fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צבי שנלכד במאגר יקום חולץ ושוחרר לטבע

הצוות שהגיע למקום פגש בצבי שהיה תשוש על קו המים. דפנותיו של המאגר מחליקות לתוך המים והצבי לא יכול היה לטפס חזרה החוצה
צבי במאגר יקום צילום אביב רז

רשות הטבע והגנים קיבלה השבוע הודעה מחקלאי מקיבוץ יקום על צבי שנלכד במאגר מים יקום סמוך לגן הלאומי חוף השרון. זאת לאחר שיומיים קודם לכן נפרץ המאגר.

רועי שטראוס מנהל מרחב שרון ברשות הטבע והגנים: "הצוות שהגיע למקום פגש בצבי שהיה תשוש על קו המים. דפנותיו של המאגר מחליקות לתוך המים והצבי לא יכול היה לטפס חזרה החוצה. ד"ר רוני קינג וטרינר הרשות הוקפץ למקום ובנוסף הוקפץ צוות כיבוי אש עם סירה וצוות מתנדבים ממג"ב חוף השרון כדי לסייע בחילוץ הצבי. וטרינר הרשות וצוות החילוץ שטו לכיוון הצבי, אני ופקח רשות הטבע והגנים הגענו מאזור גדת המאגר. לאחר התייעצות הוחלט שלא להרדים את הצבי מחשש לחייו, ובזהירות הצבי חולץ החוצה".

וטרינר הרשות בדק את הצבי בדיקות דם וחום גוף על מנת לבדוק אם ניתן לשחררו לטבע. לאחר שהתאושש, הצבי הושב לטבע באיזור הגן הלאומי חוף השרון.

אוכלוסיית הצבאים באיזור זה קטנה מאוד ומונה פרטים בודדים ולכן רשות הטבע והגנים פועלת על מנת לשמר את אוכלוסיית הצבאים שנמצאת בסכנת הכחדה.

עוד מוסיף שטראוס כי לאור עירנות החקלאים בקיבוץ יקום ניצלו חייו של הצבי ומבקש: "במקרה שזיהתם חיית בר פצועה או במצוקה התקשרו למוקד רשות הטבע והגנים *3639"

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות