fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אגף הנוער והצעירים בעיריית נתניה, הגיש בקשה לתקציב עבור קהילת הלהט"ב

הבקשה הוגשה למשרד לשוויון חברתי, עבור תקצוב תוכניות ייעודיות, שיסייעו בשילוב חברי הקהילה הלהט"בית
חוגגים חנוכה בקהילה | צילום: באדיבות שירי חגואל-סיידון
חוגגים חנוכה בקהילה | צילום: באדיבות שירי חגואל-סיידון

 

המשרד לשוויון חברתי, יצא  לאחרונה בקול קורא לרשויות המקומיות. על מנת לקדם את הקהילה הלהט"בית בערים השונות בישראל. באמצעות תוכניות שונות, למניעת אפלייה ולסיוע בהתמודדות הקהילה, עם הקשיים השונים. בעקבות כך, הגיש אגף הנוער והצעירים בעיריית נתניה בקשה לקבלת תקציב. על מנת שגם העיר נתניה, תוכל להצטרף למיזם הזה, של המשרד לשוויון חברתי. וכעת, מחכים בעירייה לאישור הבקשה שהוגשה. כדי שהתוכניות העירוניות שכבר מיושמות בנתניה, עבור הקהילה, יוכלו להמשיך. גם בשנה הבאה. לחדשות נתניה נמסר, כי לא כל הרשויות המגישות בקשות למשרד לשוויון חברתי, יקבלו תקציב. אולם נתניה, כבר מקיימת תכניות שונות לטובת הקהילה. ואי לכך, קרוב לוודאי שהדבר גם יקרה בפועל.

 

אפליה ומידור

המשרד לשוויון חברתי, יצא בקול קורא לרשויות המקומיות. לביצוע מיזם, שבמסגרתו יפותחו ויבוצעו תכניות עירוניות שונות למען קהילת הלהט"ב ברשויות המקומיות. זאת כיוון שעל פי נתוני המשרד, הרי שעקב חסמים חברתיים שונים בקרב הציבור הרחב, מתמודדים חברי הקהילה עם קשיים שונים ומורכבים. כגון אפליה בשוק התעסוקה, היעדר עורף משפחתי ומידור חברתי. וזאת בנוסף לקשיים האחרים, איתם מתמודדים חברי קהילה זו. הנובעת מתוך המורכבות של גיבוש הזהות המינית והמגדרית.

רבים באוכלוסיית הלהט"ב, יש לציין, מתמודדים עם קשיי יום יום מורכבים. שעלולים אף להחריף עם הגיל. כך למשל, הנתונים מצביעים על בדידות בגיל השלישי. עם אפיונים ספציפיים ללהט"ב, בשל היעדר משפחה תומכת או ילדים. בנוסף, בשל ההדרה מתחומי תעסוקה שונים, גם במאה ה-221, ואפליה קשה בתחום, נדחקים חברי הקהילה אל מעגל העוני. ואף סובלים מאלימות.
הרשויות המקומיות, הן כאמור אלה שיפעילו את המיזם. ותכנית העבודה של כל רשות מקומית במסגרתו, תכלול פעילות לגיבוש תכנית אסטרטגיות שונות. שיתנו מענים לאוכלוסיית הלהט"ב.

כמו כן, יכלול המיזם גם פעילות להעלאת המודעות בקרב עובדי הרשות המקומית, לצרכי קהילות הלהט"ב. זאת ועוד: הרשות המקומית, על פי המיז הנטווה, תתחייב להעמיד ולתחזק מרכז להט"ב. שישמש לקיום המיזם. פעילויות נוספות המתוכננות במסגרת המיזם של המשרד לשוויון חברתי, הן בנושאים מגוונים. כמו חיבור בין-דורי, יצירת תשתית התנדבותית בקהילה, ליווי בשעת משבר ביציאה מהארון לחסרי עורף משפחתי, סדנאות ליווי והתאמה מגדרית ועוד.

רפורמות עירוניות

סגנית ומ"מ ראש העיר עו"ד שירי חגואל סיידון אשר ממונה על אגף הנוער והצעירים  והובילה לא מעט רפורמות עירוניות בתחום הלהט"ב בשנה האחרונה ביניהן הארת האצטדיון העירוני בצבעי הגאווה לאורך כל חודש הגאווה, גרסה שיש צורך אקוטי בקבלת תקציב שכזה ועל כן, הוגשה הבקשה דרך האגף עליו ממונה.

סגנית ומ"מ ראש עיריית נתניה, עו"ד שירי חגואל -סיידון: "בשנה האחרונה, דאגה עיריית נתניה לקדם את התחום. ועשתה לא מעט, למען חברי הקהילה הלהט"בית בעיר. אני, אישית, בשיתוף גאווה נתניה, פעלתי לכך שהקהילה בעיר תהיה ממוסדת יותר ומאורגנת. ואני סבורה שקבלת התקציב, היא הכרחית. במיוחד בתקופת משבר הקורונה, שהעצים את הקשיים ביתר שאת. רבים מחברי הקהילה, הם חסרי כל תמיכה משפחתית או ילדים. ועל כן, נדרש סיוע מוגבר וייחודי בתקופה מורכבת זו. בה תחושות החרדה והדיכאון, מהן סובלים אוכלוסיית הלהט"ב ביחס לאוכלוסייה הכללית גם בשיגרה, גוברות פי כמה. בכל מקרה, אני מזכירה שאנחנו מפעילים בעיר מרכזי תמיכה ועו"ס להט"ב, לכל פניה או בעיה".

 

 

לעדכונים נוספים בחדשות נתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות