוקד בצ'אטה

בזמנה הפנוי היא רוקדת בצ'אטה שזה ריקוד לטינו אמריקאי ולשם כך היא נוסעת למועדון הוואנה בתל אביב, וכך גם הכירה את בן זוגה מרקל: "כריס עובד בחו"ל בחברת היי טק שיש לה סניף בארץ בה עובדת אחותי. באחת הפעמים שבא לכאן לצרכי עבודה הוא שאל את אחותי איפה אפשר לרקוד ריקודים לטיניים והיא מייד  אמרה לו לדבר איתי. יצאנו לרקוד והאהבה ניצתה ממבט ראשון. שנינו כל הזמן על הקו גרמניה ישראל ובר מאד קשור אליו. בנינו לנו תא משפחתי חדש, נעים ובריא. הכוונה שלנו היא לעתיד משותף בארץ כי חשוב לי שבר יהיה כאן ליד אבא שלו והמשפחה".

מה רצית להיות שתהיי גדולה?

כשהייתי ילדה תמיד אמרתי שאני רוצה להיות רופאה או מדענית משוגעת, הצליח לי רק עם המשוגעת.

מה השריטה שלך?

אין לי טלויזיה בבית מבחירה.

איזה ספר יש לך ליד המיטה?

ספרי בלשים והרפתקאות של בני בר

איפה את קונה בגדים?

באינטרנט או בגרמניה

איפה תהיי עוד עשר שנים?

אותה פפי

מה היית רוצה שיגידו עליך חבריך לעבודה?

שאני גורמת להם לחייך ולצחוק

למה את הכי מתגעגעת כשאת בחו"ל?

לכנאפה

מה ההתמחות שלך במטבח?

מאפה עם בצק שמרים

ספר או סרט?

לא קוראת ספרים ולא צופה בסרטים יותר מידי

על מה לא תוותרי לקחת לטיסה?

אוכל ונישנושים

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות