fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שישה הולכי רגל נהרגו בנתניה בשנת 2020 – הגבוה בעשר השנים האחרונות

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים  בעיר 1,073 הולכי רגל, מתוכם 26 נהרגו ו-128 נפצעו באורח קשה.
צילום: אור ירוק

בנתניה נפגעו בתאונות דרכים 88 הולכי רגל בשנת 2020. שישה מהם נהרגו .  מדובר במספר ההרוגים הגבוה בעיר זה עשור.

לחדשות נתניה נודע כי מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. עולה כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים  בעיר 1,073 , מתוכם 26 נהרגו ו-128 נפצעו באורח קשה.

במהלך כל שנת 2020 נהרגו 83 הולכי רגל בתאונות דרכים ברחבי ישראל. 69 מהם נהרגו בתחום העירוני. התחום העירוני מוכר כזירת היפגעות ידועה של הולכי הרגל. וכך מתוך כ- 32,653 הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בעשור החולף (2011-2020), כ-31,100 נפגעו בזירה העירונית.

מהנתונים עולה כי בשנה זו מספר אנשים שנהרגו בתאונות בירושלים, בראשון לציון ובנתניה הוא המספר הגבוה ביותר בעשור האחרון.  בתל אביב-יפו נפגעו בשנה זו 317 אנשים – הכי הרבה מבכל יתר הערים.

מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: " מדינות מעודדות אנשים ללכת ברגל. זה בריא, זה חסכוני וזה גם תורם לצמצום תאונות הדרכים. בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל. אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב האנשים נפגעים בתחום העירוני.  וזירת ההיפגעות מראה גם כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל. וזאת בזמן חציית הכביש. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים. למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל.  ולשפר בהם את התשתית כך שתגן על האנשים. במקביל, יש להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה. נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של אנשים ולמעשה יכולים הפתרונות הללו לעשות את ההבדל שבין חיים למוות. הכי קל תמיד להאשים את הגורם האנושי אבל התוצאות מראות שהאסטרטגיה הזאת נכשלה. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הולכי הרגל. תתחיל לקחת אחריות ולהתאים את התשתית גם עבורם.

מתצפית שערכה עמותת אור ירוק עולה כי מעברי חציה רבים סובלים מהזנחה תשתיתית קשה. דהויים, מחוקים, ללא פסי האטה לפניהם. כאלה שלא מותאמים לחציית כביש של אנשים עם מוגבלויות או צרכים מיוחדים.

מהבדיקה עולה כי מאות מעברי חציה בערים חושפים את העוברים בהם לסכנה גדולה בכל חציית כביש.

מהתצפית עולה כי:

  • ב-59% ממעברי החציה שנבדקו לא היו פסי האטה לפני המעבר.
  • ב-52% ממעברי החציה שנבדקו לא היה שילוט המתריע על הימצאות אנשים
  • 38% ממעברי החציה שנבדקו היו דהויים או מחוקים.
  • ב-23% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה תאורה ולא היו קיימים פנסי רחוב.
  • ב-18% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה הנמכת מדרכה אשר חיונית לאנשים המתניידים בכיסא גלגלים או מסייעים לעגלות ילידם לחצות את הכביש.
  • לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות