fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוצים לראות איך נראה פעם בית בנתניה? במוזיאון לתולדות העיר, יש בית כזה

נתניה אוטוטו בת 92, אז הוחלט להשיק לכבודה חדר חדש במוזיאון לתולדות העיר. שנראה כמו בית מפעם
מוזיאון נתניה צילום ברמן
מוזיאון נתניה צילום ברמן

מתנת יום הולדת היסטורית

העיר נתניה, היא אוטוטו בת 92. קשישה אמיתית. לוכבוד יום ההולדת הקרב ובא, הושק במוזיאון לתולדות נתניה- חדר ראשונים חדש. לכבודה. ולטובת תושבי העיר הצעירים, יותר או פחות. כדי שילמדו על השנים ההן. שהיו ואינן.

חדר הראשונים, עוצב על ידי המעצב משה אש. בסיוע המועצה לשימור אתרי מורשת. והוא מציג בית טיפוסי בעיר נתניה, מימיה הראשונים. הכולל את כל כלי העבודה שהשתמשו בהם פעם. וכן פינה לטובת הילדים ומטבח. בבית המשוחזר, יש כד חלב כמו פעם וגם פרימוס. וניתן לפגוש בו דמויות, מהימים הרחוקים ההם, של תחילת היישוב. כמו הכובסת , מחלק הקרח ועוד בעלי מקצועות ותפקידים כאלה, שהיו ואינם.

כאשר בתוך התצוגה המרהיבה והנוסטלגית הזאת, משולבים סיפורי ראשונים  מתחילת ימיה של העיר.

כגון סיפור החמור של חנינה כהן,  סיפורה של המכולת הראשונה בעיר ועוד.

ואפשר לפגוש שם, בתצוגה, גם את הפתקאות ההיסטוריות, שהיו  פעם אמצעי התשלום החלופי, במקום כסף.

אה, כן. ואפשר לשמוע בחדר הראשונים גם על הגב' שפירא ומכונת התפירה שלה, אותה נשאה כמו שנושאים מטען יקר, מזכרון יעקב ועד נתניה. ועל המתקן לתיקון גרביים מפעם, שיש לו צורה של פיטריה.

ועוד ועוד.

בפינת הסלון  של חדר הראשונים, אגב, מוצגים על מדף שתצוגתו ניתנת להחלפה- מסמכים אותנטיים לגמרי. כגון חוברת, שחולקה לילדי נתניה הראשונים. ובמטבח, אפשר לעיין במתכונים המיתולוגיים של הגברת שפירא. כפי שזוכרים אותם, ילדיה ונכדיה.

לדברי מנהלת המוזיאון לתולדות נתניה,  חווה אפל,  מיועד חדר הראשונים  למבקרים העצמאיים. ויש בו משחקי חידות, שבאמצעותן ניתן להכיר טוב יותר, את החיים של פעם. בתחילת ימי היישוב.

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות