fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דובי דביר הגשים חלום של חובב רדיו. קלט שידור מכלי שיט בבעיה – ראו וידאו

בשעה שתיים וארבעים שמע דובי דביר קריאה  מכלי שיט שהופנתה לחיל הים: "חיל הים כאן בלו ג'יי". הקריאה לא נענתה ואז הוא פעל
וידאו. הקטמראן נחת בים סוער. צילום אייל סלומון

דובי דביר, 75 חובב רדיו ובעל רשיון משנת 1993 סגר השבוע מעגל. מעגל שהתחיל בשנת 1958 אז החל ללמוד על חובבות רדיו ולעסוק בזה. השבוע הוא הגשים חלום לאחר ששמע  קריאה לעזרה ברדיו שלו. כך היה שותף להצלתם של שני שייטים שנקלעו עם היאכטה שלהם לסערה בים.

תחנת הרדיו נמצאת בחדר העבודה שלו. הבית שלו בחבצלת השרון ניתן לזיהוי בגלל האנטנה הגבוהה המותקנת על גג הבית.

"אות הקריאה שלי  4Z5DZ וכך אני מוכר בין חובבי הרדיו בארץ ובעולם. כדי להקים תחנת רדיו צריך ללמוד אלקטרוניקה, מורס וכללים בינלאומיים של נוהל דיבור באלחוט".

דובי דביר חובב רדיו צילום דביר

הכל התחיל מסרט

דובי דביר לחדשות נתניה: " בשנת 1958 בקירוב  צפיתי בסרט 'אילו כולם היו כמוהם'. מדובר באניה שנקלעה למצוקה והיחיד שקלט אותה היה חובב רדיו בצדו השני של העולם. החלה פעולת חילוץ סובבת עולם עד להצלתה.  מאז  החלום הרטוב של חובבי הרדיו הוא הצלה.

ביום שלישי האחרון ,בהיותו איש ים החותר בקייאק ידע דובי דביר שהסערה קרבה: "ולכן האזנתי מהבוקר לתדר החרום הימי העולמי CN16. תדר בו אפשר להאזין דרך לווינים ושידורי קרקע דיגיטלים וקוליים לקריאות חרום מן הים. כל כלי שיט חיב להאזין לערוץ(תדר) הזה. כך גם תחנות חוף ותחנות הצלה בינלאומיות וגם חיל הים ומשמר החופים.  כל יאכטה חייבת להצטייד במכשירי קשר והשיט – הסקיפר חייב להכיר את המערכת לקריאת מצוקה".

ואז שמעת קריאת חרום?

"בשעה שתיים וארבעים שמעתי קריאה  מכלי שיט שהופנתה לחיל הים: "חיל הים כאן בלו ג'יי".  במשך דקות ארוכות  גם כאשר קראו וביקשו עזרה- הקריאה לא נענתה. לפיכך התקשרתי למרכז תיאום והצלה הימי ודיווחתי להם.  כעבור זמן מה לאחר התקשרות נוספת למרכז התיאום-הם קראו ליכטה Blue jay. ויותר לא שמעתי ".

"לא. לחובבי רדיו אסור לדבר בערוץ הזה ובתדרי המצוקה. רק להאזין. כשראיתי שאף אחד לא מגיב התקשרתי למוקד ההצלה והם אמרו שהם לא שומעים. אחרי כמה דקות לאחר הקריאה לעזרה התקשרתי שוב ואח"כ שמעתי את המוקד קורא ליאכטה בלו ג'יי. כלי השיט לא ענה להם"

בשעה ארבע אחה"צ, כך התברר לדובי מאוחר יותר, היאכטה נסחפה לחוף ארסוף: "התברר לי שהבן של חברה שלי ממועדון הקיאקים אייל סלומון נשלח על ידי חברת הביטוח של היאכטה לחילוץ. שני השייטים נחלצו בריאים ושלמים וסובלים מהקור והרטיבות.

דובי דביר: צוחקים על חובבי רדיו

תמיד צוחקים על חובבי הרדיו ושואלים למה זה נדרש בעידן האינטרנט. קיבלתם תשובה ואני הגשמתי חלום בן ששים שנה".

איך אתה מסביר שרק אתה קלטת אותם ברדיו?

"זו יאכטה קטנה עם תורן נמוך ונראה שהמצוקים בארסוף שבקו הזה היא שייטה חסמו את גלי הרדיו שהם מסוג VHF. אני גר קרוב לחוף וגבוה ולכן הצלחתי לקלוט אותם".

צילום וידאו: אייל סלומון

אייל סלומון שהגיע לחוף מטעם חברת הביטוח וצילם את הסרטון:  כשהגעתי היאכטה היתה כבר על החוף וגם משטרה היתה במקום. השייטים יצאו מהיאכטה לבד ורטובים מאד. אחד מהם התכרבל וסבל מהיפותרמיה. הכנסתי אותו למכונית שלי והדלתקי חימום. מסתבר שהם יצאו לים בשעה 12:00 כשהתחזית היתה גרועה לים גבוה. הקטמראן היא סירה די יציבה ולכן לא התהפכה אך ניזוקה מאד. מצער שהיא עדיין על החוף ואנשים עולים עליה ובוזזים אותה".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות