fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: אישור התקציב העירוני מתעכב בשל הקורונה והירידה בהכנסות העירייה

הממונה על הכספים בעירייה, אבי סלמה, אומר לחדשות נתניה כי תקציבי הרווחה והחינוך לא יצומצמו
עיריית נתניה | צילום: דוברות העירייה
עיריית נתניה | צילום: דוברות העירייה

בימים אלה, עובדים בעיריית נתניה על הכנת התקציב העירוני לשנת 2021. שאישורו הסופי, מתעכב. בערים קטנות יותר ובמועצות מקומיות, כבר הושלם אישור התקציב. ואילו בעיריית נתניה, עדיין לא הושלם התהליך. גודלה היחסי של העיר, פלוס העובדה שצפויה ירידה בהכנסות העיריה לשנת 2020, בסדר גודל של כ-50 מליון שקלים, כפי שאמרו גורמים בכירים בעירייה לחדשות נתניה, עושים את שלהם. וכן גם העובדה שבשל הסגר הנוכחי, מתקשים בעירייה לכנס את כל חברי מועצת העיר לדיונים על התקציב, כחוק. לדברי אותם גורמים,  הרי שעל אף הירידה הצפויה בהכנסות, לא צפוי גירעון בעירייה.

הממונה על הכספים בעיריית נתניה, אבי סלמה, לחדשות נתניה: "מועצת עיר, מבחינה חוקית, לא יכולה לעשות ישיבות בזום. מכיוון שכך, העניין מתעכב".

 

אבי סלמה | צילום: רן אליהו
אבי סלמה | צילום: רן אליהו

 

תקציב מאתגר

לדברי אבי סלמה, בתקציב הנוכחי לשנת 2021 צפויים להיות "שינויים משמעותיים". והוא צפוי להיות "מאתגר", כדבריו. אך הוא עדיין מסרב למסור את פרטים מדוייקים.

"אנחנו עושים כרגע ישיבות בעניין זה", אומר אבי סלמה. "עם כל הממונים מטעם מועצת העיר על התחומים השונים. וביחד עם הגורמים המקצועיים. אל מול מנהל הכספים שאני ממונה עליו, ויחד עם גזבר העירייה. וכמובן: בהובלת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר. תוך שיתוף פעולה גם עם יו"ר וועדת הכספים, אלון אלרועי. ביחד עם כל אותם גורמים שציינתי, עשינו השנה מהלך: שבמסגרתו, מתבצעים הדיונים של טרום התקציב-גם עם נבחרי הציבור שלנו: חברי המועצה. זאת בשל העובדה, שתקציב 2021 יכיל בתוכו הרבה אתגרים. ולכן, מתבצעים דיונים מעמיקים-כבר בשלב הזה. תוך שיתוף פעולה עם כולם. כי אנחנו לא מעבירים תקציב, רק כדי 'לסמן וי'."

 

זה מה שיש

ועוד אומר אבי סלמה, לחדשות נתניה: "אנחנו עדיין לא יכולים לחשוף את המספרים והנתונים בתקשורת, כיוון שהם עדיין אינם סופיים. אנחנו עדיין מנהלים דיונים".

אז מה יצומצם? תקציב הרווחה?

"אין לי תשובות כרגע. אבל תקציבי הרווחה והחינוך, מעולם לא צומצמו בנתניה. אם מישהו אומר אחרת, הוא ממש לא מדייק. בדרך כלל, מה שמצומצם הם נושאים שהם במסגרת של שירותי תרבות בחינם. או משהו כזה. אבל מה שבטוח, הוא שבתקציב הרווחה והחינוך, לא ניגע".

מתי נראה את הנתונים המלאים?

"אני מניח שבאמצע, או אולי בבסוף פברואר. תהליך האישור, תלוי גם בוועדת הכספים. שצריכה להתכנס לפני. כדי לאשר או לא לאשר, ולהביא את הדברים לדיון בישיבה שלא מן המניין, של מועצת העיר. ההליך עצמו, עד לאישור הסופי, אורך שלושה שבועות לפחות".

ואיך משפיעה עליכם העובדה, שאין תקציב מדינה מאושר?

"ההשלכות התקציביות של היעדר תקציב ממשלה מאושר, הן הרסניות. ערים גדולות כמו נתניה, עוד מסוגלות להתמודד. אבל הסובלות העיקריות מהמצב, הן המועצות המקומיות והערים הקטנות. כי הן אינן עומדות לבד. אבל זה מה יש".

 

 

 

לעדכונים נוספים בחדשות נתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות