fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: הולכים לישון בלילה וקמים בלי רכב. "זה עלול להיגמר במוות"

מכת גניבות רכבים משתוללת בשכונות פולג ועיר ימים. הגנבים אורבים בחניון ומחליפים לוחיות רישוי
גנבים בלילה | צילום אילוסטרציה: פיסקאביי
גנבים בלילה | צילום אילוסטרציה: פיסקאביי

לפני שלושה ימים, הגיעה סוכנת הנדל"ן איילת וגנר הביתה. לשכונת עיר ימים. הכניסה את מכונית הקאיה ספורטאז' 2016 שלה לחניון התת קרקעי ועלתה לדירה. אבל כשקמה בבוקר, גילתה שהמכונית נעלמה.

ובסרטוני המצלמות, מופיע לידו רכב זר מסוג מאזדה. שנראה גם בסרטונים נוספים, בבניין בו נגנבו שני רכבים. האם יש קשר בין הדברים? התושבים לא יודעים לומר. והם פוחדים להזדהות באופן מלא לכתבה ולהצטלם.

איילת וגנר: "לאחר הגניבה, ראינו במצלמות הבניין שהקאיה שלי יצאה מהבניין עם לוחיות זיהוי אחרות. וראינו גם  את המאזדה, שיצאה מהבניין ביחד איתה. איפה האוטו שלי עכשיו? בטח בשטחים. הגנבים, עושים בשכונה כבתוך שלהם. ואני פוחדת כבר לרדת לחניון. כי בפעם הבאה, זה עלול להיגמר במוות".

החליפו את לוחיות הרישוי

לידי חדשות נתניה, הגיעו עדויות על גניבות של שבעה כלי רכב. שאירעו במהלך החודש האחרון בשכונות עיר ימים ופולג. כאשר האחרונה שבהן, נכון לרגע כתיבת שורות אלה, אירעה לפני שלושה ימים. ברחוב אריק לביא בעיר. גניבות נוספות, אירעו ברחובות הסמוכים כמו דודו דותן. אבל גם ברחוב אמנון ותמר וברחובות נוספים.

נוי ניזרי, תושב השכונה: "אנשים חוזרים הביתה מהעבודה, הולכים לישון ובבוקר אין אוטו. אז מה עושים עם זה? כלום. המשטרה לא עושה שום דבר".

איילת וגנר, לחדשות נתניה"כשגיליתי שגנבו לי את הרכב, צילצלתי ישר לחברת איתורן. ונאמר לי, שהם לא רואים את הרכב. אחר כך, הסתכלתי במצלמות של החניון. וראינו שם בבירור את הקאיה שלי. יוצאת מהחניון, בשעה שמונה וארבעים בערב. ולא עם לוחיות הרישוי שלי. כלומר: מישהו החליף לרכב, את לוחיות הרישוי. וגם ארב בחניון. כי ראו בבירור במצלמות,  כאמור, רכב מסוג מאזדה. שיוצא ביחד עם הרכב שלי".

ועוד אומרת איילת וגנר: "בהמשך היום, גילתה אחת השכנות בבניין שלי, שהיא נוהגת בלי לוחיות רישוי. והגישה גם היא תלונה במשטרה. בנוסף, המאזדה אותה ראינו במצלמות-ככל הנראה גנובה. זה לפחות המידע שהגיע אלינו. הגנבים, גם לא פתחו את השער העליון של החניון. איך הם יצאו? אלוהים יודע. יש להם את השיטות שלהם. ובאותו לילה שבו נגנב הרכב שלי, שעה וחצי אחרי, נגנב גם רכב נוסף- מהבניין הסמוך. שנתפס כשהוא בדרך לשטחים. הגנבים-עושים בשכונה כבתוך שלהם. האוטו שלי, היה כמו בית נייד. היו לי שם בשמים, קלסרים עם חומרים מהעבודה, בגדים ומה לא. והכל הלך. ויותר מזה: ילדים ברחוב דודו דותן, ראו את הגנבים בפעולה. והם בטראומה עד עכשיו".

 

אני פוחדת על החיים שלי

גם דנה גונן (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת) פוחדת. כל כך פוחדת, עד שהיא מבקשת לשמור על עילום שמה. הג'יפ היוקרתי שלה, נגנב לפני כשבועיים מחניון הבניין. בשעה שבע וחצי בערב. אחרי שרק לפני שבעה חודשים, עברה לגור ביחד עם בעלה בשכונת עיר ימים. "אני מתחילה להצטער על המהלך הזה", היא אומרת לחדשות נתניה. "אנחנו דיירים חדשים בשכונה, וזו הייתה קבלת הפנים שקבלנו".

לדבריה, הכל התחיל כשקבלה טלפון מחברת איתוראן. "אנחנו מקבלים סימנים, שמשהו לא בסדר עם הרכב בחניון", נאמר לה.

היא בקשה מבעלה, שיירד לבדוק מה קורה בחניון של הבניין. הוא בדק. הג'יפ המפואר, לא היה שם.

"כעבור כמה שעות, מצאו את הרכב בשדות ליד תנובות. כנראה שהגנבים הופתעו על ידי המשטרה, וברחו. לרכב נגרם נזק רב, והוא עכשיו במוסך. מדובר בנזק, שהוא רציני. אנחנו, כל הדיירים בשכונה, צריכים להתעורר. כי מה יקרה, אם יום אחד ירוקנו פה את אחת הדירות? אז מה אם יש לי ביטוח מקיף לרכב. קבלתי מהמוסך רכב חלופי, שהוא מבוטח בצד ג' בלבד. אני פוחדת לנהוג בו ובינתיים-אני מקורקעת. ומי מבטיח לי, שהגנבים האלה לא סימנו את הבניין? יש לנו סרטונים של החניון. ורואים שם בבירור, רכב מאזדה. שלא שייך בכלל לדיירים בבניין וחנה שם לפני חודש, כשהרכב ההוא נגנב. וחנה גם בלילה שבו נגנב הרכב שלי. והשוטרים-לא עשו חקירה בכלל. באו גנבים עם מאזדה, שחתכו את הכבלים באיתוראן. היו שם דיירים, ולא שמו לב בכלל. ואם בפעם הבאה יבואו גנבים עם נשק? מה יהיה אז? אני פוחדת לחשוב על זה".

 

המשטרה עושה מאמצים

לאחרונה, החל לפעול בפולג ועיר ימים 'משמר השכונה'. על מנת למגר את הגניבות והפריצות. לצורך העניין, הוקצתה גם ניידת סיור מיוחדת. אלא שמשמר השכונה פועל בימים רביעי עד שבת בלבד. ולא נותן ככל הנראה מענה לתופעת גניבות הרכבים.

מהמשטרה נמסר לחדשות נתניה בתגובה: "בשבועות האחרונים, עצרה משטרת ישראל עשרות חשודים בגניבות רכבים. ונגד רובם אף הוגשו כתבי אישום. פעילות המשטרה, מבוצעת על בסיס ניתוח פשיעה.  הכולל גם ניתוח זירות, ובכלל זה הפעלת מודיעין והתבססות על ניסיון וידע נצבר. הנתונים הסטטיסטים בעיר נתניה, מראים על ירידה משמעותית בכמות גניבות הרכב בשנת 2020. לעומת התקופה המקבילה אשתקד. משטרת ישראל תמשיך ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להגן על רכוש התושבים ולהביא למעצרם של העבריינים".

 

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות