fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה מדיניות הבנייה לאורך החופים של נתניה. שבעה חברי הוועדה המקומית התנגדו

שבעה חברי הועדה התנגדו למדיניות הבנייה: רני אלוש, טלי מולנר, ציפי קפל, אהרון אורגד, אדיר בנימיני, עופר אורנשטיין וארז אבא. בוריס צירולניק נמנע
בניה לאורך קו החוף. באדיבות עירית נתניה

הבנייה מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה אתמול (שני) את מדיניות הבנייה לאורך החופים של נתניה. שבעה חברי הועדה:  אלוש, מולנר,  קפל,  אורגד, בנימיני, אורנשטיין וארז אבא. חבר הוועדה צירולניק נמנע

מעיריית נתניה נמסר לחדשות נתניה כי המדיניות נבחנה לאור הערות שהתקבלו מתושבי העיר. מסמכיה עודכנו באופן שמנגיש את מרכיביה לתושבים ומבהיר את העקרונות החשובים, לפיהם תיבחן כל תכנית.

"נתניה היא העיר החלוצה בהכנת מדיניות מסוג זה, היוצרת מסגרת לתכניות עתידיות מתוך ראייה כוללת ולאחר אישור מסמך המדיניות בולחו"ף, ניתן יהיה לקדם את התכנון המיטבי גם בסביבה החופית.

במסמך קווים מנחים וכללים לפיתוח עתידי. הוא אינו מאשר בנייה חדשה ואינו מבצע שינויים סטטוטוריים בקרקע

המסמך חובר במינהל ההנדסה, במטרה לאפשר שקיפות תכנונית, להנגיש את התפישה הכוללת וכמובן לקצר הליכים תכנונים. כך שניתן יהיה לאשר במהירות רבה יותר תכניות מפורטות, שיעמדו בהתאמה למסמכי המדיניות" נמסר מהעירייה.

במסמך מתוארות התכניות הארציות והמחוזיות החלות בעיר. תיאור הכללים לבחינת בנייה מוצעת לאורך החופים. הן עבור תכניות מפורטות (תבע"ות) והן עבור היתרי בנייה. כללים אלה הם לדברי אדריכלית העיר, ליטל שלף דורי, לב המדיניות. וישמשו לבחינת כל פרוייקט מוצע לאורך החופים לפי קריטריונים אחידים.

המסמך כולל חלוקת חופי העיר למתחמים, במתאם לתכנית המתאר נת/2035. אשר הניחה את היסודות והעקרונות לתכנון ופיתוח העיר בשנים הבאות ועוד.

מגדלי מגורים לגון צילום רותי ברמן

לא יינתנו מגורים בקו ראשון

העקרונות שהוצעו במדיניות הבנייה לבחינת בנייה מוצעת לאורך החוף נוגעות בראש וראשונה לשימושים השונים.

על פי עקרון זה, יתאפשרו שימושים ובהם מלונאות, אטרקציות תיירותיות, ספורט, פנאי ונופש, מרכז כנסים, מסחר, תעסוקה מקומית וכן שטחי ציבור פתוחים ובנויים.

כמו כן, לא ינתנו מגורים בקו ראשון לים ויתאפשרו רק מגורים ככל והם קיימים במצב סטטוטורי המאושר.

בתחום ההתחדשות העירונית, יתאפשר חידוש המרקמים הוותיקים בתחום הסביבה החופית, בהתאמה למדיניות ההתחדשות של מרכז העיר. כאשר הוחרגו מהמדיניות מבנים צמודי קרקע ואחרים.

מדיניות הבנייה: הוראות הבנייה למיצוי הגובה

הוראות הבינוי מתייחסות לשטח המגרש המינימלי לצורך מיצוי הגובה וכן לנפח המבנה. על פי מסמך המדיניות, המבנים יהיו תמירים והחזית הצרה של המבנים תופנה לכיוון החוף, כאשר החזית המזרחית לכיוון העיר תקבל טיפול הראוי לחזית ראשית והבינוי יכלול טיפוסי בנייה מגוונים.

עקרון נוסף נוגע של מדיניות הבנייה הוא לנושא התועלת הציבורית, כאשר התכנית המפורטת תכלול תועלת ציבורית משמעותית, בתיאום הצוות המקצועי בעירייה.

מהנדס העיר ארז טל. צילום רן אליהו
מהנדס העיר ארז טל. צילום רן אליהו

ארז טל, מהנדס העיר: "המסמך שאושר הינו מסמך מדיניות. שתכליתו התווית קווים מנחים וכללים לפיתוח עתידי. הוא אינו מאשר בנייה חדשה ואינו מבצע שינויים סטטוטוריים בקרקע. כאשר כל פיתוח יעמוד בהוראות החוק."

לדבריו כל תכנית שתקודם בעתיד תפורסם לציבור בתאם להוראות החוק. כך שתהיה אפשרות להביע עמדה בעניינה.

מעירית נתניה נמסר לחדשות נתניה כי שאול אדם, המשקיף מטעם משרד הפנים, חלק שבחים לוועדה ולצוות המקצועי על מדיניות הבנייה הבהירה, שקופה ומקצועית.

הצבעה מהחשובות בתולדות המועצה

חבר הוועדה המשנה לראש העיריה אהרון אורגד מסיעת כולנו למען נתניה לחדשות נתניה: "תושבי נתניה צריכים לדעת שזו היתה הצבעה מהחשובות בתולדות המועצה. היא תקבע איך ייראה קו החוף שלנו בשנים הבאות.

אני עדיין לא מבין בשביל מה היינו צריכים את זה בכלל. למעט העובדה שעכשיו קיים חשש גדול שחומות בטון יטילו צל גדול על העיר. והקבלנים ייתלו על המדיניות הזאת בבואם לרצות לבנות עוד ועוד לגובה של עד 40 קומות. ולעתים תוך העמסה על תשתיות חסרות. יש במועצת העיר פערים גדולים בין מה שאני קורא ׳הגישה הממונית׳ לבין הגישה הסביבתית. גישה שאני דוגל בה. הים הוא הנכס העיקרי של העיר נתניה. הוא שייך לכל התושבים, וזו הנחת הבסיס להשקפתי. שלא יהיה ספק לאף אחד, הנושא הזה יככב במערכת הבחירות הבאה לעיריית נתניה. הציבור יצטרך להכריע איך לדעתו צריך להיראות קו החוף הנתנייתי מבלו ביי בצפון עד וינגייט בדרום״.

חבר הוועדה אבי סלמה: "את העיר שלנו אי אפשר לעצור ולכן הצבעתי בעד התוכנית. תכנית המקדמת את העיר שלנו ואת הפיתוח שלה. הצבעתי בעד שקיפות מול כל יזם שיבוא. ומול כל תושב שיירצה לדעת מה ואיפה בונים בקרבת מקום מגוריו ללא הפתעות. הצבעתי בעד תוכנית שדואגת לעתיד העיר.  גם בתחומי ובמתחמי פינוי בינוי גם בקו החוף וגם ברחבי העיר.  כמו יהושע טהון, ההסתדרות, הבניינים שהתפוצצו בכיכר העצמאות, ומתחם הרב קוק ויהודה הנשיא. מי שהצביע נגד, הצביע נגד כל זה בהתבסס על פופוליזם, חוסר ידע או גרוע מכך – הטעיה מכוונת של הציבור".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות