fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לרעיה קרני יש כח לתת. תנו לה כתף

רעיה קרני שמחה לסייע להרבה אנשים במצבי חיים לא פשוטים. וממשיכה להתמקד בסיוע לקשים ביותר.
רעיה קרני. יש לה כח לתת | צילום באדיבות רעיה קרני.

לפני 19 שנים חייה של רעיה קרני מנתניה.  מאז יש לה את הכח לתת. לתת אוכל לחסרי בית, לתת עזרה לאנשים במצוקה, לפתור בעיות של חסרי אונים. רעיה קרני היא סוג של מלאך שמגייס את הקהילה. היא מפזרת רוח טובה של עזרה ונתינה בנתניה.

לפני שבועיים כך נודע לחדשות נתניה צעירה מנתניה בשנות העשרים לחייה השתחררה מאשפוז בבית החולים. כשהגיעה לדירתה השכורה מצאה דירה מלאה טחב ורטיבות. כל חפציה נהרסו.  הריח בדירה היה נוראי. הבחורה נאלצה לישון ברכב שלה מספר ימים עד שסודרה לה דירה זמנית.

"הצלחנו להעבירה לדירה ראויה, לדאוג לה לארוחות חמות, לרכוש לה מקרר ומכונת כביסה ואף למצוא לה עבודה. כרגע אני וקבוצת מתנדבים מלווים אותה והיא מקבלת סיוע לפי צרכיה" מספרת רעיה קרני לחדשות נתניה בדיגיטל.

יולדת פונתה מדירתה לבית מלון

מקרה מזעזע אחר טופל לאחרונה ע"י קרני ומתנדביה כאשר יולדת בודדה ללא משפחה או מערכת תמיכה שוכנה במלון לאחר שפונתה מדירתה. "בעל הדירה הוציא אותה מהדירה השכורה כי לא עמדה בתשלומי שכר הדירה. בשחרור התינוקת מהפגיה הצלחנו בסיוע הציבור לסייע לה ביום אחד בציוד וביגוד לתינוקת. כעת סיירת מרק מעבירה לה בכל יום מזון. יועצת הנקה נשלחה לייעץ לה ואנחנו מלווים אותה ככל שיידרש" מוסיפה קרני.

מי את רעיה קרני?

לחדשות נתניה היא מספרת: "לפני 19 שנים חיי השתנו מבלי שתיכננתי או התכוונתי לכך. בשנת 2002 התגוררתי במושב סמוך לקו הירוק. באותה השנה בערב חג הפסח מחבל מתאבד בן בליעל התפוצץ בתוך חדר האוכל הומה האדם במלון פארק בנתניה. הרס חורבן ומוות היו מנת חלקנו. נתניה היתה כאובה המומה ומדממת. ואיתה מדינה שלמה. עוד באותו הלילה גוייסו חיילי מילואים למבצע חומת מגן. גדוד של חיילים התמקמו להם ליד הבית שלי עם כלים כבדים טנקים נגמשים אוהלים והמושב שלנו הפך בין לילה למחנה צבאי.

אני לא יכולתי לעמוד מנגד. מצאתי את עצמי בפסח עוברת בין בתי היישוב ואוספת עבור החיילים דברי מתיקה, עוגות כשרות לפסח ומקימה עמדת קפה אצלי בחצר.

יומיים אח"כ מצאתי את עצמי מגייסת עבורם מוצרי מזון ומאכילה המון חיילים. הבית שלי הפך לביתם של החיילים, ארוחות מקלחות ואף מקום לינה. חשבתי לעצמי איך אני יכולה לישון במיטה חמה ולדעת שממול לבית ישנם חיילים בשקי שינה. הסלון התפנה וכל שטח הבית הכיל שקי שינה גם במטבח ובמרפסת. העיקר שלא יהיה להם קר".

חברות מסחריות פרקו אצלה בבית משאיות. כתבות בטלויזיה שודרו, והחיילים היו המומים שהבית שלה הפך לבית שלהם. "דלת הבית היתה פתוחה 24/7. כי אין גנב כזה שנסה להכנס לבית הכי מאובטח במדינה. כל היישוב היה מגוייס לפנק את החיילים".

רעיה קרני לא הכירה את העולם של הנזקקים

היא לא הכירה את עולם הנזקקים ולא ידעה עד כמה העוני הוא קשה. "בסיום מבצע חומת מגן נשארתי עם המון מוצרי מזון שלא ידעתי מה לעשות בהם ולאן ניתן להעביר. שיחה אחת עם מחלקת הרווחה במועצה האזורית שלחה אותי לסיבוב הראשון שלי לחלוקת ארגזים עמוסי כל טוב למשפחות וקשישים.

אני זוכרת את ההרגשה שלי, זוכרת שהתביישתי, שלא ידעתי איך לפנות אליהם על מנת שלא לבייש ולהתגבר על המבוכה. מאז ועד היום חלוקת הארגזים השתכללה".

המחסן היה בסלון שלה. שמיכות לחורף לנזקקים | צילום רעיה קרני

מי הם חברי קבוצת הכח לתת

"הקבוצה הוקמה בפייסבוק כאשר הסיוע הפך לסיוע כלל ארצי בשיתוף פעילים חברתיים מערים שונות. בהגיעי לגור בנתניה אף הקמתי מספר קבוצות סיוע בהן קבוצת הפעילים הנתנייתית – עולם חסד ייבנה. קבוצת הסיוע לדרי הרחוב ולבודדים במצבי קיצון הנקראת סיירת מרק הפכה למאד פופלרית. ובנוסף קבוצת המתנדבים- מלאכים של נתינה".

מאז ועד היום היא שמחה לסייע להרבה אנשים במצבי חיים לא פשוטים. וממשיכה להתמקד בסיוע לקשים ביותר.

"לצערנו השנה באה הקורונה והפילה עוד משפחות אל תוך מעגל העוני. אנשים שהיו מסייעים לי הפכו לאנשים הנלחמים על פת לחמם. הקושי עצום ואני שוברת את הראש- איך אצליח לסייע להם לקראת הפסח. העיניים נשואות אליי ואני מתהפכת בלילה מחשש שלא אצליח".

ומה עם פורים והסיפוק לשמח משפחות במשלוחי מנות?

אני זקוקה לתרומת אזני המן ומאפים מסורתיים לשמח משפחות נזקקות.
אני מוציאה משלוחים ביום שלישי הקרוב.

כדי לסייע לנזקקים אתם צריכים כסף. ועכשו במיוחד לפסח. איך אתם מגייסים?

"פסח היה החג בו התחלתי את מפעל הנתינה שלי ואין מצב שבפסח הקרוב אפסיק. כל משפחה תקבל כרטיס מזון כזה היא משפחה שכל כך זקוקה לו. בזכות תרומה קטנה של כל אחד מאיתנו נצליח לשמח ולהאכיל כל כך הרבה משפחות/

כל מי שרוצה לסייע לי ולקבוצת הכח לתת ברכישת כרטיסי מזון אשמח כל כך שתכנסו לקישור ותצטרפו לנתינה.

מה יקרה בפסח. משפחות נזקקות מחכות לכם.

"הכח לתת מחלקת בחגים ראש השנה ופסח תלושי מזון בסך 300 שקלים.

אני מבקשת מאנשים לתרום לפייבוקס שלנו כסף על מנת שנוכל לרכוש את תלושי המזון. בראש השנה חילקנו תלושי מזון בסך כולל של 25,000 שקלים.

מלאכת איסוף הכסף כרגע מאוד בעייתית ואני חוששת שבפסח הזה לא נצליח לחלק תלושים כפי שאנחנו רוצים.

היעד שלנו עומד על 30,000 שקלים. אם לא יהיה מספיק כסף  בוודאי שנעבור גם למשלוחי חבילות מזון. העיקר לא להשאיר משפחות וקשישים ללא מענה לחג".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות