fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הילד של הים

מול החזות הרצינית של חבר המועצה וסגן ראש העיר ללא שכר, מחזיק תיק התיירות, מנהל אכיפה פיקוח ובטחון, רישוי עסקים וקשרי חוץ, אהבתו של אפרים בולמש לים במקום הראשון. שמענו מפיו על חודשיים מוצלחים בתיירות, על מצב המסתננים בשוק, הקורונה והשלכותיה על התושבים, ומי יודע, אולי בעתיד גם העסקים בעיר ייפתחו בשבת
סגן ראש העיר וחבר המועצה אפרים בולמש | צילום: פרטי
סגן ראש העיר וחבר המועצה אפרים בולמש | צילום: פרטי

 

בימים חמים אלה לצד עבודתו המוניציפלית, סגן ראש העיר וחבר המועצה אפרים בולמש מרבה לפקוד את חוף הים המדהים של נתניה. "אני מבלה הרבה בחוף הים, במקום לחפש נופש בצפון או בדרום, העדפתי להביא את כל בני משפחתי לנפוש בנתניה, והם לא התאכזבו, נהפוך הוא. מאוד נהנו ממגוון גדול וצבעוני של בתי אוכל ומסעדות. בלי לעשות פרסומת, או לעוול למסעדה זו או אחרת, נכדיי נהנו מחוויה גסטרונומית: המבורגר במקדונלד, חצ'פורי במסעדה גרוזינית, שניצל אצל איילה בשוק, בגטים ובייגלה מבית מאפה בויצמן, פלאפל בגורדון וחגיגה בים עם ספורט ימי וגלישה. חזרתי לימי ילדותי ולתיכון כפי שביליתי אז בצופים ובחוג ימאות בזבולון".

 

אפרים בולמש אוהב את הים | צילום: פרטי
אפרים בולמש אוהב את הים | צילום: פרטי
בולמש והנכדות בחוף הים | צילום: פרטי
בולמש והנכדות בחוף הים | צילום: פרטי

 

אחד מתחביביו של בולמש הוא ריצה למרחקים ארוכים והשתתפות בתחרויות מקומיות. "יש ברשותי קרוב ל- 100 חולצות של מרוצים בהם השתתפתי במקומות שונים בארץ וארון מלא גביעים, אבל מה שחשוב באמת, בימינו, זה לעבור את התקופה בבריאות טובה ובשלום ולראות איך עוזרים לפרנסתם של אנשים ועסקים".

בתקופת הבחירות הבטיחה סיעתו של אפרים בולמש שרצה ברשימה עצמאית, שאם וכאשר הוא ייבחר לראשות העיר, תינתן אפשרות לכל התושבים ליהנות מפעילות חברתית ועירונית 24/7. הפעילות כוללת לפתיחת עסקים ואירועים בשבת עבור המגזר החילוני. "אני בעד מוסדות דת, בתי מדרש ופעילות דתית תורנית. תמיד תמכתי בהם ואני חושב שאותו דבר מגיע גם לציבור החילוני, לחיות את אורח חייו ללא כפיה. כולם שווים ולכל אחד מגיע לחיות על פי אמונתו, דרכו ותרבותו, כמו שהגדרתי את שם סיעתי "נתניה חופשית". שתושבי נתניה החילונים שמשלמים מיסים עירוניים, יוכלו ליהנות ממופעי תרבות גם בשבת. זה הדגל שאיתו הלכנו בבחירות. העליתי את הנושא מספר פעמים בקואליציה, אך לצערי הרב אני במיעוט שם. רוב הקואליציה בעלת אוריינטציה חזקה מאוד והמאבק שלנו הוא לשמירת הסטטוס-קוו. לשמור שהרוב הדתי המוחץ לא ירמוס את הקהל החילוני לחלוטין. אני מאוד מקווה שבפעם הבאה אותם אנשים שמחזיקים בדעותיי, יגיעו להצביע בבחירות המוניציפליות על מנת ליצור מצב שפוטנציאל המנדטים של הציבור החילוני יבוא לידי ביטוי. היום אני מרגיש מתוסכל מול הרוב הדתי והחרדי שעומד מולי. אין לי ספק שחלק מתוצאות הקורונה יגרום לציבור החרדי להבין שהציבור החילוני לא נמצא שם אך ורק כדי לשאת את אלונקה של הקורונה, אלא זכותו לקבל את מה שמגיע לו. אמנם אני מאייש מגוון תפקידים בעירייה, אך ברור לי היטב שהציבור שבחר בסיעתי עשה זאת בעיקר כדי לקדם את סדר היום שלשמו נבחרנו ולרגע איני שוכח זאת".

 

עם ידיד מסור של נתניה - שגריר רוסיה בישראל | צילום: פרטי
עם ידיד מסור של נתניה – שגריר רוסיה בישראל | צילום: פרטי

 

התחלתם להפעיל אירועים בשבת, תחילה בפארק השלולית ואז קורונה שעצרה את הכל. איך ממשיכים הלאה?

"קורונה אינה מבחינה בין חילוני לדתי ובמאבק למיגור הקורונה כולם שותפים. כרגע החשיבה שלי היא שמיד בתום עידן הקורונה, עיריית נתניה תוציא מכרז להפעלת היכל התרבות ואולמות התרבות בעיר, כולל קבוצות המתעסקות בנושא כגון: זאפה, וצוותא. מהלך זה יאפשר פעילות תרבותית, שימוש במתקנים העומדים ריקים בשבת, אך ממשיכים למשוך כסף רב מהעירייה לתחזוקתם".

אלפי משפחות מתפרנסות מענף התיירות בנתניה איך קידמתם את תיירות הפנים בעיר?

"ראש העיר מרים פיירברג-איכר הקציבה מאות אלפי שקלים לפרסם את נתניה בכל הארץ, על מנת לקדם את תיירות הפנים. נתניה פורסמה בשלטי חוצות, בעיתונות מקומית בכל הארץ, והתוצאה: בתי המלון היו מלאים עם פתיחתם. רדיו 90FM אמצע הדרך בדק את האינפורמציה שלנו בצורה אנונימית ולא הצליח להשיג חדר בבית מלון. אני שמח שבודקים אותנו זה טוב. נתניה מבורכת במסעדות מכל המטבחים והעדות. ריטה גולדשטיין, כתבת קולינרית של "מאקו" ערוץ 12, פרסמה כתבה יפהפייה על העיר. כל דבר שכזה מקדם את השיווק שלנו כעיר תיירות ונותן לה את השיק של ה'ריביירה של ישראל'. חזרנו לימים הטובים בהם נתניה שימשה מוקד עלייה של תיירות פנים מכל רחבי הארץ. עם הצלחה אי אפשר להתווכח והצלחה לא צריך להסביר. נכון להיום הצלחנו בצורה בלתי רגילה לשווק את העיר לתייר הישראלי".

"אני מודע למצב השוק, נמצא שם כמעט כל יום ועורך את כל הקניות שלי. נעשות פעולות לצמצום התופעה על ידי פעולות הקשורות לאכיפה במקומות המגורים שלהם וביקורות פתע למיניהן, אבל לעלות אותם על האוטובוסים שאמורים להוציא אותם מנתניה, רק המשטרה והמדינה יכולות לעשות. הילדים שלהם לומדים כאן, הפרנסה שלהם כאן והעירייה אינה יכולה לעשות את פעולות המדינה. היו בנתניה הפגנות והמשטרה יצרה חיץ בין המפגינים לבין המסתננים וטוב שמנעה אלימות שעלולה הייתה להתפרץ. לא ראיתי את המשטרה עושה איזה שהן פעולות למסתננים עצמם. המשטרה יודעת טוב מאוד היכן הם נמצאים. אם המשטרה אינה פועלת, אז מה הכלים שעומדים לרשותנו?"

בזמן הבחירות הבטחת כי דקה אחרי שתיבחר לראש עיר תפעל לביטול תכנית המלונאות בעיר ימים פולג ולפתרון תחבורתי כולל. איפה זה עומד היום?

"תשובה הכי קלה. לא נבחרתי לראשות העיר ולחבר מועצה יש אפס סמכויות לעומת ראש עיר".

תושבים חוששים שבית גולדמינץ יהפוך למלונית עבור מבודדי הקורונה בגלל הקרבה לבתיהם.

"לא ידוע לי שבית גולדמינץ יהפוך לבית חולים. אני בהחלט מבין את הפחד של אנשים מלחלות בקורונה והפחד שלהם למות. אין ספק שתקופת הקורונה היא התקופה הכי מטורללת שנתקלתי בה עד היום. במסגרת השמועות, אמרו לי גם שתחנת המשטרה הפכה לבית חולים לקורונה. אין לשמועות גבול וזה ברור שהפחד הוא בלתי נשלט".

איך נתניה מתמודדת כעיר כתומה ואיך אתה נערך לזה מבחינה בטיחותית?

"לא כל נתניה. יש מספר שכונות שהן כתומות לחלוטין. מבלי להיכנס לכמות ומספרים, קורונה יש גם ברמת פולג, רמת אפרים, קריית נורדאו וגם במרכז העיר וצפון העיר. כולם צריכים לקחת ברצינות ולהישמע להוראות. אנשים מתנהגים כאילו אין קורונה. גם אם נתניה תהיה עם מסיכות ויכנסו לעיר בלי מסיכות אז מה עשינו? עובדה שזה מה שקרה. הגיעו נופשים ללא מסיכות מהשטחים, עשרות אלפי איש הגיעו לחופים של נתניה, עברו בשיירות ונהרו לים דרך רחוב הרצל ובוודאי לא תרמו לבריאותה של נתניה. כממונה על האכיפה ופיקוח, אני גאה בעשרות פקחים שנרתמו יום ולילה להביא תרופות, מזון חם וציוד לאוכלוסיות שונות, שיוכלו להתמודד בכבוד מול הנגיף ולא לחשוף את עצמם לסיכונים. הפעילות שלהם כללה הבאת אוכל לבתים של אנשים, איסוף תרופות מבית מרקחת ופעילות לאורך כל שעות היממה, לסייע לאותן אוכלוסיות שהקורונה הגבילה.

"גם מבחינת רישוי עסקים ניסינו לעזור ולהקל כמיטב יכולתנו ובכל סמכותנו. זה כלל מתן הקלות ורישוי עסקים, פעולות האכיפה הוקפאו והתאפשר לעסקים לעבוד בכל דרך שהקלה עליהם בתקופה קשה זו. קורונה לא הסתיימה. אני חושש מגל שלישי שיגיע בחורף הקרוב ומקווה שיימצא חיסון. נתניה אינה נחשבת לעיר ירוקה ובהחלט יש צורך להקפיד על כל הוראות משרד הבריאות, אחרת נגיע מהר מאוד לעיר אדומה. שלא יחשבו שזו בעיה של החרדים או של קריית צאנז, נהפוך הוא. שם יש משמעת הדוקה. קורונה נמצאת גם בשכונות המבוססות. אין לאף שכונה תעודת ביטוח נגד הקורונה. ראש העיר פנתה לכל תושבי העיר ובכל הערוצים הקיימים על מנת להתריע בפני הסכנה. לצערי, אנשים אדישים ולא ברור לי למה".

"דבר נוסף שאני חייב לציין הוא שאני לא מאמין לנתונים של משרד הבריאות לגבי הקורונה. אחד הקריטריונים החשובים זה מספר החולים החדשים ביחס לעשרת אלפים תושבים בכל עיר בארץ. אבל אם אתה לא עושה יחס שווה של בדיקות ביחס לתושבים אי אפשר לקבוע קריטריונים ביחס לתושבים. אם עושים לדוגמא ביישוב מסוים 50 אלף בדיקות וביישוב אחר באותו סדר גודל עושים רק חמשת אלפים בדיקות. ברור שמספר החולים החדשים איננו זהה. לכן, אין לי מושג על איזה בסיס מקבלים החלטות. אין לי מושג למה חושבים על סגר בחגים כאשר ישנם ישובים שאין בהם בכלל חולים. התחושה היא שמשיקולים פוליטיים לא רוצים לסמן ישובים כבעייתיים אז קובעים סגר על כולם. לא סתם יש תחושה של חוסר אמון בקרב הציבור".

ולסיום, מה אתה מאחל לתושבי נתניה?

"מאחל לכולנו שנעבור את הקורונה בשלום, בריאות טובה ופרנסה טובה לכולם".

 

 

דוכן של נתניה ביריד התיירות הבין לאומי בתל אביב
דוכן של נתניה ביריד התיירות הבין לאומי בתל אביב

 

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו בתגובות

והישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות נתניה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות