fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טקס הסמכת 669 לוחמים ולוחמות משמר הגבול. בינהם גם עולה חדש מנתניה

מחר(שלישי) יערך טקס חגיגי בשעות הערב באמפיפארק בבאר שבע בו יוסמכו 669 לוחמים ולוחמות, ויקבעו שיא חדש במסגרת מחזור הכשרת היסוד הגדולה ביותר בתולדות משמר הגבול. בין בוגרי ההכשרה, יוסמך גם יאיר קלפון בן 19 תושב נתניה, עולה חדש מצרפת.
טקס הסמכת 669 לוחמים ולוחמות | צילום:דוברות משמר הגבול
טקס הסמכת 669 לוחמים ולוחמות | צילום:דוברות משמר הגבול

מחר(שלישי), בטקס חגיגי שיערך בשעות הערב באמפיפארק בבאר שבע, 669 לוחמים ולוחמות, יקבעו שיא חדש כשיוסמכו במסגרת מחזור הכשרת היסוד הגדולה ביותר בתולדות משמר הגבול.

במהלך ההכשרה, הלוחמים והלוחמות עברו סדרות מקצועיות בנושאי קליעה, לוחמה בטרור, כושר גופני, שדאות, תפקידי משטרה, טיפול בהפרות סדר, לצד תכנים בנושא חינוך וערכים.

ברחבה החגיגית, יעמדו 669 בני נוער מכל קצוות הארץ שבחרו בשירות קרבי ומשמעותי בשורות החיל שנמצא מזה תקופה ארוכה בחזית העשייה הביטחונית.

בין בוגרי ההכשרה, יוסמך גם יאיר קלפון תושב נתניה, עולה חדש מצרפת.

יאיר בן ה- 19, מנתניה, הגיע בגיל 15 לבד לארץ מצרפת. כבר מגיל קטן יאיר חלם לעשות עלייה. "הבנתי שכיהודי, המקום שלי הוא בארץ. בביקור עם ההורים שלי בארץ נרשמתי לפנימיית ימין אורד בחיפה, וסיימתי שם את הלימודים."

אחרי סיום הלימודים בפנימייה, יאיר החליט שהוא רוצה להתגייס למשמר הגבול. "תמיד הייתי רואה את לוחמי משמר הגבול שומרים על האזרחים ועל ירושלים, ואחרי בירורים על החיל ועל אופי המשימות, בהן מתמודדים הלוחמים עם חיכוך יום יומי, החלטתי שלשם אני רוצה להגיע. אולם, כדי להתגייס לשירות קרבי ידעתי שאני צריך להיכנס לכושר ולהוריד במשקל." יאיר הוריד מעל 40 קילו כדי להתגייס. תחילה לא שיבצו אותו למשמר הגבול אך יאיר נלחם בשביל להגיע לחיל. "התקשרתי ללשכת הגיוס כל יום, הסברתי להם שזה החלום שלי ושבשביל זה באתי לארץ, ולבסוף קיבלתי את השיבוץ למג"ב."

יאיר התחיל את הכשרת היסוד עם הרבה קשיים. "בתחילת ההכשרה כמעט ולא הבנתי עברית. גם בפנימייה הייתי מוקף בצרפתים והבנתי שאם אני לא אתחיל ללמוד עברית אני לא אצליח ללמוד ולהבין את התכנים. במהלך ההכשרה קיבלתי עזרה וליווי צמוד מהמפקדים, והיום אני מדבר עברית מצוין". "ההכשרה לימדה אותי הרבה דברים. כשעוברים תכנים קשים כקבוצה, החיבור שנוצר בין החברים הוא הרבה יותר חזק, וההתמודדות כגוש אחד מאוד מפתחת ומחזקת."

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "תפקידנו ההיסטורי להמשיך לפעול בנחישות כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של כלל האזרחים וכמובן לוודא שדגל הלאום, דגל כחול לבן יתנוסס לעד ובגאון כאן בבירת ישראל ובכל מקום בארץ ישראל. ערכי החיל, הרעות ההדדית ואחוות הלוחמים הם אלו שניצבו לצידנו בהתמודדות אל מול האתגרים הביטחוניים ואירועים מורכבים בעיתות שגרה וחירום. זהו חיל אשר חרט על דגלו להוות בית ומקור גאווה עבור המשרתים בו ואנו המפקדים עושים כל שביכולתנו על מנת שנהיה ראוים לכך. לוחמים ולוחמות זיכרו – לפניכם עוד דרך ארוכה ומאתגרת, המשיכו להשקיע ואני בטוח שתצליחו במהלך שירותכם לביטחון המדינה ושירות האזרחים. מאמין בכם וסומך עליכם, אתם האור שבדור."

כחלק מתהליך ההתעצמות שמוביל מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, בימים אלו משמר הגבול עומל נמרצות על הקמת המשמר הלאומי הישראלי דרך הקמת יחידות חדשות ושדרוג האמצעים. יאיר וחבריו להכשרה שסיימו את ההכשרה ישולבו ביחידות משמר הגבול שפרוסות בכל רחבי הארץ.

יאיר קלפון מנתניה | צילום:דוברות משמר הגבול
יאיר קלפון מנתניה | צילום:דוברות משמר הגבול

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות