fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לפני בג"צ: מועצת עמק חפר דורשת ממשרד החינוך לבטל את המכרז לניהול מבואות ים

1,100 תלמידי עמק חפר, מהווים רוב גדול מתלמידי בית הספר, עלות הממומנות בעיקרן על ידי המועצה
רמות ים | צילום: מועצת עמק חפר

המועצה עמק חפר הוציאה פנייה מקדמית למשרד החינוך טרם פנייה לבג"ץ . במכתב דורשת מהמשרד לשתף אותה באופן משמעותי בהליכים הנוגעים למבואות-ים בכללותו. או לכל הפחות – לבית הספר רמות ים.
המוסד החינוכי רמות ים שנמצא במתחם כפר הנוער מבואות ים, הוא אחד משלושת התיכונים בעמק חפר. בבית הספר לומדים למעלה מ-1,100 תלמידים מתחום המועצה האזורית, וכ-300 תלמידי פנימיית מבואות ים.

מכרז לגוף מנהל ומתפעל

לאחרונה גילתה מועצת עמק חפר כי משרד החינוך עומד לפרסם מכרז לגוף מנהל ומתפעל של בית הספר "רמות ים" וכפר הנוער "מבואות ים". זאת, ללא שהמועצה עודכנה בכך או נטלה כל חלק בעיצוב המכרז ותנאיו.
בעקבות זאת, ב-3.3.2021 שלחה ראשת המועצה, ד"ר גלית שאול, פניה דחופה למשרד החינוך. בדרישה לעצור את המכרז. יום לאחר מכן, שלח ראש מטה שר החינוך, שחר כץ, מכתב למנהלת המינהל לחינוך התיישבותי פנימייתי במשרד החינוך, אילנה נולמן. ובו נכתב כי השר מקבל את עמדת המועצה. לפיכך, כץ הנחה את נולמן לקיים יחד עם המועצה דיון מעמיק ומקיף אודות המכרז.
הפגישה נערכה ב-16.3.2021.אולם מבלי שעוכבו או נדחו הליכי המכרז. בנוסף, עד היום לא נמסרה כל תשובה לעמדות והטענות שהעלו נציגי המועצה בפגישה זו.

ראוי היה כי טרם יציאה למכרז, יודיעו הגורמים המוסמכים במשרד החינוך למועצה האזורית

בפנייה המקדמית של מועצת עמק חפר, אשר הוגשה ע" עו"ד נטע ארז. מצוין כי כבר בשנת 2019 הביעה המועצה נכונות לקבל על עצמה את ניהול כפר הנוער מבואות ים. לרבות הפנימיה והמשק החקלאי. אולם "ההצעה נדחתה באופן לא רשמי, ובאופן מעשי הוארך ההסכם מול החברה לחינוך ימי לניהול בתי הספר".
בפניה נכתב כי ראוי היה כי טרם יציאה למכרז, יודיעו הגורמים המוסמכים במשרד החינוך למועצה האזורית. באופן רשמי ומסודר, כי הם מבקשים להביא לידי סיום את ההסדר שעל פיו ניהלה החברה לחינוך ימי את בית הספר. וכי משרד החינוך דוחה את הצעת המועצה האזורית לניהול הכפר בכללותו.. בנסיבות העניין, הימנעות ממתן תשובה כאמור, לוקה בחוסר סבירות קיצוני. וחורגת מגדר חובות הניהול התקין ומחובת ההנמקה".

עלויות הלימוד והחינוך של 1,100 תלמידי עמק חפר, המהווים כאמור רוב גדול מתלמידי בית הספר, ממומנות בעיקרן על ידי המועצה. לכן "יש למועצה האזורית לא רק את החובה אלא גם את הזכות להיות שותפה. ומעורבת באופן מלא בניהול בית הספר. המועצה אינה אלא הגורם המייצג וזרועם הארוכה של ציבור התושבים בכללותו. ציבור הזכאי לבטא, באמצעות נציגיו הנבחרים במועצה האזורית, את השקפותיו ואמונותיו בתחום החינוך. על כן, הפקעת הזכות להיות מעורב בניהול בית הספר, מהווה פגיעה קשה ביותר בזכות לחינוך שהינה זכות יסוד במדינת ישראל".

עוד מודגש בפנייה כי "המועצה האזורית רואה חשיבות רבה בניהול מאוחד של כפר הנוער כמכלול חינוכי אחד. שבית הספר מהווה אחד מרכיביו המרכזיים. ביחד עם הפנימייה, שאף היא מהווה מרכיב מרכזי בכפר".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות