fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכנית הבננה אושרה למתן תוקף העיריה מתנגדת: "טעונה שיפור משמעותי"

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז אישרה למתן תוקף את תוכנית הבננה  שהיא שכונת מגורים חדשה ממזרח לשכון ותיקים
הבננה נתניה - הדמיה דורון צוף זילברברג אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז אישרה למתן תוקף את תכנית הבננה.   שכונת מגורים חדשה ממזרח לשכון ותיקים גובלת באדמות החקלאיות של נורדיה.

התכנית, על שטח של 875 דונם תכיל 3,500 יחידות דיור בבנייני מגורים בני 9 עד 28 קומות.

90 דונם בשכונה ישמשו למבני ציבור. בדרום השכונה, מתוכננת קריית חינוך שתכלול בית ספר תיכון ושטח לספורט. בתי ספר יסודיים ואשכולות גנים מתוכננים לקום ברחבי השכונה. התוכנית קובעת הקמת מסוף אוטובוסים בשטח של 11 דונם, בחלק הצפוני.

התושבים מתנגדים למיקום מסוף תחבורתי במתחם תכנית הבננה

תושבי שכון ותיקים התנגדו לתכנית. לדעתם המסוף התחבורתי שמתוכנן יוקם קרוב מאד לבתי המגורים בשכונה. יקימו תחנת אוטובוסים גדולה לכ-100 אוטובוסים שתהווה מטרד לתושבי השכונה. שכונה שרובה בנינים צמודי קרקע.

לטענתם מתחם "חנה וסע", שתוכנן לחניה של 30 אוטובוסים, שינה את ייעודו. הפך למרכז לוגיסטי וחניון בו יהיה מקום ל־100 אוטובוסים.  העבירו אותו מצדו המזרחי של הכביש לצדו המערבי. קרוב לבתי התושבים בשכונת ותיקים.

בחודש מאי התושבים ביקשו להאריך את הזמן בו ניתן להגיש ההתנגדויות בטענה להטעיית הציבור". שינוי מיקומו וייעודו של המסוף התחבורתי יביא לפגיעה קשה ומשמעותית באיכות החיים של התושבים ובערכי הנכסים שלהם.

ראש העירייה: עיריית נתניה בראשותי תעמוד לצד התושבים

ביוני השנה הודיעה ראש העיריה שהצליחה לקבל הזדמנות לדיון נוסף. בו יוכלו התושבים להביע בקשתם לשינוי מיקומו של המסוף במתחם תכנית הבננה. "עיריית נתניה בראשותי תעמוד לצד התושבים ותפעל לשיפור התכנית המוצעת" אמרה פיירברג איכר.

לדבריה עיריית נתניה הגישה התנגדות. בה ביקשה שהמסוף המתוכנן יעבור לצידו המזרחי של הכביש העוקף ויורחק מבתי התושבים.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד אמרה שהתוכנית מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה הטבעי של נתניה. התוכנית יוצרת רובע עירוני איכותי, שיספק פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות.

תכנית הבננה עלולה ליצור שכונה חלשה

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "תכנית הבננה בכללותה טעונה שיפור משמעותי. אחוזי המסחר והתעסוקה מצומצמים, בעוד מספר יחידות הדיור גבוה. לצערנו לא נקבע תמהיל נכון של גודל הדירות. בצד דירות של שלושה חדרים, תהיינה  דירות מרווחות יותר.  התכנית כיום עלולה ליצור שכונה חלשה מבחינה סוציו-אקונומית ולכך אנחנו מתנגדים בתוקף.

המסוף צריך לקום בצידו המזרחי של הכביש

הוועדה המחוזית החליטה, בניגוד לעמדת העירייה,  להקים את המסוף לתחבורה ציבורית, בחלק המערבי של הכביש, וזאת בסמיכות לבתי התושבים. בעוד שצריך היה להקים את המסוף בחלק המזרחי של הכביש.  העירייה נמצאתבתיאומים עם רשות מקרקעי ישראל ובהמשך עם המחוז לגיבוש מתווה חלופי".

השארו מעודכנים בדף הפייסבוק של חדשות נתניה

הורידו את האפליקציה החדשה שלנו:
✅לינק הורדה למערכת אנדרואיד: https://bit.ly/32fziut
✅לינק הורדה מחנות אפל: https://apple.co/3hhtF3o

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות