fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השבת נטייל על יד הבית. למשל: לאגמון פולג

במרחק כמה מאות מטרים מהבית יש לתושבי נתניה פארק יפהפה אגמון פולג לטייל בו עם הילדים ולהנות. גם מים, גם עצים וצמחים וציפורים.
מסתור לצפרות. צילום: רותי ברמן

בדיוק לפני שנה נחנך פארק אגמון פולג  מדרום למושב אודים. בעת חנוכתו אמר מנכ"ל רשות ניקוז שרון ניסים אלמון שהאגמון הוקם למען הילדים: "כדי שהילדים במגדלים יראו פרח, ציפור או שיח".

אז במרחק כמה מאות מטרים מהבית יש לתושבי נתניה פארק יפהפה לטייל בו עם הילדים ולהנות. גם מים, גם עצים, צמחים וציפורים. אמנם זו לא עונת הנדידה וגם לא תמצאו שם עגורים – אבל טבע יפה לצאת עם הילדים יש.

אגמון פולג. מחצבת כורכר לשעבר. צילום: רותי ברמן

קחו כדור ואופניים וצאו לטבע בלי לעמוד בפקקים.

בנוסף לאגמון פולג אנחנו באזור נתניה עשירים באתרי טבע במרחק דקות מנתניה:

יער אילנות ויער קדימה נמצאים במרחק דקות נסיעה. גם אגמון חפר ופארק נחל אלכסנדר מספיק גדולים כדי להכיל את המטיילים. פרדסי עמק חפר והשטחים החקלאים – גם הם מקום שאפשר ללכת ולטייל בכייף.

אנחנו בחדשות נתניה היינו באגמון פולג. עשינו בו סיבוב מעגלי על שבילים שפותחו בו. ישבנו סביב שולחנות עץ ועשינו שם פיקניק. לא היינו לבד. אבל לא היה צפוף.

ההגעה לאגמון פולג היא באמצעות ווייז : אגמון פולג. הכניסה מול תחנת הרכבת של בית יהושע. יש סימון.

מסלול מעגלי בטבע האמיתי. צילום: רותי ברמן

לצד שביל ההליכה הותקנו ספסלים, נקודות תצפית וגם שלטי הסבר על החי והצומח במקום.  מתחילים את המסלול בחורשת אקליפטוסים, והולכים על פי השילוט. אם תביאו משקפות תוכלו לראות קרפדות, צפרדעים, שפמנון. עופות מים. ציפורים: בז, עפרוני, קיווית, סיקסק ועוד ואם יהיה לכם מזל תבחינו בנוטריה ובצבי נחל.

מה זה אגמון פולג?

אגמון פולג הוקם במקום בו היתה בעבר מחצבת כורכר. היא  ננטשה. במהלך השנים היא הפכה למזבלה. נדרשו כ – 200 משאיות כדי לפנות את הפסולת. אגמון פולג הוא אתר טבע מיוחד במינו – אגם של מים מתוקים שנוצר במחצבת כורכר נטושה כשהוא מוזן על ידי מי תהום.

סומן שביל היקפי באורך של כ 1.5 ק"מ המקיף את האגם סביב לו. הוקמו שלושה מצפורים. האתר כולו מונגש ונמצא על ציר שבילי אופניים בתוך ליבת נחל פולג.

האגמון משתרע על שטח של  50 דונם. הושקעו בפיתוחו כ – 2 מיליון שקלים. האגמון תוכנן ע"י משרד ברוידא – מעוז אדריכלות ונוף.

שני המצפורים צופים מראש מצוק כורכר על האגם ועל מרחבי השרון. כן יש במקום מסתור ממנו ניתן יהיה לצפות בנוחות בעופות החיים במים ובסביבתם. העצים והצמחים שניטעו אפיינו בעבר את הבריכות והביצות של נחל פולג. בצידו הדרומי של האגם נותרו בתי גידול בעלי אופי ביצתי.

גם לצלמים. צילום: רותי ברמן

ניסים אלמון: "הקידמה לעולם תדרוס את הטבע והסביבה, ושומה עלינו ליזום, לעשות ולשמור על כתמי טבע כדי שהילדים מהמגדלים בקו האופק שסוגרים על האזור יראו פרח, ציפור או שיח. זו החלוציות החדשה, דונם פה ודונם שם בשממה האורבנית הסוגרת עלינו. אשרינו שזכינו להשאיר חותם של חן ויופי וזה שכרינו בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא."

אגמון פולג. תצפית מעל המים. צילום: רותי ברמן

מוצאו של נחל פולג, ואדי אל פאליק, הוא בין העיר טירה לקיבוץ רמת הכובש. אורכו 17 ק"מ, הוא מנקז אליו כ – 135 אלף דונם קרקע ואת יובלי הנחלים: דרור, רעננה, חירות, רשפון ואודים. לצד הנחל נמצאות מספר שמורות טבע ביניהן שמורת נחל פולג ושמורת שער פולג הידוע גם כשער הרומי. כמו כן נמצאים לצד הנחל אתרי העתיקות תל פולג, תל אל עשיר וחירבת זוריקיה. עדות להיות המקום שוקק חיים וקרבות בתקופה הביזנטית ובימי מסעי הצלב.

אגמון פולג עגלת קפה ופיקניק. צילום: רותי ברמן
לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות