fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שבתאי פיקר עושה יחסי ציבור לנתניה

פיקר עושה נפשות לנתניה ומשפר את הדימוי שלה באמצעות סיורים מזמרים. לאחרונה גם אתרים בעמק חפר.
שבתאי פיקר בחר באקורדיון. צילום פיקר

השבוע נראה האקורדיוניסט שבתאי פיקר מלווה קבוצת מטיילים מתל אביב בשמורת האירוסים. הוא הוביל את המטיילים לשלולית החורף. לחורשת הסרג'נטים, לבית הבאר ועוד.  פיקר אוהב את נתניה. הוא יליד העיר, חי בה כל השנים. ובשנים האחרונות גורם לאחרים לאהוב את העיר.  כמדריך טיולים בן העיר הוא עושה יחסי ציבור לנתניה באופן המיוחד שלו. בנגינה ובשירה

חשוב ללמד ילדים קטנים מוסיקה ולאתר כשרון

לחדשות נתניה אומר פיקר שבזכות נגינתו על אקורדיון פיתח קריירה שניה שהוא מאד אוהב לעסוק בה: "זה חלומו של כל אחד לעשות פרנסה מהתחביב". הוא אומר.

שבתאי, יליד נתניה, בנם של צפרירה ומרדכי פיקר מוותיקי שכון ותיקים הוא מורה לספורט במקצועו.  שמונה שנים לימד במוסד הנוער נעורים ובמשך עשרים שנים היה מנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית עמק חפר. היום הוא מקיים טיולים מזמרים בליווי אקורדיון במקומות שנים בארץ בעקבות מלחינים וזמרים.

"לפני 14 שנים בגיל 53 בעקבות תכנית הבראה הוצע לי לפרוש לפנסיה מוקדמת. זו הייתה הזדמנות פז להתחיל במרץ של איש צעיר בקריירה שניה. אני מאמין שכאשר דלת אחת נסגרת ארבע דלתות נפתחות". אומר פיקר.

שבתאי החל לנגן על פסנתר בגיל שש בתקופה כללית קשה  להוריו. אמו צפרירה, שהייתה מורה לחלילית עבדה שעות נוספות בבתי הספר ובבית התלמיד כדי לסייע בפרנסת המשפחה.

"בהיותי תלמיד לחינוך גופני בווינגייט למדתי שם גם מוסיקה. המורה שלי שהיה מופיע קבוע בתיאטרון הבימה לא יכול היה להגיע להצגה. אני הייתי הולך במקומו. וכך ניגנתי בהצגה של הבימה 'על קלות דעת וצביעות' כ-15 הצגות".

פיקר, 68, אב לשלושה ילדים וסב לשבעה נכדים נשוי למתנה שהיא מספרת סיפורים. אחד מאחיו הוא דורון פיקר מוסיקאי ומעבד. אחרי שנים של נגינה על הפסנתר עבר פיקר לנגן על אקורדיון"

למה החלפת כלי נגינה קלאסי באקורדיון עממי?

"באותן שנים היה מקובל לרקוד ריקודי עם בליווי אקורדיון. אמרתי לעצמי שאני מסוגל וזה מתאים לי. זה כלי מעשי. לקחתי כמה שעורים פרטיים והתחלתי ללוות מרקידים בנתניה ובעמק חפר. בזכות הנגינה על אקורדיון יצאתי במשלחות של בית הספר התיכון לזיגן בגרמניה. יצאתי במשלחות של צעירים, משלחות של ספורטאים. צרפו אותי מתוך המחשבה שהמשלחת תוכל להופיע ולעשות שמח לקבוצות בביקוריהם בחו"ל".

היום משתמשים המרקידים במערכות קול והגברה. האקורדיון עדיין מככב בכבוד בערבי שירה בציבור ובטיולים מזמרים.

"אנשים רוצים אקורדיון ולא גיטרה. אנשים רוצים שאני אשיר איתם שירי ארץ ישראל היפה של ימים עברו.  בני שישים פלוס שעדיין מכירים שירי עבר נהנים לשיר אותם".

אצל שבתאי פיקר זה התחיל מקורס שהעיריה העבירה

"אחרי שפרשתי מתפקידי במועצת עמק חפר. עשיתי קורס להכרת נתניה שאורגן על ידי העיריה. ביחד עם העמותה לקידום תיירות תכננתי את המסלול של האוטובוס התיירותי. בינתיים האוטובוס חדל לפעול."

מה יש להראות למטיילים בנתניה?

"סיור במוזיאון בית הבאר, במוזיאון נתניה. האתרים היסטוריים בעיר כמו: ככר ציון, קיבוץ מצפה ים, אנדרטת חטיבת אלכסנדרוני ועוד. גם אתרי טבע כמו שמורת האירוסים  ושלולית וחורשת הסרג'נטים. במהלך המסלול אני משלב שירים שמאפיינים את המסלול כמו: גן השיקמים, ליד עץ השקמה באום חאלד, שיר השוק בסיור בשוק נתניה ועוד".

ממה אנשים מתלהבים?

"אנשים מתלהבים מהטיילות, מחוף הים, מהמעלית שלא קיימת במקומות אחרים בארץ. מהכיכר החדשה, מאנדרטת הניצחון של הצבא הרוסי על גרמניה הנאצית. ככר עצמאות המחודשת שינתה לגמרי את פני האזור ואני גאה להציג המקום המקסים".

מה מרגש אותך בטיולים האלה?

"טיילתי עם קבוצת מטיילים מפ"ת טיול ערב קצר. לאחר חמש שעות בטיול אנשים התלהבו ואמרו: "לא ידענו שבמרחק של 30 דקות מפ"ת יש עיר כל כך יפה, מרתקת ותוססת".

ואיך עברת את הקורונה?

שבתאי פיקר: "הייתי חייב להמציא את עצמי מחדש. אז הסיורים היו במכוניות פרטיות. לילדים עשיתי טיולי עששיות בחורשת הסרג'נטים. זה היה מרתק".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות