fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המורה שהקים קהילה שלמה על הרגליים

ליאב דהן, מורה לחינוך גופני בבית הספר חיים חפר, יזם אתגר של הליכה שהוציא מהבית את הילדים ובני משפחותיהם. היעד: עד סוף השנה יצעד כל בית הספר 385 אלף קילומטרים במסגרת פרויקט "חיים חפר מגיעים לירח"
ליאב דהן : חשיבה מקורית

ליאב דהן, מורה לחינוך גופני בבית הספר חיים חפר, יזם אתגר של הליכה שהוציא מהבית את הילדים ובני משפחותיהם. היעד: עד סוף השנה יצעד כל בית הספר 385 אלף קילומטרים במסגרת פרויקט "חיים חפר מגיעים לירח"

בעוד הילדים ישבו בזום וקמו אל מול המסך לעשות שיעורי ספורט לא יעילים, מצא ליאב דהן, מורה לחינוך גופני בבית הספר חיים חפר דרך יצירתית להתגבר על אתגר לימוד הספורט בעת קורונה ולהוציא את הילדים החוצה. הוא חשב מחוץ למסגרת בצורה יצירתית על אתגר שמשך אחריו בית ספר שלם, את ההורים וגם את הקהילה.

אליאב דהן מחנך לספורט

ספר לנו איך עשית את זה?

"כאשר המנהלת שאלה אותי איך אפשר לקדם את החינוך הגופני כאשר הילדים יושבים בבית מול הזום עלה לי הרעיון לאתגר את הילדים להליכה. בכיתות א' ו-ב' כל התלמידים היו צריכים ללכת 150 ק"מ לכל כיתה בשבוע עם המשפחות שלהם. כיתות ג', ד' 200 ק"מ לשבוע. אם תלמיד הלך עם ההורה שלו שלושה ק"מ הוא מקבל לזכותו 1.5 ק"מ מההורה שלו. זו הדרך לעודד את הילדים ללכת עם ההורים ובני משפחה אחרים.

הילדים מדדו את הקילומטרים באמצעות אפליקציה שנתתי להם שמודדת סך קילומטרים וצעדים. אני ריכזתי את זה ובכל יום פרסמתי את התוצאות. התחרות התנהלה במשך שבוע".

ליאב דהן, 31, בוגר וינגייט, לומד לתואר שני במדעי חינוך גופני במגמת פסיכולוגיה התנהגותית. הוא מלמד בבית הספר חיים חפר זו השנה הרביעית ילדים מכיתה ג' ועד ו'. אחר הצהרים הוא מאמן כדורגל וכושר גופני.

ליאב דהן : ההורים היו שותפים לאתגר תחרותי של ילדיהם

"הייתה התלהבות מטורפת. הילדים יצאו עם ההורים להליכות ולריצות והיו ששלחו לי סרטים מההליכה. מסתבר שהילדים הרימו את ההורים שלהם מהכורסא ומאידך, ההורים תרמו את חלקם והרגישו שותפים לאתגר התחרותי של הילד שלהם ובסופו של דבר רצו לנצח".

בנות כיתה ו חיים חפר: אנחנו ננצח

דודו סלמה שילדיו לומדים בחיים חפר יצא גם הוא להליכות בשכונה: "הפרויקט הזה הצליח גם מבחינה חברתית וגם מבחינה בריאותית. הורים מצאו עצמם הולכים עם ילדיהם אחד על אחד ומשוחחים. ההליכה עצמה היא פעילות התורמת לבריאות גם לילדים ובמיוחד להורים. אהבתי את זה שילדים ביקשו מההורים שלהם שלא יסיעו אותם לבית הספר. הם העדיפו ללכת ברגל כדי לתרום קילומטרים לכיתה. הניצחון היה כיתתי וזה אלמנט חברתי יוצא מן הכלל".

החזרה ללימודים לא מרפה את ידיו של ליאב. הצלחת האתגר הבית ספרי מביאה אותו להמשיך בפרויקט כל השנה.

חיים חפר מגיעים לירח

"עכשיו אנחנו יוצאים במיזם "חיים חפר מגיעים לירח". כוונתי שכל בית הספר עד סוף השנה יצעד 385 אלף קילומטרים שזה המרחק לירח. החישוב הוא כזה: יש לנו 600 תלמידים, לכל תלמיד זוג הורים ואחים, בסך הכל 2,400 נפשות. כל משתתף מפעיל את האפליקציה למשך כל היום. זה מדרבן את התלמידים והמשפחות לעשות פעילות גופנית. וילד שאומר לאימו שהוא רוצה ללכת ברגל לבית הספר זה מעשה חינוכי חשוב. כמו כן, האתגר לבצע את הפעילות תורם להצלחת כל הכיתה כי זה מדרבן אותם ללכת ביחד, זה מגבש חברתית, מלמד אותם את משמעות המלה מחויבות הדדית וזה נפלא. כל האתגר הזה מתבצע כאשר כל התלמידים משתתפים בלי יוצא מן הכלל".

ליאב אוהב ילדים ויש לו קשר טוב עם ילדים ובני נוער. הוא היה מדריך בתנועת נוער פסגות, הדריך במד"א ובצבא היה מפקד. הוא חקר, למד והבין כמה פעילות ספורטיבית חשובה לילדים ומבוגרים מבחינה נפשית וספורט צריך להיות חלק בלתי נפרד מחייו של כל ילד.

אליאב מאמן קבוצות תחרותיות

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות