fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכוכב הנולד בן ה-17 של שוק ההון וחברות המיתוג

יונתן רולס איש שלום, בן למשפחת הייטקיסטים, הוא בעל חברה למיתוג המעסיקה בני נוער. ויש לו מניות בשוק ההון
יונתן רולס איש שלום | צילום: מעיין בכר
יונתן רולס איש שלום | צילום: מעיין בכר

"אני רוצה להתראיין, כי חשוב לי להעביר את המסר שלי", אומר יונתן רולס איש שלום, מקדימה. המוגדר כמחונן. "ולהוכיח שכל נער יכול להצליח. אם הוא רק מוכן לעבוד קשה וללמוד תוך כדי תנועה". ומוסיף: "בני נוער רבים, יושבים לפעמים במשך שלוש-ארבע שעות, מול המסכים. וזה בזבוז זמן. אני מעדיף, במקום זה, ללמוד על שוק ההון באינטרנט. ולהצליח".

ויש תוצאות. בחברת המיתוג שלו, שבמסגרתה הוא מפיק סרטוני תדמית לחברות בעמק חפר, השרון והצפון, מועסקים היום שלושה בני נוער. ובין לבין, הוא גם עוסק בספורט, והרבה. כדי להתקבל לאחת הסיירות הנבחרות בצה"ל. "אני רוצה לשרת את המדינה שלי הכי טוב שאני יכול", הוא אומר. ומוסיף: "יש כאלה שסתם מדברים. אני גם עושה".

קבלו את הנער הצעיר, שיודע בדיוק מה הוא רוצה. ומתעקש, שגם אחרים יכולים להצטיין ולהצליח. וזה לא ממש חשוב, שההורים שלו בהייטק. וגם לא צריך אוניברסיטה כדי ללמוד.

 

עד הבר מצווה לא עשיתי הרבה

הוא יליד ארה"ב. אביו רן איש שלום, הוא מנהל בכיר בצ'ק פוינט. אימו דפנה רולס, היא מנכ"לית חברה לפיתוח עסקי. הפעילה גם בארה"ב ואירופה.

"עד גיל 13, אפשר להגיד שהייתי ילד עצלן", מספר יונתן רולס איש שלום. "עם המון משחקי מחשב בחדר, ולא פעיל יותר מידי. אבל אז, החלטתי להשתנות. הצטרפתי לכל מיני קבוצות ריצה והתחלתי להתאמן. אחרי זמן קצר, כבר השתתפתי בכל מיני אליפויות ריצה. ולפני שנתיים, הצטרפתי לקבוצה של כושר קרבי. אבל לא מדובר רק בשינוי פיסי. אלא גם מנטאלי". לדבריו, ההחלטה לעשות שינוי, הייתה לגמרי מודעת. ומדובר בתהליך שלקח על עצמו, בגיל צעיר. כדי לקדם את מטרותיו.

החברה תמשיך לתפקד

נקודת הפתיחה שלך, טובה יותר משל מרבית בני הנוער

"הבנייה שעשיתי ותחומי העניין שלי, באים ממני. ההורים שלי, לא מתעסקים בהם בכלל. ומשם צמחתי. ההורים שלי תמכו, אבל לא יותר".

ואכן. לפני חצי שנה, פתח יונתן רולס איש שלום את החברה שלו, העוסקת במיתוג. NEWGENMEDIA. אימו, סייעה לו לצלוח בשלום את המשוכה של רשם החברות. את היתר, הוא כבר עשה לבד.

"כשאתגייס לצבא", הוא מסביר, "החברה תמשיך לתפקד. אני מקווה שעד אז, כבר יהיו לי עובדים בכל תחומי השיווק והמיתוג. ואשכור מנהל שיחליף אותי. אני עצמי, אפקח עליו כמובן. ואני מאמין, שהעובדים הכי טובים, הם בני נוער איכותיים. אלה בדיוק האנשים, שארצה לעבוד איתם בהמשך. החברה שלי, כבר מגלגלת היום עשרות אלפי שקלים. אנחנו עושים היום סרטוני וידאו, מיתוג ופיתוח אתרי אינטרנט. למכללת פסגות למשל, למכינת גליל עליון ועוד".

 

יונתן רולס איש שלום | צילום: באדיבות יונתן רולס איש שלום
יונתן רולס איש שלום | צילום: באדיבות יונתן רולס איש שלום

 

למידה עצמאית

ואיך למדת את כל זה?

"אני מגיע מתחום השיווק והפרסום. למדתי את זה המון באינטרנט וביו טיוב, וגם למדתי מאנשים ושמעתי קורסים. שאבתי מידע מאיפה שרק אפשר. ובקיץ שלפני שנתיים, הלכתי לעבוד בצ'ק פוינט. ועבדתי עם הטובים ביותר בתחום. אני לא מבזבז זמן על טלביזיה ומשחקי מחשב. אלא מחלק את הזמן, כך שאוכל להשקיע באימונים ובעסק שלי. ואני הרבה יותר נהנה לסגור לקוח גדול, מאשר לראות סדרה בנטפליקס. ובתקופת הקורונה, למדתי ביו טיוב את כל נושא שוק ההון. והיום אני כבר משקיע בחברות ולומד על מניות לפחות שלוש-ארבע שעות בשבוע. תיק המניות שלי שווה היום יותר מ-100 אלף שקל".

ומה אתה עושה בכסף?

"משקיע אותו. אני לא מבזבז כסף וקונה איזה רכב יפה. אלא שומר את הכסף. שיהיה שווה בעתיד הרבה יותר".

 

לא צריך אוניברסיטה

יפה. אבל אבא שלך בכל זאת עזר לך, להיכנס לצ'ק פוינט

"אני לא מסכים עם זה. כל אחד יכול לנסות להתקבל לצ'ק פוינט, בדיוק כמוני"

אבל אתה הגעת לשם במהירות, בעזרת אביך

"נקודת הפתיחה הגדולה היחידה שהייתה לי, היא שאני דובר אנגלית ברמת שפת אם. עבדתי שם חודשיים, עד תחילת הלימודים. ואז למדתי את ההמשך לגמרי לבד. ופתחתי את החברה".

ואתה חושב שצריך ללמוד באוניברסיטה?

"אני לא חושב. יש כל כך הרבה מידע, בכל כך הרבה מקומות. וגם אנשים מדהימים, שחושפים את הידע שלהם. האינטרנט, הוא כלי מדהים. ואפשר ללמוד שם כל תחום שצריך".

 

יש חברה

אתה עצמך, תלמד באוניברסיטה?

"אני מאמין שכן. יש שם ידע מסודר, שיבנה אותי בצורה טובה. ואני רוצה בסופו של דבר לנהל עסק משלי ואוהב מאוד את כל עניין היזמות. זה חידק שגורם לי תמיד לרצות לעשות".

הצבא עלול לקטוע את הקריירה שלך

"מאוד חשוב לי להגן על המדינה ולתרום כמה שאני יכול. זאת המדינה שלי. יש לי שנה עד הגיוס. וכבר שנתיים שאני מתאמן כל יום, כדי להצליח. ולעשות את המקסימום".

וחברה, יש?

"כבר שמונה חודשים. היא אמנית ומתעסקת גם במדע ובפיסיקה".

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות