fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסירחון על החוף בנתניה: האם מדובר בשפכים שנטמנו לפני שנים?

בעקבות תלונות התושבים, ביחס לסרחון ליד המטמנה הישנה-נלקחו דגימות ממספר מוקדים על החוף
איזור הסירחון על החוף | צילום: באדיבות עמותת צלול
איזור הסירחון על החוף | צילום: באדיבות עמותת צלול

בימים אלה, ממתינים בעמותת "צלול' ובמשרד להגנת הסביבה, לתוצאות הדגימות. שנלקחו במהלך השבוע שעבר, מרצועת החוף שמול המטמנה הישנה. כשני קילומטרים בקירוב, מחוף פולג. הדוגמים, לקחו את הדגימות, בעקבות תלונות חוזרות ונשנות צשל תושבים וחובבי טבע מנתניה והסביבה. שהתריעו שוב ושוב, על המפגע. ביניהם, פעילת איכות הסביבה ריקה אוזן אידלמן.שהנחתה את הגורמים שהגיעו לדגום את המים בחוף, והובילה אותם למקום הצחנה המדוייק.

הד"ר יובל ארבל מעמותת "צלול", לחדשות נתניה: "האתר המדובר, ממוקם כמה מאות מטרים מחוף פולג. מצפון לשמורת האירוסים. והוא מוכר כמטמנה הישנה של נתניה. שהייתה על המצוק, במשך שנים. עיריית נתניה, הטמינה שם פסולת בעבר. עד אמצע שנות ה-90. באותו זמן ובנוסף לכך, היו באתר גם קידוחי הטמנה של נוזלים. מחברת טבע פלנטקס. בימים אלה, מתנהלת תביעה ייצוגית בעניין השפכים. שהדיון הראשון בה, ייערך בעוד חודש.

רגע, אז מהו מקור הסרחון העכשווי על החוף?

"המקור עוד לא ידוע. ולכן הגענו לשם, והלכנו על החוף. ביחד עם נציגי רשות המים והמשרד להגנת הסביבה. כל הגורמים שתפו איתנו פעולה. לקחנו דגימות, כדי לעשות להן אנליזות במעבדות שונות. הדגימות, נלקחו מהחול. וגם מהים וממי הטבלה. שהם מי הים, המבצבצים מתוך החול. כשיהיו לנו את כל התוצאות של הדגימות, נדע. אני רק יכול להגיד שמתוצאות מאוד ראשוניות של בדיקות, שכבר נעשו-כנראה שהחילחול של מי התהום, הוא יותר לתוך הים. ונדרש דיגום יותר מורכב, בתוך הים. לא בעומק של קילומטר, אבל במרחק של כמה עשרות מטרים מהחוף. התוצאות של הבדיקות שכבר ערכנו, על כל פנים, יהיו ככל הנראה בעוד שבוע בקירוב".

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות