fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הם היו בדובאי עוד לפני ההסכם של ביבי ולא ראו גמל ברחוב

עוד לפני שדיברו על הסכם שלום. מעצבת הפנים מיכאלה ברית מנתניה ועו"ד אריאל אלסנר מכפר ויתקין היו שם. הם מספרים על דובאי, על העושר, הבנייה החדשנית, מכוניות הפאר ומלונות היוקרה וממליצים לסמן את המקום כמועדף.

דובאי מסתבר אירחה ישראלים עוד לפני שדיברו על הסכם שלום. מעצבת הפנים מיכאלה ברית מנתניה ועו"ד אריאל אלסנר מכפר ויתקין מספרים על העושר, הבנייה החדשנית, מכוניות הפאר ומלונות היוקרה כשייפתחו השמיים הם ממליצים לסמן את דובאי כיעד מרתק. הם לא ראו גמל ברחוב.

מיכאלה ברית – מעצבת פנים

דובאי היא גן עדן לאדריכלים ומעצבים, כך אומרת מיכאלה ברית, מעצבת פנים מנתניה שהיתה בפברואר השנה בביקור בדובאי ללא דרכון זר. דובאי כבר ארחה ישראלים עוד לפני הסכם השלום.

מיכאלה שנוהגת לבקר בתערוכות עיצוב בחו"ל בכל שנה בעיקר במילאנו ובפריז הוזמנה ביחד עם קבוצה מאגודת המעצבים בישראל לכנס בינלאומי שהתקיים בפברואר בדובאי. הכנס התקיים לקראת תערוכת EXPO 2021 שאמורה היתה להתקיים בדובאי.

"היינו קבוצה ישראלית של 34 מעצבי פנים. טסנו דרך עמאן, התקבלנו בשדה התעופה באדיבות, שם לבקשתנו לא החתימו לנו את הדרכונים. היינו בדובאי שישה ימים שהיו חגיגה עיצובית ענקית מושלמת. היינו הקבוצה שקבלה את הזכות לבקר באתר התערוכה שהיה בשיא בנייתו".

התמונות שכל אזרח ישראלי רואה עכשו בטלביזיה משקפות עיר חדשה, שצומחת לגובה וכל מגדל, בניין או פסל סביבתי הם חדשניים, מודרניים וייחודיים.

מיכאלה ברית – כאן דובאי

"אכן זה כך. הולכים ברחוב ומסתכלים לשמיים. כבישים רחבים, צמחיה ירוקה ופרחים והכל נקי ומתוקתק ומרחוק רואים את המדבר המבצבץ. כשיש סופות לא רואים כלום. הם מודעים לזה ומגינים על עצמם בחומות וצמחיה.

נראה שכל אדריכל שמחשיב את עצמו משתוקק לבנות שם או כבר בנה שם. כל בניין הוא אלמנט ארכיטקטוני יצירה ייחודית אחת ומיוחדת בעיצוב סופר מודרני בהשקעה כספית עצומה. היינו באזורים החדשים ובקניונים, עברנו באזורי מגורים ובאיים. רואים את העושר ברחוב. השילוט שם הוא ברמה גבוה, הגרפיקה מעניינת ויש הרבה מה ללמוד מהם וזאת בנוסף לניקיון ולסדר. מה שלא ראינו זה חתולים וכלבים. אין צפיפות ואין פקקים".

תושבים מקומיים ראיתם?

"לא רואים הרבה מקומיים בגלביות. כאשר כמות הזרים היא פי שמונה מהמקומיים ממש לא רואים אותם. מה שכן רואים זה מכוניות פאר, חנויות יוקרתיות וכאשר הטמפרטורה בחוץ היא 40 – 50 מעלות הכל ממוזג – גם תחנות האוטובוס. אסור היה לנו לדבר עברית והיתה עלינו שמירה, כל זאת מאחר והיינו קבוצה גדולה יחסית".

אם לא דובאי אז איפה? כנס מעצבים

על התערוכה EXPO 2021

"התערוכה היתה אמורה להיפתח בנובמבר וקיבלנו את הזכות לבקר באתר הבניה. כשאני אומרת אתר בנייה אני מתכוונת לקטע מדבר מחוץ לעיר בו כל מדינה הקימה מבנה שהוא יצירה ארכיטקטונית. גם ארכיטקטים ישראלים בונים שם. הם שתלו עיצים ופרחים, סימנו מגרשי חניה עצומים ובתוך מספר חודשים עם 40 אלף פועלים הקימו עיר חדשה במדבר".

הבניינים הייחודיים בדובאי הם בניני משרדים וגם אזורי מגורים. וגם אזורי וילות יש שם עבור האוכלוסיה שלהם ועבור העובדים הזרים. כשאני אומרת עובדים זרים אני מתכוונת למהנדסים, עורכי דין, יהלומנים ועוד ולא לפועלים זרים שגם הם נמצאים שם במליונים".

אבל הביקוש לנפט ילך ויפחת בגלל שימוש באנרגיות מתחדשות ואולי גם הבארות יפסיקו להפיק את הזהב השחור?.

"נכון, והם יודעים את זה ומתכוננים לזה. הם בונים את העתיד שלהם על חברות היי טק ועל תיירות נכנסת. אני בטוחה שהצעד הזה לפתיחת הקשר עם ישראל הוא צעד מחושב אינטרסנטי שלהם".

אין להן ארץ פוריה אלא מדבר. זה נכון שהוא מפיק זהב שחור אבל כדי לפתח עירוניות חדשה הם בונים איים או מייבשים את הים. ראינו מקום שבו יצרו איים בצורת עץ הדקל ועליהם בנו שכונות מגורים ומקומות לעגינת יאכטות. מציאות מעבר לכל דמיון. לא ראינו ילדים, ראינו מעט תיירים, מעט אנשים ברחוב, מעט אנשים בקניונים,הרבה מכוניות מפוארות, בתי מלון מפוארים שקשה לנו לדמיין את גודל הפאר".

מה קנית שם?

"לא קניתי כלום. היה יקר שם גם בחנויות וגם במסעדות".

אריאל אלסנר דובאי -טיול מרתק

 עו"ד אריאל אלסנר

על ההזדמנות לטוס לדבאי אריאל לא ויתר. כאשר אביו פרופ' גבריאל אלסנר מנהל את המערך הגניקולוגי במעייני הישועה הוזמן להרצות בכנס גניקולוגיה בדובאי אריאל הצטרף לאביו ואימו. כמי שמחזיקים דרכונים אירופאים לא היתה להם בעיה בכניסה למדינה.

טסנו לדובאי בפברואר והיינו שם עשרה ימים. אבא שלי הרצה בנושא בנושא אנדוסקופיה גניקולוגית ואנחנו שילבנו טיול עם כנס. זה היה אחד מהטיולים הכי מרתקים ומעניינים בקנה מידה שלא ראיתי בעולם. עיר סופר מודרנית ומתקדמת בעולם. בתי מלון, תחבורה, תעופה הכי הכי בעולם.

דובאי המדבר צילם אריאל אלסנר

היינו במסגד שייח זיאד בן סולטאן באבו דאבי שהוא המסגד הגדול במדינה ומהמרשימים בעולם. יש בו שטיח מקיר אל קיר הכי גדול בעולם שנארג באירן והובא לשם חתיכות חתיכות. אוסף שנדליירות מוזהבות נדיר.

שכרנו רכב ונסענו מאבו דאבי צפונה לדובאי.  דברנו אנגלית ועברית והרגשנו מאד בטוחים. הכל מתוייר ואין בעיה של שפה. שכרנו ג'יפ עם נהג ועשינו טיול בדיונות החול. החול היה לבן נסענו שעתיים בדיונות אינסופיות. יש מסביב לדובאי עיירות קטנות וכפרים. מזג האויר בפברואר היה מצויין, אפשר היה לטייל בחוץ. השרות שם הוא מעולה. כל נותני השרות זרים מהודו פקיסטאן, מנפאל ומקניה. ילידי המקום לא עובדים וכמעט ואין מגע איתם. הם מעטים או שהם מבלים מעבר לים ומתנהגים כאנשי אצולה".

והמחירים?

"כתייר ישראלי לא היה כל כך יקר".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות