fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי גבעת האלונים חוששים ומוחים. ההפגנה ביום חמישי

במחנה 21 מוקם פרוייקט נווה צדק - כלא מרכזי אחוד וקריה משפטית אחודה לכלל צה"ל
גבעת האלונים בפתח מחנה 21

ביום חמישי 22.10.2020  בשעה 16:00 יקיימו תושבי שכונת גבעת האלונים בכפר יונה הפגנת מחאה בכניסה לשכונה.

בתוך השכונה שנבנתה בשנת 1995 בפתח מחנה 21 עוברת הדרך הראשית והיחידה המובילה למחנה. דרך שעומדת להפוך לציר תנועה סואן.

השכונה הוקמה למצב קיים ולתושביה היה ידוע שהדרך מובילה למחנה צבאי: "התמודדנו עם כמות התנועה שהיתה עד היום". אומרים התושבים.

פרוייקט נווה צדק במחנה 21

נווה צדק במחנה 21

בימים אלה הולכים ומושלמים העבודות וההכנות לחנוכת הקריה המשפטית, נווה צדק, במחנה 21. היא תיחנך בחודש מרץ הקרוב ותתחיל את פעילותה האינטנסיבית.

לדברי יו"ר ועד השכונה גבעת האלונים אילן ספקטור השכונה מתאפיינת באווירה כפרית ושקטה: "לפני מספר שנים צה"ל החליט על איגוד כל מתקני הכליאה ואושיות המשפטיות: פרקליטות צבאית, בתי משפט צבאיים, תחת קורת גג אחת. במקור היעד היה בסיס בית נבאללה אבל בשלב מסוים הוא הועבר למחנה בית ליד, מחנה 21 (מחנה ע"ש רב אלוף מרדכי גור)".

פרויקט נווה צדק הינו הקמת כלא מרכזי אחוד וקריה משפטית אחודה לכלל צה"ל. הפרויקט הוחלט במסגרת הסכם שוה"ם (המהלך הלאומי לשיוק והעתקת מחנות צה"ל ממרכז הארץ) ובמטרה ליצור התייעלות ארגונית ותפעולית בכל הקשור למערך בתי הדין ובתי הכלא הצבאיים, תוך שיפור סביבה ותשתיות. הבסיס מיועד להחליף את כלל יחידות המשטרה הצבאית (מקמצ"ר), הפרקליטות הצבאית (פקצ"ר) ובתי הדין הצבאיים (יבד"צ) הפרוסים ברחבי הארץ.

במשך שנים, פועלת העיר כפר יונה מול משרד התחבורה ונתיבי ישראל על הקמת כביש עוקף כפר יונה – כביש 57 החדש, שאמור להתחיל מאזור מושב ינוב, לעקוף את כפר יונה מצפון לחצות באמצעות מחלף גדול את כביש 4 ולבסוף להתחבר חזרה לתוואי כביש 57 הנוכחי בסמוך לבית יצחק.

במסגרת זו אמור לקום מחלף כניסה ראשית לכפר יונה הוא מחלף יפה נוף שממנו גם תהיה הכניסה החדשה והרחבה למחנה במקום הכניסה הסמוכה לשכונת גבעת אלונים. הכל נראה נהדר למעט סנכרון התכניות.

אילן ספקטור: "כביש 57 החדש, עוקף כפר יונה כולל המחלף והכניסה החדשה לבסיס, יהיה מוכן בעוד חמש שנים. וזאת בנימה אופטימית, כפי שהדגיש מנכ"ל נתיבי ישראל במסגרת דיון שנערך בראשותו. התוצאה היא שהדרך הנוכחית לבסיס שעוברת דרך השכונה, לא בנויה להגדלה המשמעותי כל כך של נפחי התנועה וכך גם לא צומת הכניסה לשכונה מכביש 57 הנוכחי.

פגיעה באיכות החיים של תושבי גבעת האלונים

המשמעות היא פגיעה משמעותית באיכות החיים של תושבי השכונה לאורך מספר שנים לא ידוע. יחד אתנו, גם כביש 57 הנוכחי יועמס וכל תושבי כפר יונה יחד עם תושבי הישובים הסמוכים, הולכים לסבול מקשיי תעבורה ניכרים"

ראש העיר כפר יונה, גברת שושי כחלון כידור, פועלת למען התושבים ומנסה להאיץ את הפתרונות. נתיבי ישראל הצהירו שיעשו מאמץ לסייע. משרד הבטחון אינו רואה עצמו חלק מהעניין ומטיל הכל על נתיבי ישראל".

בינתיים תושבי השכונה מודאגים, זועמים ומפגינים תוך שהם חוששים מההשלכות של תנועה סואנת בתוך שכונת מגורים ומבקשים לגבש פתרון זמני.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו חדשות נתניה

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות נתניה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות