fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התמוטטות במסלעה בחוף ינאי. המעבר דרומה נסגר

בעקבות הים הסוער נפגעה חלק מחומת המגן על מצוק ינאי
מיצוק מצוק ינאי | צילום: רותי ברמן

התמוטטות מסלעה שהיא חלק מקיר המיגון של מצוק ינאי התמוטט הלילה. בור גדול נפער בקרבתו. כתוצאה מכך המעבר מנעורים לבית ינאי נחסם.

כל מי שהגיע הבוקר לחוף הים והלך לכיוון דרום נאלץ לחזור על עקבותיו עקב חסימת הדרך דרומה. הדרך נחסמה בעקבות התמוטטות  חלק מהחומה שנבנתה אך לא מזמן כדי להגן על המצוק. עכשו תושבי עמק חפר חוששים לשלמותה של החומה בים הסוער של החורף.

מהמועצה עמק חפר נמסר  בתגובה: "בחוף בית ינאי חלה לאחרונה התמוטטות נקודתית של אבני המסלעה. וזאת עקב פעולה אינטנסיבית של גלי הים. המקום יגודר ובהמשך יבוצעו עבודות לתיקון הקיר. אנו שבים ומתריעים כי חל איסור מוחלט לשהות ולעבור על מסלעה זו עקב סכנת התמוטטות וגלישת קרקע אפשרית ממדרון המצוק.

העבודות למיגון בוהן המצוק בחלקו הדרומי של חוף בית ינאי הסתיימו לקראת עונת הרחצה בראשית חודש אפריל.  וזאת בתום ארבעה חודשים של עבודה אינטנסיבית ומאומצת. במסגרת העבודות בחוף הוקם קיר-ים מסלעי דולומיט שכל אחד מהם שוקל כארבעה טונות.

גובהו של הקיר כארבעה מטרים, והוא הוצב לאורך כ-500 מטרים במצוק בבוהן המצוק בחלקו הדרומי בחוף בית ינאי. כמוגדר בתוכנית המתאר הארצית (תמ"א 13/9/א').

קיר הים הוא שלב ראשון וחשוב במיגון המצוק כנגד המשך תהליך הבלייה המואץ.

במהלך העבודות בחוף ינאי |צילום: רותי ברמן

מועצת עמק חפר ממשיכה במאמציה מול משרד הפנים והגורמים השונים על מנת לקבל תקציב נוסף לקידום עבודות המיגון הנדרשות בשאר תאי השטח.  לרבות ייצוב המדרון והסדרת הנגר העילי בגג המצוק.

ממועצת עמק חפר נמסר לחדשות נתניה: "אנו מבקשים שלא לטפס על המסלעה, ולהימנע מלשהות מתחת למצוק. עדיין קיימת סכנה מוחשית לגלישת קרקע במדרון הקיים.

רצועת החוף הזו משמשת את כלל תושבי ישראל והמדינה חייבת לקחת אחריות על הטיפול של מיצוק המצוק

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול: "מדובר בשלב ראשון מתוך תוכנית עבודה סדורה של המועצה בטיפול בבעיית התמוטטות המצוקים. העבודות הדחופות נעשו בתקציב זעום של כ-4.2 מיליון שקלים שקיבלנו עד כה ממשרד הפנים. העלות של חיזוק כלל המצוק בעמק חפר עומדת על כ-120 מיליון שקלים. רצועת החוף הזו משמשת את כלל תושבות ותושבי ישראל. התמוטטות המצוקים מסוכנת, וכבר גבתה חיי אדם. מדינת ישראל חייבת להכיר באחריותה לטיפול בהתמוטטות המצוקים ולתקצב את מיצוק המצוק. פנינו למשרד הפנים פעמים רבות על מנת לקבל את התקציב לצורך השלמת ההגנות. אולם עד כה המשרד לא נענה לך. אני תקווה כי לאחר שתכונן ממשלה בישראל, הנושא יוסדר במהירות המרבית".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות