fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אשת הטלוויזיה סמדר פלד מימשה חלום – באה לגור בנתניה על הים

היא חלתה בסרטן ופוטרה מערוץ 13. עכשו בקליניקה החדשה שלה, בעיר ימים סמדר פלד מסייעת ומאמנת זוגות להתמודד עם משברים ועובדת עם נשים שמבקשות ליצור זוגיות ולשנות קריירה.
כבר בנתניה. סמדר פלד | צילום: טל שחר

סמדר פלד, כתבת הבריאות והרווחה לשעבר של ערוץ 13 עוברת לגור בעיר ימים. זה היה החלום שלה בשנים האחרונות. כמי שמעידה על עצמה שהיא "פריקית" של מימוש חלומות. זה היה רק עניין של זמן עד שגם החלום הזה, לגור מול המים, בנתניה, יתגשם. כאן בקליניקה החדשה שלה, לצד זו הקיימת בהרצליה היא מסייעת כמאמנת אדלריאנית לזוגות להתמודד עם משברים ועובדת עם נשים שמבקשות ליצור זוגיות ולשנות קריירה.

פלד פוטרה לפני חצי שנה מחדשות 13, בהליך קיצוצים מסיבי שכלל גם את כתבי המגזין. הפיטורים באו אחרי 27 שנה של עיתונאות וכתיבה בטלוויזיה. וחודשיים אחרי שסיימה מהלך הקרנות בעקבות גילוי סרטן השד בגופה. פלד מספרת לחדשות נתניה דיגיטל  איך היא לא נתנה למשברים האלה להפיל אותה. זמן קצר לאחר הפיטורים היא פתחת את הקליניקה לזוגות, מתאמנים ומתאמנות.

פלד בת 57, אמא לבן, קצין בצה"ל, בזוגיות עם קמי ברץ, עורך דין, שדר רדיו לשעבר ("שירים ושערים") וכיום איש עסקים ועוסק בשעוני אספנות. היא גדלה בהרצליה וגרה שם בעשרים השנים האחרונות.

פלד היתה בין מייסדי חדשות 2. צופי הטלוויזיה זוכרים אותה ככתבת רווחה וכתבת "אולפן שישי" וכמי שיצרה סדרות וסרטים בנושאים אנושיים, חברתיים ומרגשים. לאחר עשרים שנה היא עזבה ביוזמתה לערוץ 10 ועבדה שם שבע שנים ככתבת ובמאית. היא יצרה שם סדרות רבות על התמכרות לעבודה, על אסירות בכלא נווה תרצה, על סיפורים מאחורי ההמנונים שלנו. המעקב שלה אחרי אולה – ילדה ששתתה חומצה ואיבדה את יכולת הדיבור והאכילה – זכור לרבים. פלד ליוותה את אולה ז"ל במאבקה לחיות, טסה איתה לניתוח בארה"ב ותיעדה בכתבות את המסע עד סופו העצוב.

סמדר פלד: הפכתי לאדם עצמאי, בניתי לי תכנית היחלצות מהמצב

לכאורה זה יכול היה להיות "סוף העולם" עבור מי שעסקה כמעט שלושים שנה בכתבות טלוויזיה. אך פלד ראתה את ה"סוף" הזה כמסלול לצמיחה וכהזדמנות לשינוי חיים. "הפכתי לאדם עצמאי, בניתי לי תכנית היחלצות מהמצב, כמאמנת מיומנת. ובימים אלה המעבר לעיר ימים והקרבה לים שאני כל כך אוהבת, מרגשים אותי מאד".

את הכוחות והנחישות שלה אפשר להבין מפוסט שכתבה לפני שנה בדיוק בפייסבוק. חודשיים אחרי גילוי הגידול: "הוא התגלה, הוצא ועכשיו אני עושה הכל כדי להשמיד ראיות ולא לאפשר לו ביקור חוזר. בדרך אני לומדת לא מעט ומאמצת כלים שרכשתי ככתבת וכמאמנת אישית כדי להתמודד עם האתגר הזה ברוח טובה ורגועה ולצאת ממנו  חזקה".

ואכן שנה אחרי סמדר פלד החלימה והיא נקייה לגמרי מהסרטן.

סמדר פלד בחוף הים בפולג | צילום סמדר פלד

כבר כמה שנים חולמים סמדר וקמי לעבור הנה לנתניה, זה התחיל בביקור בעיר ימים: "במבט אל הים, החוף ושמורת האירוסים. "כבר אז אמרנו שנגור כאן", וזה היה חלק מתכנית הגשמת החלומות"  – דברים שתכננה ורצתה לעשות.

תחום האימון האישי התחיל אצל סמדר פלד הרבה שנים לפני כן. כשעברה מערוץ 2 לערוץ 10, למדה במכון אדלר אימון והתמחתה באימון מנהלים. כיום גם מוסמכת לאימון ליצירת זוגיות ואימון זוגות במרכז למטפלים ולמאמנים של אורלי אדלר. פלד למדה גם ספרות ומשפטים בתואר ראשון.

ימי הקורונה מביאים איתם הרבה זוגות שהסגרים ערערו את מערכת היחסים שלהם

מי מגיע אליך לקליניקה?

"מגיעים זוגות שמבקשים לחזק את מערכת היחסים שלהם. לעתים אחרי משברים זוגיים קשים ועם נכונות לתקן. ימי הקורונה מביאים איתם הרבה זוגות שהסגרים ערערו את מערכת היחסים שלהם. עד כדי קרע והם מבקשים עזרה".

"מגיעות נשים, חזקות ונחושות שמבקשות לעשות שינוי בחייהן, נשים שרוצות לממש פוטנציאל וחלומות של שנים ולשנות מקצוע וקריירה. מגיעות הרבה נשים שמבקשות לעצמן זוגיות בריאה ויציבה, חלקן אחרי מערכות כושלות ולא מתאימות להן. בקליניקה אנחנו עובדות על מסוגלות זוגית, על תפיסת זוגיות ועל בחירה נכונה להן. אני מלווה נשים שנוצר בינן לבין בני משפחותיהם נתק. אחד מהם, ללא ציון פרטים  מזהים כמובן, הוא סיפור על אישה שביתה חזרה בתשובה וניתקה איתה כל קשר. לבקשתי הביאה המתאמנת תמונה שלה ושל ביתה מלפני עשרים שנה – שתיהן מחובקות ומשדרות אהבה זו לזו. התמונה והדיבור עליה, אפשרו להתחיל תהליך אימוני מרגש מאד. והמתאמנת מקווה שבקרוב היא תביא תמונה חדשה שבה היא ובתה והנכדות מצטלמות יחד, אחרי שנים של נתק".

צילומים כחלק מאימון?

"כן, לצילום ולכתיבה אחרי שנים של עיסוק בהם, יש חלק בתהליך האימוני אצלי. זו דרך נפלאה ולא מכבידה לבנות שיחה ולהתקדם בתהליך. בימים אלה אני מסיימת השלמות לקראת תואר שני בטיפול באמצעות טקסטים (ביבליותרפיה) ומשלבת את המסעות שעשיתי כבמאית וכיוצרת סרטים וכתבות ואת לימודי הספרות והאימון בבניית כלי טיפולי נוסף.

אנשים עוברים עשרות שנים של חיים  ונוצרים חלומות. השינוי שעשיתי מאפשר לי לא רק לתעד את מהלך חייהם אלא ללוות אותם בדרך לשינוי."

הקורונה והמשברים האישיים שנכפים על בני אדם יכולים להוביל אותם לתחושת חוסר אונים או לצורך לשרוד. אבל אפשר גם אחרת: "אפשר לקחת את המשברים ולהפוך אותם להזדמנות נפלאה לשינוי שעליו חלמנו. שינוי לטובה בזוגיות, שינוי קריירה או הוספת תחום חדש מקצועי לחיינו, אפשר גם וגם".

אומרים לעשות מלימון לימונדה: "אני מתה על לימונדה עם המון קרח ונענע". אומרת סמדר פלד

עת קורונה יש הרבה בריאות בשידורי הטלוויזיה. האם את מתגעגעת למסך?

"לטלוויזיה ולעשייה הדוקומנטרית יש פינה חמה מאד בלבי ולכן אני ממשיכה ועושה תחקירים וסרטים . אוהבת את ה״גם וגם״ ומאמינה בו".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות