fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דנה פרידלנדר נולדה עם מצלמה ב – DNA

היא צלמת שמתמחה בצילום מותגים, עוסקת באמנות, מציגה בתערוכות, מרצה לצילום ומלמדת צילום. היא בוגרת התכנית ללימודי המשך באמנות במדרשה, בית ברל. עוסקת בצילום מעל 15 שנה וגם עורכת דין
דנה פרידלנדר - אורן בת למשפחה מצלמת. צילום: דנה פרידלנדר

דנה פרידלנדר – אורן מגבעת שפירא היא צלמת עם היסטוריה משפחתית. היא כנראה רכשה בגנים שלה את האהבה לצילום. והיא צמודה למצלמה שלה כבר שנים. "הצילום בשבילי הוא כלי לביטוי אישי, שפה, יצירה.  אני מציגה בתערוכות בארץ ובעולם, עובדת כצלמת מסחרית וגם מלמדת צילום. לימדתי בתל אביב ועכשו חזרתי לעמק חפר".

כל אחד מחזיק היום סמארטפון. בכל טלפון כזה יש מצלמה. כולנו הפכנו לצלמי סמארטפון. עקרונית כל אחד יכול לצלם, להקפיא את הרגע, לתעד את המקום.  אבל מי שרוצה לדעת לצלם באופן יותר מקצועי, אמנותי, יפה ומרשים צריך ללמוד כמה דברים.

"ואם כבר ללמוד לצלם אז מומלץ ללמוד לצלם במצלמה. להבין את עקרונות הצילום והכלים שהמצלמה מאפשרת לנו כדי להפיק תמונה מרשימה, מקצועית וגם אמנותית. המצלמה היא כלי בעזרתו אנחנו יכולים להעביר את נקודת המבט האישית שלנו על העולם, רגשות ורעיונות, לא סתם אמרו שתמונה שווה 1000 מילים". אומרת דנה פרידלנדר

פרידלנדר – אורן, נשואה לאיל ואמא לשני ילדים.  היא דור רביעי למשפחת צלמים מקצועיים שתיעדו את הארץ משנת 1926. כמו "יומני כרמל". צלמים שבין היתר תיעדו את הכרזת העצמאות והאירועים ההיסטוריים של המדינה. צלמים שעוסקים גם בצילומי אויר ועוד.

דנה פרידלנדר: האהבה העמוקה שלי היא לצילום

"אני גדלתי בין חדרי חושך, ארכיונים ומצלמות. למרות האהבה העמוקה שלי לצילום, הלכתי ללמוד משפטים ומנהל עסקים בבינתחומי וסיימתי כעו"ד. אבל תוך כדי התואר בעיקר צילמתי ואפילו הוצאתי את הספר הראשון שלי ישראל 360. כך שלא באמת עזבתי את המצלמה אף פעם".

היא צלמת שמתמחה בצילום מותגים, עוסקת באמנות, מציגה בתערוכות, מרצה לצילום ומלמדת צילום. היא בוגרת התכנית ללימודי המשך באמנות במדרשה, בית ברל. עוסקת בצילום מעל 15 שנה.

"אני מתמקדת בצילום מסחרי של מותגים כגון מלון הנורמן היוקרתי, אקו לאב ומשק הלברכט. צילום למעצבות ולמעצבים. לחברות כמו אופיס טקסטיל וביטוח ישיר וגם עם גופים גדולים כמו משרד התיירות, לשכת הפרסום הממשלתית וקק"ל".

פרידלנדר צילמה עד כה שלושה ספרי צילום:  ישראל 360, ירושלים 360 ותל אביב-יפו 360. אלבומים שצולמו במצלמת פילמים עתיקה ומיוחדת שמצלמת ב360גזרה של מעלות. הספרים שלה נמכרו עד היום בלמעלה מ- 30,000 עותקים.

קורס צילום למתחילים בעמק חפר

"אז אם אתם מצלמים כל היום בסמארטפון וזה בטוח נכון, מומלץ ללמוד איך עושים את זה במצלמה. קבוצות הלימוד שלי הן קטנות וכל אחד מקבל יחס אישי. זו חוויה כייפית שיש במהלכה תוצאות מהירות ומרשימות".

צילום בשטח. צילום דנה פרידלנדר

ממשיכים בקבוצה סודית

"ומי שרוצה להמשיך להנות מצילום מקצועי אמנותי לאחר הקורס, לבוגרי הקורס יש דלת פתוחה לקבוצה סודית. קבוצה שממשיכה להפגש לסדנאות צילום בשטח, באתרי טבע ועיר אחת לחודש. הזדמנות להתרגש ולגלות מקומות מופלאים".

קצת אור על מה שלומדים בקורס צילום של דנה פרידלנדר

"נלמד מושגי יסוד בצילום, כללי קומפוזיציה, מה הופך תמונה לטובה, צילום מעניין.  נבין לעומק איך מודדים אור ומה משפיע על החשיפה שלנו. נעמיק בעומק שדה ונלמד איך לשים בפוקוס את מה שאנחנו בוחרים. נדבר על מריחה והקפאת תמונה ונתרגל תוך כדי שיעור – נראה תוצאות בשטח. אנחנו נצא למקומות משגעים בהם אובייקטים מדהימים. כל צילום – לתערוכה.

חוויה חברתית | צילום: דנה פרידלנדר

הצילום יכול להיות חוויה חברתית למרות שהוא עיסוק אינדבידואלי.

​"נכון. צילומי רחוב, צילומי פורטרטים וצילומים עם סיפור הם בהחלט חוויה חברתית. בנוסף אנחנו נהנה במיוחד מצילום בעלי חיים בגן החיות תוך התבוננות בתנועתם. נצלם אותן באור טבעי, נשים לב לרקע ולקומפוזיציה, נתמודד עם מצבי תאורה שונים, עם מהירות התנועה שלהם. נצא לצילומים בשווקים. נלמד לצלם פורטרטים, צילום דקומנטרי, צילום רחוב, צילום עם סיפור וגם צילומי לילה כמובן".

צילום יפה מביא סיפוק רב

"את זה אני רואה בשעורים. התוצאות מתממשות מהר. משיעור לשיעור האיכות והמקצועיות עולה ואנשים נהנים מהחוויה. אכן חוויה שיש בה סיפוק רב".

הקורס הקרוב שלה בעמק חפר מתחיל ב – 3.5.21

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות