fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"חו"ל זה כאן" בצל הקורונה

קבוצת הפייסבוק "חול זה כאן" הפכה מבוקשת מאוד דווקא בימים אלה של החיים תחת אימת הקורונה. על הקבוצה מופקדת גל דוברת מקרית השרון המוכרת כפעילה חברתית בשכונה
גל דוברת: מידע מעודכן מהרשויות
קבוצת הפייסבוק "חו"ל זה כאן" הפכה מבוקשת מאוד דווקא בימים אלה של החיים תחת אימת הקורונה.
על הקבוצה מופקדת גל דוברת מקרית השרון, שמקפידה להביא לכם את המידע העדכני המבוסס על ניסיון אישי בשאיפה שבקרוב אף נגיע ליעד.
"אני בטוח שאף אחד לא חשב שיום אחד 'חו"ל זה כאן' יהיה מציאות.זו לא סיסמה חו"ל זה באמת כאן".
כך כתב השבוע עו"ד רונן קצף בדף הפייסבוק של חו"ל זה כאן.
"אין יוצא ואין בא וכל המטוסים ריקים וטיסות בוטלו ואנשים לא בטוחים אם ייסעו בפסח לחו"ל".
מנהלת קבוצת הפייסבוק "חו"ל זה כאן" היא גל דוברת מקריית השרון המנהלת גם את האתר travelisherer.co.il ובשבועות האחרונים הדף והאתר שלה מפוצצים במתעניינים.
"אנחנו מקפידים להעביר מידע אך ורק מרשויות ממשלתיות, רשות ההגירה והאוכלוסין במשרד הפנים,
רשות שדות התעופה, משרד הבריאות ומשרד החוץ בשלב הזה בכדי שהמידע יהיה עדכני ואמין. בקבוצה באופן כללי אנחנו מנגישים מידע כמו: אזהרות מסע, עדכונים בנוגע לנגיף הקורונה בעת הזו, עדכוני תיירות ותעופה והרבה טיפים אישיים של מטיילים.

במה אתם שונים מאתרים וקבוצות אחרות?

בעבר האתר של "למטייל" היה הפופולרי.
"אכן יש קבוצות רבות דומות ולמטייל היה באמת אתר מאד פופולרי ואולי יחיד בזמנו. חיפשתי ליצור משהו אחר, קהילת מטיילים שמעבירה מידע ממקור ראשון, מניסיון אישי, חוויה אמיתית ולא מידע מגורמים עסקיים / בעלי עניין, הקבוצה שומרת על נתוני שימוש גבוהים בזכות האפיון של משתתפי הקבוצה ועומדת על כ- 90% נתוני שימוש.

דברת, 38 אמא לילד תושבת קריית השרון, עובדת שנים רבות בענף הביטוח, אהבה תמיד להתנדב ולפני "חו"ל זה כאן" הייתה פעילה גם בועד המקומי, ושימשה דירקטורית במתנ"ס ריבלין. היא נולדה במושב שתולים והגיעה לנתניה לפני כעשר שנים "מאז ומתמיד הייתי פעילה ומעורבת בקהילה. זה התחיל מהיום שהבן שלי הלך לגן הילדים ובהמשך בועד ההורים במוסדות החינוך ".

גל דוברת: פעילה חברתית

בספטמבר 2015 פתחה את הקבוצה "חו"ל זה כאן" בפייסבוק: "חיפשתי מידע על היער השחור נכנסתי לפייסבוק וחיפשתי קבוצת מטיילים שמעבירה מידע ממקור ראשון ואמין. אז אכן היה רק למטייל. אני רציתי ליצור קהילת מטיילים שמשתפת מידע ממקור ראשון ומהימן.

מעל 300 אלף משתתפים

הקבוצה המצליחה מאד. היא פופולרית ויש לה מעל 300 אלף משתמשים: "זה בהחלט נתון גבוה והוא מעיד על איכות הקבוצה. אנחנו משקיעים זמן רב בסינון המידע והמשתמשים בעיקר של בעלי עניין. יחד איתי באתר ובדף מסייעים שלושה אנשים העוסקים בו מבחינה טכנית ומקצועית. אנחנו חיים ונושמים טיולים בחו״ל. הקבוצה שלנו דוגלת במתן מידע, הפצת תכנים מעניינים ובעלי ערך מוסף למטייל בזכות חברי הקבוצה. הפרסומים שלנו נבחרים בקפידה על מנת לתת למטייל את המידע הטוב ביותר. אנחנו מאמינים כי קהילת תיירות אמיתית וחופשית יכולה לשנות את עולם התיירות שאנחנו מכירים כיום".

קבוצה פעילה מאד. חול זה כאן

מי הקהל שלכם?

"הקהל שלנו רחב ומורכב מסוגים רבים של מטיילים, בכל קבוצות הגילאים, המגזרים ושכבות סוציו-אקונומיות. הקהל שלנו אוהב מגוון סגנונות טיולים – טיולי לואו קוסט, טיולים בתכנון עצמאי, טיולים בתקציב גבוה וטיולים מאורגנים. בערוצים שלנו יש קהל בכל השלבים של ארגון הטיול: ההשראה, החקירה וסגירת טיסות, מלונות ושירותים משלימים לטיולים".
קהילת הפייסבוק ״חו״ל זה כאן״ מהווה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל, ומעודדת שיתוף מידע חופשי בין מטיילים כמו: אפליקציות בטלפון לחיפוש טיסות, טיפים לשינה במטוס, קוד הויי פיי ברחבי שדות התעופה, איך פותחים את הפלאפון לאחר טיסה ארוכה ועוד.

הביקוש עלה בעקבות הקורונה

בשבועות האחרונים האתר וקבוצת הפייסבוק "חו"ל זה כאן" נעשה מאד מבוקש בעקבות הקורונה.
"בימים האחרונים יש פיצוץ של שאלות. אנחנו משתפים פעולה עם גופים רבים בשביל לעדכן שינוי מדיניות בעקבות הקורונה, בעיקר מדיניות ביטולי טיסות או דחייתם. יש היסטריה מאד גדולה. ספקים מעדכנים שהם לקראת מפלה כלכלית וירידות של עשרות אחוזים בפעילות. אני מאמינה שמדינת ישראל יודעת לצאת ממשברים, יש בינינו ערבות הדדית ומוח, נקווה שישראל תביא את בשורת החיסון ונקבל תשובות לכל מיני תאוריות קונספירציה כאלו ואחרות או שפשוט מדובר בוירוס שיצא מפרופורציות"

מה הכי מבוקש באתר שלך ובפייסבוק?

"סיכום, ריכוז והמלצות על טיולים עם טיפים מקוריים ושיח בין מטיילים. יש לנו מחולל מיוחד העונה לצרכים של מטיילים לפי: תקופה, הרכב של הנוסעים ועוד וכך מקבלים רעיונות והמלצות של מטיילים אחרים. עיקר השאלות באתר הם סביב המלצות של מטיילים על יעדים. הרבה שאלות על דרכונים וביורוקרטיה מול חברות תעופה. אנחנו מספקים פתרונות לאנשים שנתקעו בחו"ל. למשל דברים אישיים שאנשים שכחו בבתי מלון, העברת דרכונים שנשכחו, לפני כשנתיים אף תיאמנו העברת כובעים למחלקה האונקולוגית בשניידר ובכלל מאז ומתמיד אנו פועלים בהתנדבות ובעד סיוע לקהילה.

אנשים רגילים לצאת ליעדים פופולריים לפעילות עם ילדים. פארקי מים בהולנד, דיסנילנד ועוד. מה ימצאו באתר שלך?

"אנשים הופתעו לגלות אתרים אחרים כמו למשל לצאת עם ילדים לצ'כיה שנעשה יעד פופולרי לילדים. אנשים נחשפים לאופקים חדשים שלא חשבו עליהם. אפשר לומר שאנשים מאד עסוקים בעבודה שלהם ובחיי היומיום שלהם וכניסה לאתר או לדף הפייסבוק מקצרים להם דרך למצוא יעד שלא חשבו עליו קודם".

האם הושפעת באופן אישי מהקורונה?

"כולם מושפעים מהנגיף, אני מאמינה שכולם יעברו את התקופה הזו, האנושות חזקה מהנגיף, אין מה לעשות – אנחנו חכמים יותר.

עקבו אחרי חו"ל זה כאן בפייסבוק
https://www.facebook.com/groups/travelishere/
הצטרפו ל 300,000 חברי הקהילה
https://www.facebook.com/travelisherepage/
הצטרפו לערוץ הטלגרם ✈
https://t.me/travelishere

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות