fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החלום שלו היה לקחת את הילדים בבוקר לגן אז הוא עזב את המצלמה

אמרו על אופיר פריז שהוא נולד עם המצלמה ביד ובמשך שנים רבות היה אחד מצלמי האירועים המבוקשים בעיר. לפני מספר שנים עשה שינוי והיום הוא יזם נדל"ן
אופיר פריז: בונה בנתניה

אמרו על אופיר פריז שהוא נולד עם המצלמה ביד ובמשך שנים רבות היה אחד מצלמי האירועים המבוקשים בעיר. לפני מספר שנים עשה שינוי והיום הוא יזם נדל"ן שלאחרונה ממקד את הפרויקטים שלו בנתניה. לדבריו, אחרי שאנשים הבינו שהקורונה לא הולכת לשום מקום, שוק הנדל"ן החל להתנהג כרגיל

אחרי 16 עם מצלמה אופיר פריז הפך ליזם נדל"ן

זוכרים את צלם האירועים אופיר פריז, זה שנולד עם המצלמה ביד? 16 שנים עסק בצילום אירועים וחתונות, היה מבוקש ומוכר בכל העיר, המציא ומצא אתרים מרתקים לצילומים והתרוצץ בלילות באירועים שונים. לפני ארבע שנים הוא עשה שינוי, עזב את הצילום והפך להיות יזם נדל"ן. הוא בנה בנייה צמודת קרקע וגם בנייה רוויה ועוסק בתחום ה-תמ"א 38.

"התחברתי לדני זיקרי, יהלומן מרמת פולג שגם הוא חיפש שינוי. דרכינו התמזגו כשפתחתנו ביחד חברה יזמית לבנייה. עשינו את צעדינו הראשונים בענף הבנייה בבנייה של צמודי קרקע יוקרתיים בנת – 600, בעין התכלת, בפרדסיה ומחוץ לנתניה. בשנתיים האחרונות אנחנו בונים בנייה רוויה ובימים אלה, אחרי שסיימנו פרויקט גדול בעיר ראשון לציון, אנחנו בונים בניין בוטיק בן שמונה קומות ברמת אפרים כאשר בכל קומה דירה. העדפנו לבנות לגובה במקום חמש קומות כפי שיש בשכונה. רצינו לשנות ולעשות משהו מיוחד שאנשים יאהבו.

מתחילים | בניין בוטיק ברמת אפריים

רמת אפרים מאופיינת בעיקר על ידי אוכלוסייה דתית וחרדית. האם יש שם ביקוש לבניין בוטיק?

"נתחיל דווקא למה בניין בוטיק. בשנתיים האחרונות בנינו בעיקר  בראשון לציון. עכשיו כשחזרנו לנתניה רצינו את היופי והייחודיות. דירה בקומה זה ייחודי ויש לזה ביקוש. באשר לרמת אפרים הרי שקיימת עתה תנופת בנייה בשכונה. אנחנו בונים בצד המזרחי מה שהיה בעבר הכפר רמת טיומקין. השטח הזה קרוב ליציאה למחלפים, לכביש ראשי, לגשרים החדשים ולכן קיים ביקוש רב. בגלל האופי של השכונה קיים ביקוש של צרפתים וגם חילונים מתעניינים. זו לא שכונה חרדית. וכשאנחנו נפגשים עם חילונים שמתעניינים הם דווקא שמחים לגור בשכונה מעורבת שבה השבת רגועה".

אופיר פריז, 39, אב לארבעה ילדים בגילאים: 9, 8, 7, ו-3.5, אשתו למדה משפטים ביחד עם ההריונות וכרגע מתמחה במשרד לעורכי דין.

"הילדים נולדו אחד אחרי השני ואני עבדתי בצילום אירועים וזה דרש ממני לצאת בלילות לעבודה, דבר שניתק אותי מהילדים. עבודה כזאת לא מסתדרת עם חיי משפחה ובעיקר עם גידול ילדים קטנים. אולי גם בגלל זה התשוקה שלי לצילום דעכה. כל הזמן אמרתי לעצמי שברגע שהילד שלי יתחיל לדבר אני אפסיק לעבוד בעבודה שמנתקת אותי מהילדים. החלום שלי היה להשכיב ילדים לישון, להעיר אותם בבוקר ולקחת אותם לגן. והיום אני עושה בשמחה את כל אלה ומשלים פערים בשמחה גדולה".

אופיר והמשפחה בירקון

אופיר פריז: אנחנו מעדיפים תמ"א 38 ובנייה חדשה

חברת "סאן יזמות ובנייה" של אופיר ודני עוסקת בהתחדשות עירונית ולאחרונה סיימה בניין ברחוב ברודצקי פינת הכרמל בתמ"א 38.

למה לא פינוי בינוי?

"אם כבר אז פינוי, הריסה ובינוי. גם זה קשה ומסובך ולוקח הרבה מאוד זמן בגלל פרוצדורה. אנחנו מעדיפים תמ"א 38 ובנייה חדשה".

לאחרונה הגישה העירייה תוכנית להתחדשות עירונית בכל חלקי העיר. העירייה מיפתה את כל שכונות העיר כאשר כל תושב יודע מהן זכויות הבנייה העתידיות בבניין בו הוא גר. ההחלטה של העירייה הייתה גורפת בעניין הוספת 12 מ"ר לשטח הבנייה שהיה לדייר קודם לכן.

מה דעתך על כך?

"אני חושב שההחלטה של העירייה חכמה מאוד. מהעבר הקרוב והרחוק אנחנו יודעים שרוב הפרויקטים של פינוי בינוי לא יצאו אל הפועל בגלל הקושי לספק לכל הדיירים את הרצונות שלהם לדירה גדולה יותר, בגלל הקנאות בין הדיירים, הסחטנות של חלק מהם, בגלל השוני בגודל הדירות והקושי להגיע לאחידות הפיצוי. מעכשיו קיים חוק אחד לכולם, כאשר כל אחד יודע שהוא מקבל עוד חדר בגודל 12 מ"ר אם הוא רוצה את זה כחדר נוסף. כעת משנעצרה הסחטנות נראה לי שיותר פרויקטים של פינוי בינוי ייצאו אל הפועל. גם לתמ"א 38 יש ביקוש היסטרי בעיקר בגלל שהתוקף של התמ"א עומד להסתיים באוקטובר 2022. בגלל צו השעה הזה והניסיון של האנשים בסחבת שהייתה, הרבה ועדי בתים נמצאים בלחץ של זמן ובאים עם 100 אחוז חתימות לכל הבניין".

איך השפיעה הקורונה על ענף הבניה?

"דווקא הקורונה הייתה טובה לענף הבנייה. לא עצרנו אפילו ליום אחד. הוצאנו אישורים לפועלים שלנו ללינה בארץ וסידרנו להם דירה מושלמת באחד הפרויקטים. היינו חייבים להמשיך לבנות במרץ ולפי התוכניות בהתייחס לזמן, כי יש לנו התחייבויות כלפי הקונים למסור את הדירות בזמן".

ומה קורה בתחום הרכישה של דירות חדשות?

"בגל הראשון, במשך חודש, הייתה בהלה וחוסר בטחון מסוים. בהמשך, אנשים הבינו שהקורונה לא נגמרת מהיום למחר ויהיה עלינו לחיות אתה זמן רב. החל מפסח השוק מתנהג כמעט כרגיל. אנשים חזרו לקנות דירות חדשות. כי מי שצריך קונה".

השותף לבניה: דני זיקרי

יקי בריגה הוא המנטור שלו

איך אתם בונים דירות בוטיק ויוקרה במחירים שאפשר לעמוד בהם?

"אנחנו מייבאים ישירות מסין אביזרים יוקרתיים רבים בתחום הבנייה והקרמיקה במידות מיוחדות שהן מבוקשות בדירות יוקרה.

לפני ארבע שנים כשבנינו דירות צמודות קרקע יוקרתיות בנת – 600 קנינו מרצפות קרמיקה יוקרתיות. ראיתי שהן מיובאות מסין ואמרתי לעצמי שאם הם יכולים לייבא – גם אני יכול לעשות את זה. נסעתי לסין, למדתי את תחום ייבוא האביזרים והמוצרים לבנייה, אני מייבא יוקרה ואיכות גם מאיטליה ומספרד – מכל מדינה את המוצרים האיכותיים והאופייניים לה, בלי לגבות מהלקוח מחירי יוקרה. ברור שזה עוזר לי במכירת הדירות. אנשים נכנסים לראות דירה ורואים אותה מושלמת, מאובזרת במוצרים משודרגים. המפרט שלנו ניתן ברמה גבוהה".

מי היה הדמות שלך לחיקוי?

"אני חושב שהקבלן והיזם יקי בריגה. לא רק שגדלתי עם אבא שעבד 40 שנה בחברת בריגה, גם אני עבדתי בבניין. מגיל 16 עבדתי עם אבא שלי שהיה אינסטלטור אצל חברת ציון בריגה. עבדתי בבוקר בבניין ובערבים בצילום. יש לי ניסיון בבנייה מהשטח והיה לי גם אצל מי ללמוד. עד היום יקי בריגה הוא סוג של מנטור בשבילי, אנחנו חברים והוא תורם מניסיונו ומייעץ לי".

אתה מוכשר, חרוץ או בר מזל?

"בעיניי התכונות הללו מתמזגות להן להצלחה. בצילום התקדמתי בהיררכיה של המקצוע מהיותי עוזר צלם וסוחב על גבי כבלים של המצלמה לבעל חברה מצליחה בתחום – "סטודיו פריז". עבדתי מסביב לשעון מגיל קטן. אז מוכשר וחרוץ יש. לגבי בר מזל, כמובן שכל זה מינף אותי למקום שאני נמצא בו היום".

 שאלות קטנות עם אופיר פריז

מה הדבר הראשון שעושה כשאתה קם בבוקר? מניח תפילין.

מה עושה אותך מאושר? בילוי עם המשפחה.

מה הדבר הכי ספונטני שעשית? בקיץ לפני הקורונה לקחתי את אשתי והילדים לחו"ל. החלטתי מעכשיו לעכשיו לקנות כרטיסים ודרכונים עשינו בשדה התעופה.

איפה תהיה עוד עשר שנים? עם שבעה ילדים ובונה בחו"ל.

מה הדבר שהכי השתנה אצלך כשהפכת להיות אבא? למדתי לחלק את הזמן בין העבודה והמשפחה. הרבה זמן לילדים.

איזו תוכנית טלוויזיה לא תחמיץ? הישרדות.

מה ההתמחות שלך במטבח? בלאגן.

כמה כסף יעשה אותך מאושר? כסף לא גורם לאושר.

מה לא תרשה לעצמך לקנות? אין דבר כזה.

כמה שילמת במסעדה הכי יקרה? בחו"ל 3000 שקלים במסעדת שף.

במי אתה מקנא? במוזיקאי יוצר. במי שמנגן ומי ששר.

איזה פוליטיקאי פגשת בעבר? בשנה שעברה, בטיסה לגמר ליגת האלופות בברצלונה, ישבתי ליד שר האוצר דאז משה כחלון.

ליד מי היית בוחר לשבת בטיסה? דולנד טראמפ בגלל המוזרות שלו.

התשוקה למצלמה דעכה: אופיר פריז

הישארו מעודכנים בעמוד הפייסבוק שלנו חדשות נתניה

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות