fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נתניה בייצוגית לבג"צ: קחו את החופים או שלמו לנו הוצאות אחזקתם

מדובר בעול כלכלי כבד ביותר, זאת בשעה שאין לעירייה הכנסות מחופי הים שלה. והם דורשים ממנה השקעות ניכרות. וגם מטילים עליה גם אחריות נזיקית ואפילו פלילית.
חוף סירונית. התחזוקה עול כלכלי. צילום רותי ברמן

עירית נתניה הגישה השבוע עתירה ייצוגית לבג"צ כנגד שרי הפנים והאוצר. בעתירה, מבקשת העיריה מהמדינה לקחת על עצמה את האחריות והאחזקה של החופים. בכתב עתירה שהוגשה באמצעות עוד אשר אילוביץ' ממשרד פריש שפרבר ריינהרץ ושות', מביעה העירייה את מחאתה על כך שהאחריות על תחזוקת החופים מוטלת עליה. וזאת למרות העובדה שחופי הים שייכים למדינה.

מעירית נתניה נמסר לחדשות נתניה כי מדובר בעול כלכלי כבד ביותר, זאת בשעה שאין לעירייה הכנסות מחופי הים שלה. והם דורשים ממנה השקעות ניכרות. וגם מטילים עליה גם אחריות נזיקית ואפילו פלילית. במצב עניינים זה מבקשת  ראש העירייה מבג"צ שיורה על העברת האחריות לתפעול ואחזקה של חופי הים למדינת ישראל."

לא נמל ולא תחנת כח. בקושי מסעדות | צילום רותי ברמן

ראש העיר מרים פיירברג איכר מתריעה כבר שנים רבות על האנומליה שנוצרה לגבי חופי הים. "לא רק שתחזוקת החופים מטילה עול כבד על עיריית נתניה. הרי גם חלוקת המשאבים בין ערי החוף השונות אינה שיויונית. קיימות ערי חוף שנהנות מהכנסות הנובעות מן החופים. כמו: הנמל באשדוד ובחיפה, תחנת הכוח בחדרה והמרינה בהרצליה". לערים אלה הכנסות קבועות ממיסים מהמתקנים הללו. לנתניה לעומת זאת אין הכנסות כלל מחוף הים המשתרע לאורך 13 ק"מ: "אין אפשרות לגבות דמי כניסה מן המשתמשים בחוף למרות שרבים מהם מגיעים מכל רחבי הארץ. מסיבה זו מבקשת העירייה בעתירה כי המדינה תיקח על עצמה את האחריות לאחזקת החופים ולחילופין תשפה את העירייה בגין הוצאותיה".

בעתירה: אין הכנסות אבל יש עול כלכלי כבד

מכונה לניקוי זפת ובדלי סיגריות | צילום: עיריית נתניה

בימים אלה רכשה עיריית נתניה רכב ובו מתקן לסינון החול על חוף הים. עיריית נתניה מקדימה את רשויות החוף ומפעילה החל מהיום (יום ג') רכב ייעודי וייחודי לאיסוף פתיתי זפת מהחופים. הרכב מכיל נפה צפופה המסננת את החול ובנוסף לאיסוף פתיתי הזפת, תסייע הנפה באיסוף פסולת נוספת כגון בדלי סיגריות ופסולת זעירה.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות