fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ערב מרגש שחיבר נוסטלגיה, צער ושמחה. פגישת מחזור 1964 בטשרניחובסקי

אנשים ספרו זיכרונות מהמורים שליוו אותנו. מורים שהיו בשבילנו אורים ותומים במובנים רבים.
מחזור י"ח 1964 שטרניחובסקי

הספרייה החדשה בתיכון טשרניחובסקי הפכה לערב אחד, לאולם אירועים שחיבר נוסטלגיה, צער ושמחה. היה זה מפגש מחזור י"ח 1964 של בוגרי בית הספר התיכון שהגיעו לגיל 75.

הצוות המארגן, ובראשו זאביק קובץ עשה לילות כימים כדי לאתר את הבוגרים, להכין ולסגור את כל הפרטים הקטנים שיהפכו את האירוע לחד פעמי ובלתי נשכח.

שולחנות מעוצבים בחגיגיות, כיבוד כיד המלך. חדר מיוחד הוקדש לזיכרונות נעורים בשחור לבן, עוצב מפסיפס תמונות שנשלפו מאלבומים ישנים ונתרמו לאירוע. פינה לזכר הבוגרים שלא זכו להגיע עד הלום הוצבה בכניסה.

תגי זיהוי אישיים עם תמונת פורטרט מתמונת המחזור הוצמדו לכל משתתף. וספר מחזור שבו נכרכו יחד קורות החיים האישיים שנכתבו על ידי הבוגרים הוצב לחלוקה למשתתפים. ברקע התנגנו הצלילים של אותם ימים שהקפיצו בזמנו את רמת ההורמונים של הבוגרים.

ארוע מרגש. מחזור י"ח

טשרניחובסקי 1964: ממאגרים עמוקים עלו זיכרונות ואיתם פרצי אנרגיה

חברי הצוות המארגן אירחו את הבוגרים וקבלת הפנים החלה בשעה מוקדמת של אחר הצהרים.

הם הגיעו ללא בני זוג (כך סוכם), בצעדים מהוססים, שיער כסוף וגו קצת שחוח ומבט בעיניים ששואל מה יהיה פה הערב? את מי אני אכיר? מי יזהה אותי?  הצוות שקיבל את הבאים ניסה לא אחת לנחש  מי זה?.

זאב קובץ': "הצמדנו תג מזהה לכל בוגר וזה עשה את העבודה. מיד נשמעו קולות שמחה והתפעלות. נראו חיבוקים ונשיקות והתרגשות עצומה.  ממאגרים עמוקים אנשים העלו זיכרונות ואיתם פרצי אנרגיה שתאמו את גילנו באותם ימים. אנשים מצאו עצמם במעגלי חברות שונים ועל הפנים של כולם היו חיוכים מאוזן לאוזן.

זאביק קובץ. התג המזהה עשה את העבודה

כאשר אווירת ההתרגשות נרגעה מעט אפשר היה לגשת לתוכנית. בה תוארו תהליכי איתור הבוגרים, אנשים ספרו זיכרונות מהמורים שליוו אותנו. מורים שהיו בשבילנו אורים ותומים במובנים רבים. וגם ביקורת לא חסכו מהמורים שפגעו ואכזבו. לא פעם רצו מי מהבוגרים שהגיעו להישגים מרשימים בחייהם המקצועיים להציג את עצמם למורה שלא האמין ביכולותיהם ולהעביר לו את המסר "לעולם אל תזלזל בתלמידך הוא מסוגל להפתיע ולהגיע רחוק".

מנהלת בית הספר סמדר דביר ברכה את הבוגרים וספרה על השוני בתיכון מאז היה ארבע שנתי והפך לשש שנתי. "חנוך לנער על פי דרכו" הוא המוטיב המוביל את דרכו של בית הספר.

סמדר דביר | מנהלת טשרניחובסקי

קצת סטטיסטיקה על מחזור י"ח טשרניחובסקי 1964

במחזור היו 115 בוגרים בארבע כיתות. 22 מהם נפטרו, 12 התאלמנו. 99 אחוז נישאו ורק 5 אחוז התגרשו.

"המורים שלנו עשו עבודה טובה" אומרים הבוגרים לעובדה ש-84 מהבוגרים הם אקדמאים, כלומר 93 אחוז מהבוגרים.

ערב של הרבה הפתעות אישיות. של מפגש עם בני מחזור איכותיים שתרמו בעשייתם לחברה והשאירו את חותמם על המדינה.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות