fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: הזרימה הבוקר בנחל אלכסנדר. זה עושה טוב לנחל לזמן קצר בלבד.

מביני דבר בעמק חפר לא מתלהבים מהזרימה. בעוד חודשיים שלושה נשוב למצב הרגיל ששפכי הרשות יזרמו בנחל שכם ישירות לאלכסנדר והוא ישוב להיות תעלת הביוב
זרימה חזקה מנקה את הנחל. צילום אלי גרין

זרימה עוצמתית נראתה הבוקר לאורך נחל אלכסנדר. כמות הגשם הכניסה חיים לנחל שמימיו עומדים לאורך חודשים רבים. הזרימה היא טובה לנחל ועושה לו "ריסט" מוחלט. היא מנקה את המערכת מבחינה אקולוגית ,שוטפת חומרים שונים. זה קורה כל שנה כשיש שיטפונות רציניים.

בלי מט"ש נחל אלכסנדר יישאר תעלת ביוב

מביני דבר בעמק חפר לא מתלהבים מהזרימה. בשיחה עם חדשות נתניה הם אמרו: "בעוד חודשיים שלושה נשוב למצב הרגיל ששפכי הרשות יזרמו בנחל שכם ישירות לאלכסנדר והוא ישוב להיות תעלת הביוב הסטנדרטית והמצחינה של האזור. מנגד המט"ש החדש שהם שתכננה המועצה והשקיעה בתכנון מליונים, נלחמה בכח לפתור את כל הזיהום הפלשתיני לא ייצא לפועל בשנים הקרובות. מאחר והמדינה לא מוכנה לממן את ההקמה שלו. בניגוד להתחייבות שלה. נחל אלכסנדר ימשיך להיות תעלת ביוב מזוהמת".

אלון היימן מנכ"ל החברה הכלכלית עמק חפר בתגובה לאתר חדשות נתניה:

"הזרימה המבורכת בנחלים מביאה רענון לנחל אך לצערנו מביאה עמה גם אתגרים רבים ביניהם כמויות אשפה עצומות ובעיקר שקיות ניילון שנתפסות ברבבותיהן על צמחיית גדות הנחלים.  באשר להקמת המט"ש (מכון טיפול בשפכים) אנחנו באופן איטי מדי.

המדינה התחייבה לממן מט"ש – עכשו אין לה כסף

בשנת 2014 המועצה האזורית עמק חפר נקטה בצעד חריג של עתירה לבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ כנגד מדינת ישראל שאינה מטפלת במפגע העצום של שפכי הפלשתינים. אלה המגיעים בנחלים הפתוחים:נחל אלכסנדר, תאנים ושכם. רק לאחר שהמדינה התחייבה בפני בג"צ ובפני הועדה לביקורת המדינה של הכנסת כי היא עתידה לממן את בניית המתקן לטיפול במפגעים, משכה המועצה את העתירה. זאת תוך הוספת הערה כי ככל שהמתקנים לא יוקמו המועצה תשוב לבקש את סיועו של בית המשפט. המדינה אכן הקצתה 12 מלש"ח לטובת תכנון המתקן. התכנון הראשוני של המתקן, שעלותו כ-250 מליון שקלים, נבחן, נשפט ואושר ע"י ועדה מיוחדת בראשות רשות המים. בשנה האחרונה הושלם התכנון המפורט של המט"ש העתידי שהוגש לשיפוט ע"י רשות המים. אלא שאז גילו במשרד האוצר שאין מקור לממן את הפרויקט. כעת מחפשים מקור כזה. המועצה מפעילה כל מנוף אפשרי כדי להאיץ ברשויות המדינה לקדם את הפרויקט החיוני הזה".

למועצה אין קשר לשפכים המוזרמים לתוך נחל אלכסנדר. תושבי המועצה רוצים לגור ליד נחל טבעי ופורח ולא ליד תעלת ביבים. "המועצה יחד עם גורמים נוספים ותושבים אכפתיים, שוקדת לעידוד מיזמים רבים לבילוי עממי וחופשי בפינות חמד לאורך הנחל. דוגמת אגמון חפר, מצפור השקנאים, פארק איטליה, שבילי אופניים, חופי הים ועוד רבים" נמסר לאתר חדשות נתניה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות