fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעשר השנים האחרונות נוספו בנתניה 10 אלפים דירות

בנתניה מלאי של 77,500 דירות והיא במקום השביעי בארץ בין הערים שיש בהן מעל 100 אלף תושבים

לראשונה מאז 1995 מפרסמת הלמ"ס הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מלאי הדירות בכל היישובים בישראל וכמה מהן נוספו בכל שנה בעשור האחרון. הנתונים עשויים לשפוך אור על מצוקת הדיור האמיתית והמחסור בדירות שקיים בערים רבות בישראל. נתניה נמצאת במקום השביעי בארץ בין הערים שבהן מעל 100 אלף תושבים.

לפי נתוני הלמ"ס,  בעיר נתניה כמות הדירות מסתכמת נכון ל-2020 בכ-77.5 אלף דירות, לעומת כ-67 אלף נכון ל-2012. מדובר בתוספת של כ-10,000 יח"ד לכמות הדירות הכללית בעיר בכל התקופה – עלייה של 16% בכמעט עשור. בכל שנה התווספו בממוצע כ-1,300 דירות לעיר, פחות מהגידול הדמוגרפי. עיר כמו נתניה היתה אמורה להוסיף כ-1,600 דירות לפחות כל שנה (2% ממצאי הדירות הקיים בה) – רק כדי לספק את הגידול הטבעי הפנימי בעיר ובלי לכלול את תוספת התושבים שעוברים לעיר.

רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה לחדשות נתניה: "לפי נתוני הלמ"ס, בשנתיים האחרונות, מאז השתנתה מדיניות ההתחדשות העירונית בנתניה, נוספו לעיר נתניה פחות מ-1,500 דירות בלבד. חלקן הגדול הן  דירות שקיבלו את האישור לפני 5-6 שנים הרבה לפני השינוי.

מה יראו נתוני הלמ"ס בשנים הקרובות? במרכז העיר אין בניה והוא נדון לגסיסה

השאלה הגדולה היא מה יראו נתוני הלמ"ס בשנים הקרובות. זאת מהסיבה שבנתניה בכלל ובמרכז העיר בפרט כמעט ואין בנייה כיום. למעט במסגרת מחיר למשתכן או בתב"עות שקיבלו אישור בשנים האחרונות. כאלה שהליך הרישוי שלהן פשוט יחסית. כל נושא ההתחדשות העירונית, שהוא העתיד של הבנייה במרכזי הערים, תקוע.

ככל ולא תהיה מהפיכה בחשיבה של הוועדה המקומית בנושא ההתחדשות העירונית. וככל שהעירייה לא תקדם התחדשות בפרויקטים גדולים וקטנים כאחד כולל בתמ"א 38. מרכז העיר נדון לגסיסה מתמשכת.

רק בשבועיים האחרונים היו שתי רעידות אדמה משמעותיות. הן שמו לנו מול העיניים מראה גדולה הממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית.  וזה עוד מבלי לדבר על האיומים הביטחוניים הייחודים למדינת ישראל. אני מאוד מקווה שהוועדה המקומית לא תכה יום אחד על חטא ותגיד שהיתה לה ההזדמנות לחזק את הבניינים בנתניה ולהציל חיים. אך היא פיספסה אותה בגדול".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות