fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמותת אור ירוק: נתניה נמצאת במקום התשיעי, במספר הפגיעות בהולכי רגל

בעמותת אור ירוק מודאגים מהנתונים. במיוחד לאור העובדה, שבתקופת הקורונה מספר הולכי הרגל גדל משמעותית
קשישים חוצים מעבר חצייה. צילום: אור ירוק
קשישים חוצים מעבר חצייה. צילום: אור ירוק

מהנתונים שנאספו על ידי עמותת אור ירוק, עולה: נתניה "זוכה" למקום התשיעי והבלתי מחמיא. ברשימת הערים שהן המסוכנות ביותר להולכי רגל.

בנתניה, נפגעו 367 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 1.68 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. כך נמסר.

ניתוח נתוני הפגיעה בהולכי הרגל, נעשה על פני שלוש השנים 2017-2019. לכל 1,000 תושבים, בכל עיר שהיא מעל 50 אלף תושבים בישראל.

 

החמישייה הפותחת

מהנתונים המלאים, שנבדקו על ידי עמותת אור ירוק, עולה כי תל אביב-יפו היא העיר המדורגת ראשונה בפגיעה בהולכי רגל. ובתחומיה, נפגעו 1,183 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות. כלומר: 2.62 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים, בהשוואה לכל אלף תושבים. בת ים נמצאת במקום השני, עם 307 הולכי רגל שנפגעו בשלוש השנים האחרונות. כלומר: 2.38 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. עפולה במקום השלישי המפוקפק, עם 107 הולכי רגל שנפגעו בשלוש השנים האחרונות – 2.06 הולכי רגל שנפגעו לכל אלף תושבים. חיפה במקום הרביעי, עם 551 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 1.94 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים. ופתח תקווה סוגרת את החמישייה הפותחת, עם 451 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות. כלומר: 1.84 הולכי רגל נפגעים, לכל אלף תושבים.

מסוכן ללכת ברגל

בעמותת אור ירוק, מציינים כי תל אביב-יפו מרכזת אליה בכל יום א.נשים המגיעים לעבודתם ואינם מתגוררים בה. ולכן מספר הולכי הרגל בה גבוה, בהשוואה לערים האחרות.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, אומר על הנתונים: "הקורונה משנה סדרי עולם. ומעודדת אנשים ללכת ברגל. זה בריא, זה חסכוני וגם תורם לצמצום תאונות הדרכים. אולם בישראל, לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל. אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב הולכי הרגל, נפגעים בתחום העירוני. וזירות הפגיעה, מוכיחות כי הולכי הרגל נפגעים גם במעברי החציה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל. ולשפר בהם את התשתיות. במקביל, יש להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית, באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר וכן הסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים, יובילו לצמצום התופעה".

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות