fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעקבות גל הפריצות: בשכונת פולג הקימו התושבים את 'משמר השכונה'

אחרי ארבע פריצות שאירעו בחודש האחרון, החליטו התושבים בשכונה לקחת את האחריות לידיים
אמנון סעדון | צילום: באדיבות אמנון סעדון
אמנון סעדון | צילום: באדיבות אמנון סעדון

ביום חמישי בשבוע שעבר, הוקם בשכונת פולג 'משמר השכונה'. המורכב מ-26 תושבי שכונת פולג בנתניה. שהחליטו לשים סוף לגל הפריצות הגואה בחודש האחרון, ולקחת את האחריות לידיים שלהם. ולשמור על השכונה ארבעה לילות בשבוע, בימים רביעי עד מוצא"ש. בהם, ככל הנראה, מתרחשות מרבית הפריצות בשכונה.

אמנון סעדון, מראשי משמר השכונה: "משמר השכונה שלנו, היה פעיל בעבר ונסגר לפני שנתיים וחצי. ובימים אלה, הוקם מחדש. מדובר בגורם הרתעה, שבהחלט יכול לעזור".

גל של פריצות

הקמת משמר השכונה, כאמור, מתרחשת בעקבות גל של פריצות. רק ביום שלישי בשבוע שעבר, אירעו שתי פריצות בשכונת פולג שבנתניה. לשני בתי כנסת בשכונה. מדובר בפעם השנייה בה פרצו אלמונים, לבתי הכנסת האלה. ולקחו איתם כמה מאות שקלים, מהקופות הקטנות של בתי הכנסת. לא סכומים גדוליפם, אבל תחושת חוסר הביטחון של התושבים, מתחילה להתעצם.

בראיון עם חדשות נתניה, אומר תושב השכונה אמנון סעדון, כי פריצות אלה-הן רק קצה הקרחון. "בשכונה יש לאחרונה הרבה פריצות", הוא אומר. "על אף נוכחות ניידות המשטרה. החשש שלנו הוא שמדובר בפועלי בניין, המשפצים את הבתים אצלינו בשכונה. רק בשבוע שעבר, היו שתי פריצות כאלה. במקרה אחד, פרצו לאחד השכנים לתוך החצר. בשעה שש וחצי בערב. השכן שישן-התעורר. תפס את אחד הפורצים שדיבר ערבית, והוא ברח מהמקום. במקרה השני, היה ניסיון פריצה שלא הצליח, לאחד הבתים. והמשטרה תפסה את הפורץ.

לעצור את התופעה

תמיד היו אצלינו פריצות. אבל בגל הפריצות הנוכחי, כבר מדובר בתדירות גבוהה שלהן. פולג הישנה, גובלת בחורשה של מושב אודים. אז הפורצים באים משם, וככה אף אחד גם לא רואה אותם. וגם קשה לתפוס אותם לאחר מעשה. כי הם בורחים דרך החורשה. יש גם פריצות נוספות, אני מניח. אבל בעלי הבתים פוחדים לדבר. הם כנראה פוחדים מהפורצים. מדובר בשלוש-ארבע פריצות, שקרו בחודש האחרון, שאנחנו יודעים עליהן. אני מקווה שמשמר השכונה יעצור את התופעה המדאיגה הזאת".

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות