fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם כריות הקרצוף במטבח מסוכנות לבריאות?

כנראה שלא ממש, כי לא שמענו עדיין על התפשטות של מגפה עולמית בעקבות השימוש בהן. אבל הן בוודאי לא נקיות מחיידקים! הרי אי אפשר להפסיק להשתמש בהן. אז מה עושים? לכל הטיפים במדור של טובה ''באה בטוב''
כרית קרצוף בפעולה | צילום טובה ביאלה

טיפים: טיפ, טיפה יותר – החיים הקצרים של הכרית לניקוי כלים ואיך להאריך אותם קצת

מפחידים אותנו הרבה שהכרית התמימה הזאת, שאיתה אנחנו מנקים יום יום את כלי האוכל שלנו, היא הדבר הכי מלוכלך שיש לנו בבית, ואולי בכלל מדובר בנשק ביולוגי מסוכן להמונים, בגלל כל החיידקים האלה שנאספים בתוכה… אז איך להתגונן?

יש לי רעיון קטן-

לא ככה | צילום טובה ביאלה

 

האמת, אין לי נשק סודי, שיכול לנטרל את הסכנה, ובהחלט אני מצטרפת להמלצות הידועות- להכניס מדי פעם בפעם למדיח לחיטוי, לחסל את החיידקים האלה במיקרו ובעיקר בעיקר להחליף בקצב מזורז.

אבל מי באמת עושה את זה?  תודו, אנחנו הרי לא רואים את החיידקים המסוכנים האלה והכרית או הספוג או הסקוטש נראים לגמרי בסדר. אז למה סתם לזרוק ולקחת חדשים?

לכן הרעיון הזה

אפשר פשוט מראש לצמצם את המגע של הכרית עם לכלוך קשה ועקשני, כמו שאריות מאכל שמן שנדבקו לתחתית הסיר, גושים סמיכים של ירקות חתוכים בתוך רסק עגבניות, ולא חסרות לנו בכיור עוד דוגמאות כאלה.

מה שאפשר לעשות זה להסיר את הלכלוך הראשון הכבד עם כל משהו רך אחר שנמצא בסביבה על השיש, שכבר סיים את תפקידו ובלאו הכי נמצא בדרך לזבל. למשל העלים החיצוניים העייפים של כרוב. אלה יכולים להיות יופי של מטלית ניקוי מאולתרת, לא במקרה אומרים עליהם שהם מסמורטטים כאלה.

 

שקית תה משומשת בתור כרית קרצוף | צילום טובה ביאלה

זה יכול להיות גם: קליפה של פרי הדר, חצי לימון סחוט, מרית סיליקון, שקית תה משומשת, או סתם מגבת נייר שכבר עשתה את שלה.

העיקר שכרית הניקוי או הסקוטש לא יהיו הראשונים בתור לחטוף את מטען הלכלוך הזה.

לימון מנקה המון | צילום טובה ביאלה

בעצם אנחנו משיגים בכך שתי מטרות: גם הכרית נשארת נקייה לזמן ארוך יותר, וגם כל מיני דברים שכבר גמרו את התפקיד שלהם, זוכים לעוד רגע קטן של משמעות בחיים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות