fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גשר חדש על גדת נחל אלכסנדר – מאפשר מעבר ממזרח למערב ולהפך

הגשר החדש מיועד להולכי רגל ולרוכבי אופניים וממוקם בהמשך הנחל במורד, מקיבוץ מעברות לגשר הצבים בהתחברות עם נחל אביחיל.
חנוכת הגשר החדש. צילום: רשות ניקוז
מעט צפונה מהגשר האדום של מעברות הוקם לפני מספר חודשים גשר חדש מעל גדת נחל אלכסנדר. הוא מחבר את המזרח עם המערב ומאפשר מעבר הולכי רגל ורוכבי אופניים. דבר שלא התאפשר עד כה לאורך הנחל כולו.
הגשר החדש מיועד להולכי רגל ולרוכבי אופניים וממוקם בהמשך הנחל במורד, מקיבוץ מעברות לגשר הצבים בהתחברות עם נחל אביחיל.
הגשר נבנה על ידי רשות הניקוז הודות לתמיכה של הקרן לשטחים פתוחים.
גשר גדות חדש. מקשר מזרח עם מערב | צילום: רשות ניקוז
הקמת הגשר הינה עוד שלב בשיקום קטע "שביל נחל מרכזי" בנחל אלכסנדר. אשר החל בקיץ שעבר ובו הושלמה סלילת השביל בבטון במקום האספלט ושופרו הנגישות והבטיחות.
טקס החנוכה בהשתתפות ראשת המועצה ד"ר גלית שאול וסגנה חיזקי סיבק. נציגי כפר חיים, ראש מועצת פרדסיה טל גורקי, סגן ראש מועצת חוף השרון מאיר דור. נציג הקרן לשטחים פתוחים אלכס רייצס ועובדי רשות ניקוז ונחלים שרון.
ראשת המועצה ויו"ר רשות ניקוז ונחלים שרון, ד"ר גלית שאול דברה על חשיבות השימור והפיתוח של השטחים הירוקים בכל מקום. היא שיבחה את עבודתם הבלתי רגילה של עובדי רשות הניקוז לטפח ולהשביח כל שעל. והיא מייחלת לשימור עוד ועוד שטחים ירוקים ברחבי העמק.

גשר – פנינת חן בנחל אלכסנדר

נסים אלמון מנכ"ל רשות הניקוז דיבר על הרצון ליזום עוד ועוד פרויקטים אשר יצטרפו למשהו גדול אחד. וישמרו את תמונת הנוף הירוקה. "מחובתנו לעשות את המקסימום ועוד קצת וזה מה שרשות הניקוז עושה. מגדילה ראש הן כרשות ניקוז והן כרשות נחל. כעת הוספנו עוד פנינת חן למחרוזת הפנינים אשר למותניה הצרות של מדינת ישראל".
סגן ראש המועצה חיזקי סיבק: "ממשיכים ביצירה של שבילי אופניים, בצד כבישים הנסללים, בדרכים חקלאיות, ברצועת הנחל (הן מצע והן בטון) ועוד. הפחתנו לאחרונה את מהירות הנסיעה לאורך רצועת הנחל ל 30 קמ"ש תוך מתן עדיפות לצועדים ורוכבי אופניים. אנו מתכונים ליצור שטח א-מוטורי ללא כלי רכב. רשות ניקוז, ועדה חקלאית, ועדת שבילי אופניים והישובים רתומים למטרה בדחיפה נמרצת של רוכבי האופניים על מנת להמשיך לספק לרוכבי האופניים מהעמק ומחוצה לו רשת יעילה ומהנה".
רן פרחי רכז מקצועי ברשות הניקוז, ציין כי הגשר הוא מעין צומת דרכים המחבר את כל שבילי האופניים באזור. הגשר, מתחבר לשביל האופניים אשר מגיע מנתניה דרך נווה איתמר והישובים בית יצחק, שער חפר, כפר ידידיה וכפר חיים. ובכך מאפשר חיבור בין הגדה הדרומית לחלק הצפוני של נחל אלכסנדר. רוכבי אופנים והולכי הרגל יוכלו להגיע בקלות מזרחה לאגמון חפר, או מערבה לכיוון הים.
ערן געש – אדריכל מתכנן, אורית רוב -קונסטרוקטורית, הקבלן נביל פרוג'ה.
לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות