fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"האשפה לא תהיה עוד חלק מהנוף" אומרת אילון סינקלר בתערוכה שנפתחת השבוע

אילון סינקלר: "את צילומי התקריב שהתמקדו בפליטות הים על חופי נתניה אספתי והצפנתי".
דליה סינקלר | עבודה דיגיטאלית מפגש אשפה עם הטבע

החיים שלי הם כמו טיול על החוף הכי קרוב לקצה שאני יכולה ללכת" כך  דליה אילון סינקלר בתערוכה המשקפת את החוויות שלה מהמעברים הרבים בין אוסטרליה לישראל. באמצעות האומנות היא מעצימה פריטים שלכאורה חסרי משמעות’. רגעים טרם המפגש עם כוחות הטבע – הרוח, החול והים.   

"בביקורים השנתיים בארץ ביליתי חודשים בעיר נתניה. ובעיקר בחופי הים במטרה לתעדלהנציח ולפרסם את נופיה המרהיבים של העיר ברחבי העולםלעומת זאת את צילומי התקריב שהתמקדו בפליטות הים על חופי נתניה אספתי והצפנתי".

אילון סינקלר: הקול על פני החול

אילון סינקלר: אני חשה חובה ציבורית לנסות להגן על חופי העיר

 לפני שנתיים חזרה ארצה ומתגוררת בנתניהעם זריחת החמה היא יורדת אל החוף להליכה מרעננת.  רחש גלי הים ומשב הרוח הם התחלה ראויה בכל יום בשבוע אבל שבילי בדלי הסיגריותשקיות הפלסטיק ושאר הרפש שנחשף בבוקר או בערב מאכזבים ולפעמים חשה שמהלכת על קצה האשפה. ”אני חשה חובה ציבורית לנסות להגן על חופי העיר ולעצור את זיהום הסביבה של החופים שזכינו בהם.” קבעה אילון סינקלר.  

 באמצעות התערוכה הקול על פני החול’ שתחל אחרי חגי תשרי המסמלים חשבון נפש והתחדשות היא קוראת לשינוי עמדתו של האדם מול החוף כך שהאשפה לא תהיה יותר חלק מהנוףתצלומי התקריב של הפסולת המצטברת מזווית הראיה שלה מפתיעיםמסקרנים ומערערים כאחדהעבודות הדיגיטליות הן מורכבות מרבדים של אשפה המשליכים על עולמות אחרים.

אנחנו עוברים משברים עולמיים אקולוגיים ובריאותיים שמעבר לשליטתינו ונאלצים ללמוד לחיות איתםכל שינוי מתחיל בשינוי תפיסהאנחנו שחקני המפתח בכל המערכות שלנואם כךעלינו להיות מסוגלים לכבד באופן העמוק ביותר את עצמינו ואת הסביבה שלנו”. טוענת אילון סינקלר. העיר נתניה התברכה בחופי ים מרהיביםבימים אלה עיריית נתניה משקיעה ובונה שוברי גלים על מנת למנוע מפגעים כתוצאה משחיקת המצוקים ולשמור על החופיםזה הזמן לפעול למען איכות הסביבה. לשמור על נקיון החופים להנאת התושביםהתיירים, העוברים בשבילי ישראל ולהגנת החי והצומח בים וביבשה”.

ארנסט המינגווי אמר אם אתה רוצה שאנשים יראו דברים באופן שונה קח אותם למקום בו לא היו מעולם״. האתגר של אילון סינקלר הוא לגרום לשינוי כך שאנשים יוכלו לראות דברים באופן שונה במקום שהם נמצאים יום יום.

התערוכה בשיתוף איכות הסביבה בעירית נתניה

 התערוכה בשיתוף עיריית נתניההיכל התרבות נתניה. מנהל תפעול– אגף איכות הסביבהמנהל חינוך– אגף סל התרבות בנתניה.  במהלך התערוכה יתקיימו סיורים אינטראקטיביים ופעילות עם בתי הספר ומרכזים הקהילתיים. בנושא איכות הסביבה בחופי הים נלמד להבחין בין המצוי לרצוי במטרה. לזכות בחופי ים נקיים בעיר שלנו נתניההריבירה של ישראל

סיורים בתערוכה בשפות עבריתאנגליתוצרפתיתלתאום סיורים בתערוכה ניתן ליצור קשר עם דליה אילון סינקלר במייל dalia.sinclair@gmail.com  או בטל 0539360209

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות