fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחנכה כיכר סן רמו בנתניה. תוכרז כעיר תאומה

בתחילת הטקס הוקרן סרטון הסברה של הסוכנות היהודית על ועידת סן רמו במתאות 101 להתכנסותה ותרומתה להקמת המדינה.
שגריר איטליה בישראל ופיירברג בכיכר סן רמו | צילום: רן אליהו

101 שנה לאחר כינוסה של ועידת סן רמו –  נחנכה אתמול (יום ראשון) כיכר על שמה בנתניה. המהלך נעשה ביוזמתו של שגריר איטליה בישראל, לואיג'י בנדטי וראש העיר, מרים פיירברג-איכר .

הטקס המרשים נערך בנוכחות כמאה משתתפים שהוזמנו. ובהם: יו"ר ההסתדרות הציונית יעקב חגואל תושב נתניה. יו"ר מפעל הפיס וחבר הכנסת לשעבר עוזי דיין. אבשלום קור, סגני ראש העיריה אלי דלל ושירי חגואל חברי מועצה וחברי ועדת השמות אורגד, מולנר, טאגה, בולמש סלמה ולוי. עובדי עיריה ותושבי נתניה עולים מאיטליה. כיכר במחברת את כביש בן גוריון עם שכונת נוף הטיילת (נת – 600).  בתחילת הטקס הוקרן סרטון הסברה של הסוכנות היהודית על הוועידה  ותרומתה להקמת המדינה.

כיכר סן רמו: כדור פורח מוזהב בצבעי הדגל האיטלקי

לדברי ראש העיריה מי שהעלה את הרעיון לכיכר הוא שגריר ישראל באיטליה דרור אידר שאחותו עובדת בעירית נתניה. גם מהנדס העיריה לשעבר פול ויטל היה בעניין. הפסל העומד במרכז הכיכר הוא כדור פורח: "מי יתן שהכדור הזה יפיץ אוא ואהבה לעולם" אמרה ראש העיריה. לדברי מרים פיירברג איכר בשכונה "כוכב הים" הצמודה לכיכר מונצחים דמויות מההיסטוריה העולמית ובהם חסידי אומות העולם. לדבריה מתוכננת כריתת ברית ערים תאומות עם סן רמו שנמצאת בריביירה האיטלקית בים הליגורי לא רחוק מניס בצרפת.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "בועידת סן רמו אומות העולם הכירו בפעם הראשונה בעם היהודי כטוען לגיטימי על ארצו העתיקה. ולמעשה אז נולדה מדינת היהודים."

ראש העיריה מרים פיירברג איכר. חנוכת כיכר סן רמו | צילום: רן אליהו

שגריר איטליה בישראל: "אנחנו גאים על כך שהעיר סן רמו ואיטליה בכלל אירחו ועידה בינלאומית חשובה כל כך. שהניחה נדבך חשוב בהקמתה של מדינת ישראל. תודתי הכנה לעיר נתניה ולראש העיר, מרים פיירברג-איכר.  על היוזמה להקדיש כיכר זו לועידה"

לשגריר איטליה בישראל היה חשוב לציין כי הכיכר נחנכת ביום השחרור של איטליה מהשלטון הנאצי.

ועידת סן רמו התכנסה באפריל 1920 בתום מלחמת העולם הראשונה. היא ודנה בחלוקת האימפריה העותומנית בין המעצמות האירופיות  המנצחות. בין היתר, הוחלט בה למסור לבריטניה את השלטון על ארץ ישראל. וכך להביא להגשמת הצהרת בלפור (1917)  שדיברה על יישוב מחדש של העם היהודי בארץ ישראל.

במרכז הכיכר הוקם כדור פורח בשעות היום הוא נראה מוזהב. בלילה צבעו כצבעי דגל איטליה אדום ירוק ולבן.  המונומנט המוזהב, מתכתב עם הכתר שהינו חלק מסמלה של העיר סן רמו.  הוא מואר בצבעי הדגל האיטלקי, כאשר מסביבו נשתל גינון, אף הוא בצבעי הדגל: אדום –לבן- ירוק.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות