fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוקמו "אגנים ירוקים" לשיפור מי הנחלים אלכסנדר ושכם

יוקמו בריכות מים גדולות בשטח של כ-30 דונם בגן יאשיה. בבריכות ישתלו צמחי מים שישמשו פילטר למי נחל שכם שיוזרמו דרך הבריכות שם יעברו טיהור וימשיכו אל נחל אלכסנדר
מאגר מים חדש בעמק חפר | צילום: רשות ניקוז

"אגנים ירוקים" הוא פרוייקט הנדסי גדול לשיפור מי הנחלים אלכסנדר ושכם.

בימים אלה מוקמות בריכות מים גדולות בשטח של כ-30 דונם בגן יאשיה. בבריכות ישתלו צמחי מים שישמשו פילטר למי נחל שכם שיוזרמו דרך הבריכות. בכך ישופרו המים ובאיכות טובה יותר יוזרמו לנחל אלכסנדר.

את הפרויקט יזמה ראשת המועצה דר' גלית שאול לאור מצב המים בנחל אלכסנדר. שאול רתמה לפרויקט את רשות ניקוז ונחלים שרון, שבה היא משמשת יושבת הראש.

מנכ"ל הרשות, נסים אלמון, נענה ליוזמה בהתלהבות וגן יאשיה נתן את השטח שבו נחפרים האגנים. "אגנים ירוקים" היא שיטה מוכרת הפועלת בהצלחה במקומות שונים בארץ ובעולם. האגנים פועלים כמסננים טבעיים של זיהומים שונים בשפכים כגון חומרים אורגניים, חומרים מוצקים מרחפים ומתכות כבדות.

כידוע, היום מוזרמות כמויות גדולות של שפכים מהרשות הפלסטינית אל נחל שכם, ממנו אל נחל אלכסנדר ואל הים. מתקן הטיהור הקיים, שתוכנן לפני עשרים שנה, לא יכול להתמודד עם כמות השפכים בפועל. כמות המגיעה לסדר גודל של עד 30 אלף קוב ליום.

כבר בשנת 2014, בהמשך לבג"ץ שהגישה המועצה בנושא, התחייבה המדינה להקים מתקן טיהור שפכים משוכלל ומודרני, שעלותו כ-250 מיליון שקלים. אלא שעד היום הוקצבו לכך כ-20 מיליון שקלים בלבד לתכנון.

פתרון האגנים הירוקים לא יביא אמנם לטיהור מוחלט של המים, אולם הוא ישפר את איכותם. לאחר הקמת המט"ש החדש יהווה אמצעי נוסף לטיהורם.

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול: "נמשיך לעשות כל מה שניתן על מנת לשפר את איכות המים בנחלים שכם ואלכסנדר. ובמקביל – לעבוד מול משרדי הממשלה כך שיעמדו בהתחייבות לתקצב את המט"ש החדש. זו משימה לאומית חשובה מאין כמותה. תודות למנכ"ל רשות הניקוז נסים אלמון ולגן יאשיה על ההירתמות למהלך המשמעותי של האגנים הירוקים למען הנחלים, הסביבה, התושבות והתושבים בעמק ובכל מקום בארץ.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות